Ode aan de Omega Seamaster Ploprof

Na enige jaren niet gedragen te hebben, heb ik de Ploprof weer ontdekt. De meshband heb ik er langere tijd geleden afgehaald en vervangen door een fijne Isofrane.

Alhoewel de original uit de jaren 70 een enorm stijlvol ding is, wilde ik toch een nieuwe destijds.

Oordeel zelf of deze klok een ode verdient…

35 likes

Ik heb hem ook gehad, hier wat foto’s uit mn archief. Echt een BEEST van een horloge…!

8 likes

Ik vind hem héél tof om te zien, maar beetje too much om dagelijks te dragen (niet op basis van ervaring, maar op basis van mijn verwachting)

Beetje zoals Yolanthe of een Ferrari 599… leuk om naar te kijken, maar om mee te leven…?

3 likes

Wat een waanzinnig ongelooflijk onwaarachtig ding zeg!
Wat zijn de afmetingen van die kast?

1 like

Dagelijks dragen hoeft ook niet…

1 like

Ik vind hem verschrikkelijk lelijk, maar waardeer hem door zijn historie.

3 likes

Heb je nog meer ontdekkingen in de planning staan?

1 like

“It may not look pretty on the surface, but deep down it’s beautiful.”

2 likes

Afmetingen: 55 x 48 mm

Sodeju, en de hoogte?

Zal eens speuren…

Gobert adviseert het gebruik van de schuifmaat.

2 likes

1,75 cm

Dan heb ik het over de ploprof

3 likes

Uiteraard

1 like

Super cool hoor zo’n ploprof!
Beetje zoals Yolanthe of een Ferrari 599… leuk om naar te kijken, en om je in uit te leven…!

8 likes

Prachtige machine is het, die Plopfrof!
Staat op mn verlanglijst, maar wil 'm echt pas kopen als ik ècht geld over heb, en dat duurt nog wel een tijdje…

1 like

Ik zou hem zelf niet dragen met mijn polsen, maar de broertjes ervan al eens in de handen gehad, jammergenoeg was de eega erbij.

1 like

Nou, daar zou ik mijn volvo best op inruilen. Laat ik de maxicosi’s, dora-zonneschermen en plakdieren zitten.
En mijn explorer wil ik wel inleveren voor de ploprof. Het is natuurlijk verre van de “One tot rule them all” maar het is wel een antwoord op veel kriebels.

2 likes

Ik vind dit wel echt een heel brute klok. Lekker eigenwijs en uniek. Zou hem zelf nooit kopen omdat ik zo’n grote unit niet fijn vind dragen. Maar wel leuk omte zien :grin:

1 like