Er zijn vast meer mensen die fan zijn van sector dials. Hoewel ik er (nog) geen bezit, vind ik ze vaak erg gaaf en ben benieuwd wat de forumleden om de pols hebben…
Even een plaatje voor de sfeer van internet:
Er zijn vast meer mensen die fan zijn van sector dials. Hoewel ik er (nog) geen bezit, vind ik ze vaak erg gaaf en ben benieuwd wat de forumleden om de pols hebben…
Even een plaatje voor de sfeer van internet:
Wat is precies een sector dial?
Even heel los en niet een exacte definitie, zoals met bijna alles in de horlogerie, maar over het algemeen iig 2 concentrische cirkels in sectoren verdeeld.
Thanks Ivar
Thanks dat maakt het duidelijker
heel mooi !
Sluikreclame
en wel mooi dus hoe vaker hoe beter
Dank je Wel vrij klein met 32 mm, maar met mijn beperkte polsmaat kom ik daar prima mee weg.
Heb ook nog een 38 mm trouwens maar die zit nooit om de pols want hij loopt niet. Staat nog op de lijst voor reparatie.
Oké, weer wat geleerd! Ik dacht altijd dat een sector dial, die ik overigens ook altijd prachtig vind, wordt gekenmerkt doordat hij in vier kwarten is opgedeeld, vier sectoren dus. Zoals de Longines…
Dat is volgens mij iets wat wel meerdere mensen soms verkeerd hebben. Wat het daarbij moeilijker maakt is dat je ook nog wel eens combinatie ziet van de sector dial en een crosshairs dial, wat is wat jij beschrijft. Voorbeeld is de Longines die hierboven geplaatst is
Groot fan van !!
Dit is de mooiste voor mij, eenvoud, puur, leesbaar
of deze ??
deze misschien … dit is wel de echte zo leest u verderop
Dit was de uitvinder die er patent op vroeg, ene Stern, die nu geloof ik nog wat doet bij Patek Philippe… en zo hoort een sector, of met vakjes , er dus uit te zien ;
en heel veel variaties hierop die eigenlijk rail dial of scientific dial genoemd moeten worden. Maar soi, als het maar mooi is
Quadranti a settori … mooi he !!?
Pho, die ziet er een partij strak uit na bijna 90 jaar, dat ga ik hem niet nadoen.
Helemaal mee eens, zal ook wel een van de duurste zijn.
Onze eigen Hollandse trots mag dan ook niet ontbreken
Heb wel een horloge dat sector heet
Die IWC is inderdaad echt heel mooi!
t.o.v. de Laurent Ferrier valt het heel erg mee
Nee ik ook niet