Hoi allen, tijdens een vakantie in Azië stuitte ik in een vintage winkel in Hong Kong op een -vind ik- leuk horloge. Het merk is Octo, type missile master, maar veel meer kan ik over het horloge niet vinden. Wie weet er meer? Voor € 75 vond ik het in ieder geval een leuke koop en mooi souveniertje ![]()
La Chaux-de-Fonds und Biel, Schweiz; registriert am 12.10.1942
Het is in ieder geval een begin voor de zoektocht.
Missilemaster, geweldige naam voor een horloge, maar waarom???
Missilemaster was registered as a trademark by Octo in 1959, vind dit wel op WUS forum, daar is een thread over dit horloge
Ze zijn in ieder geval “terug” volgens de website ![]()
octo-time. com (kan geen links posten want level-1)
Copy-paste:
At Octo, we’re catching up on lost time, tapping into those methods, materials and manufacturing from our halcyon days. Ours are vintage-styled pieces made for today – think of them like new-old-stock – true to the ways we used to do it, but better.
Our watches come out looking as fresh as a long locked-away asset, fashioned to be worn right now. Because we believe a vintage timepiece isn’t about the meaning collector’s circles prescribe to it – just the meaning you do.
It’s about that enduring partnership between wearer and watch. Reflections of personality, expressions of your individual experience. The story each timepieces tells – aging with you, scratches from life’s salty moments, building up bits of history that make it ‘your watch’ and no-one else’s.
At Octo, we make vintage watches that stand your personal test of time.
Die hebben een pret sigaret gerookt toen ze dit schreven ![]()
Zoals bij zoveel oude Zwitserse merken is de naam nu geregistreerd door Verre-Oosten-firma’s.
In dit geval door Chung Nam Watch Co., Hong Kong; ook eigenaar van Roamer.
In hoeverre dit nog te maken heeft met de oorspronkelijke firma’s is zeer discutabel.
Verderop op die site word ik wel enthousiast: oudere productietechnieken, afwerking en maatvoering kunnen mij wel bekoren. Niet dat ik het ga kopen…
Leuke wijzerplaat op de gmt
Bedankt voor jullie reacties, leuk! Fijn om er weer wat meer van te weten. Geen bijzonder item dat ik heb gekocht, maar alleen het omdoen doet me al herinneren aan een mooie vakantie. Naast het feit dat ik het een leuk klok vind dus win win ![]()
Dat lijkt me niet.
Deze heeft geen centrally fixed lug en lijkt nogal op een 80s datejust. Vermoed dat dit een aziatische octo is.
Staat ook geen swiss made op de plaat.
Na wat zoekwerk.
Dit is wel een van de meest gave websites die ik in jaren heb gezien. De modellen vind ik leuk, alleen wat prijzig.
Deze link verwijderd.
Geeft alleen maar verwarring.