Ochs und junior only

Ik weet niet of ik de enige ben hier met een Ochs und junior, maar daar komen we dan vanzelf achter :wink:

Ik trap dan maar af met mijn Moonwatch :

25 likes

Wat een leuk ding! Veel (draag)plezier ermee!

1 like

Gaaf horloge! En als je niet de enige bent: er zijn er niet veel volgens mij, dus je draadje zal gaan lijken op die over Minase :grin:

1 like

Leuk! Niet veel gezien hier op het forum. Wel een bijzonder horloge met een echt eigen gezicht.

Heb je hem al lang?

1 like

Mooi horloge !!

Deze is niet meer in mijn bezit maar om je gezelschap te houden, :grin: , ook gebouwd door Ochslin, samen met Paul Gerber, als unieke serie voor het MIH museum, een annual calender met chronograaf. Meester van de eenvoud.

Ze ontwierpen er een eigen datumrad/wiel voor t.b.v. de chronograaf

MIH-column wheel-Schaltrad_1

En nog wat andere slimmigheidjes die ik nu niet meer zou kunnen uitleggen…

3 likes

Ja deze heb ik al zeker zo’n 8 jaar.

Met het originele team van Ochs und Junior ( met mede eigenaar Beat) kon je gewoon in hun atelier in Lucerne het horloge samenstellen.

Helaas is na het vertrek van Beat e.e.a. niet meer zo flexibel maar het blijft een bijzonder merk :sunglasses:

1 like

Dank je!

Ja die MIH uitvoering was mijn eerste aanraking met het de ontwerpen van Ludwig, en heb toen mijn MIH op deze Moonwatch ingeruild.

1 like

Hieronder een uitleg van de werking:

3 likes

Mooi horloge. Ik heb er zelf ook eentje gehad.

Na het vertrek van Beat en een groot deel van het team raakte ik de connectie met het merk kwijt en heb uiteindelijk besloten hem te verkopen. Mijn Anordain model 2 is een waardige vervanger, al blijft de eenvoud van de ontwerpen van Ludwig ongeevenaard.

5 likes

“Mese” was toch de oorspronkelijke naam van wat later de Date watch genoemd werd?

Klopt. Die van mij kocht ik in 2014. En zoals je ziet gebruik ik “mymese” als mijn gebruikersnaam (dus het heeft wel indruk gemaakt).

1 like

3 likes

De Date watch :

Om de datum af te lezen zijn er 31 gaten rond de wijzerplaat die 31 dagen in de maand aangeven. Elke markering op 2, 4, 6, 8 en 10 geeft intervallen van 5 dagen, dus als de datumstip één stip links van de 2 uur-markering is, ga je 5 + 1 = de 6e.

1 like

2 likes

De nieuwe kleurrijke ochs und junior settimana seasons Capsule Collection (een hele mond vol) spreekt me enorm aan. Brengt een heel speelse toets aan de horloges die over het algemeen eerder serieus gekleurd zijn.

1 like

Erg leuk, maar met een Sellitaatje 200 geen CHF 2500 leuk.

Terechte opmerking. Hoewel er wel modificaties aan gebeurd zijn. Ze hebben ook een annual calendar van 5500 CHF op basis van een sterk aangepaste ETA 2824.

Je moet achter de O&J filosofie staan om het te appreciëren denk ik.

1 like

Zijn zeker leuk. Ik vind het oorspronkelijke settimana ontwerp met de grote cijfers nog steeds het leukst. Heb er ooit bijna eentje gekocht. Het was destijds mijn kennismaking met ochs und junior.

3 likes

In principe toch gewoon een instap Sellita die ook de weekdag aantoont. Pretty underwhelming vind ik persoonlijk, al vind ik het minimalisme van de styling wel tof.

3 likes