OCTO Missilemaster Automatic 25 jewels, Swiss Made

Het was een flinke tijd geleden sinds mijn laatste aankoop, maar een week geleden kon ik mij niet inhouden toe ik deze OCTO Missilemaster met vergulde ETA 2786 zag:

Leuk detail: het zwevende logo.

Wie OCTO niet kent; even Googlen en je komt te weten dat dit in Hongkong residerende bedrijf de meeste van haar uurwerken van ETA in Zwitserland kocht, daarvan is dit dus een voorbeeld. Afkomstig uit de jaren 70/80 (het serienr. heb ik nog niet kunnen dateren) en onmiskenbaar in de stijl van Rolex, nog in uitstekende staat.

Beste groet,

Ziet er leuk uit, veel plezier met deze aanwinst…Enne nu nog een wristshot erbij :slight_smile:

Gave Klok !
Vreemd dat achter vrijdag een 5 staat en bij zaterdag een 6.
5de en 6de dag van de week ?

Inderdaad, vind ik ook een leuk detail maar nuttig is het natuurlijk niet echt :-).

Groet,

Gezien de vraag om een wristshot te plaatsen heb ik meteen twee foto’s gemaakt:

Groet,

Leuk horloge hoor, proficiat!

Het horloge arriveerde bij mij met lederen band, die naar mijn mening uitstekend bij de stijl van dit horloge past, maar er was een stalen band meegeleverd, die heb ik er vandaag eens even opgezet, hier het resultaat:

En ik ontdekte dat er op het uurwerk 2878 staat, dus trok ik de conclusie dat het geen 2786 is zoals in de advertentie van de verkoper stond. Deze heeft de volgende kenmerken:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&73&2uswk&ETA_2878

En toen ik verder zocht via Ranfft zag ik dat er blijkbaar nooit een ETA 2786 heeft bestaan… Zie:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&72&2uswk

Overigens, voor het nummer 2878 staat PA, weet iemand wat dat betekent?

Vriendelijk gegroet,

Ja, ik dacht al dat het wel eens een 2878 kon zijn, ik heb een half jaar geleden flink gestoeid met zo’n uurwerkje.

Chris Kellner uploaded this image to

Bij dit uurwerk is de balanskloof links geplaatst, ipv rechts.
Deze uurwerkjes zijn sneltikkers, tikgetal 28800, er bestaat ook nog de eta 2879, die kom je veel vaker tegen, vrijwel hetzelfde uurwerk maar met een tikgetal van 21600.
Wat die twee letters betekenen weet ik ook niet.

Dank je voor de info! Zou het om een imitatie-2878 kunnen gaan, d.w.z. dat PA 2878 de aanduiding is van een Chinese fabrikant, in plaats van ETA 2878?

Mvg,

Nee, dat denk ik niet, dit is al een oud ETA uurwerk.
In het uurwerk waar ik aan gesleuteld heb staat trouwens CW 2878