Hoi vrienden,
Mijn ogen zijn gevallen op de microbrand Oceanova.
Top duikers met super specs en met Sellita caliber.
Alleen in de US verkrijgbaar
Hun topuurwerk is de Oceaneva Deep Blue Marine Explorer III Automatic 3000m waterdicht, en getest tot meer dan 2100m!
Zie filmpje op Youtube.
Horloge lijkt me ook supermooi afgewerkt (met MOP wijzerplaat!).
Wordt zelfs hier en daar vergeleken met de Seadweller.
Prijs lijkt me ook niet overdreven. www.oceaneva.com
Technisch gezien is het een knappe prestatie. Beter bestand tegen water dan blijkbaar getest kan worden.
Dat is tevens mijn bezwaar, de laatste vijftienhonderd meter wordt wel geclaimd, maar niet bewezen. Zoiets voelt bij mij niet lekker.
Persoonlijk vind ik het veel geld voor een horloge. Maar dat zegt meer over mijn budget dan de prijsstelling.
Het verschil tussen 2100 en 3000 is wel kleiner dan tussen 1400 en 4000…
Tja, de horloges zelf vind ik niet heel onderscheidend op de diepterating na, zeg maar datgene waar je precies niks aan hebt en dat hoogstens lastiger/duurder is bij service en onderhoud.
Ik vind m er best aardig uitzien. Wel beetje te groot voor mij met 42mm.
Maar als de fabrikant 'm zelf al afprijst van 2950 naar 1299.- dan krijg ik t gevoel dat ik teveel ga betalen. Op w2d zie ik vaak merken voorbijkomen met gigantische kortingen op zogenaamde retail prijzen die me totaal onrealistisch lijken… Zo ook met deze, wie gaat er nou bijna 3k neerleggen voor een duiker van een onbekend merk met een sellita uurwerk?