Toen ik ruim 10 jaar geleden mijn Seiko Monster kocht, was ik erg onder de indruk van de stalen band die erop zat. Ondanks dat ik vandaag de dag veel op die specifieke band aan te merken heb, was mijn liefde voor de stalen horlogeband geboren.
In de afgelopen jaren heb ik veel verschillende horloges gehad. De horloges die in de collectie blijven zijn opvallend vaak met een stalen band. Mijn laatste aanwinst, de Damasko DS30, heb ik zelfs speciaal voor de stalen manufactuur band aangeschaft. De kans is groot dat de volgende aanwinst ook weer op staal gaat zijn.
Hieronder een paar plaatjes van het staal in mijn collectie.
Erg mooi horloge @Aad_A Die band erg tof met die fijne schakels. Is het daardoor geen Epilady? Dat is voor mij altijd een afknapper. Had dat met de Tudor 1926.
Mijn huidige 4 piece is allemaal staal en ik zou het niet anders willen. Leder zegt me niets, rubber draagt heel leuk maar ik vind het soms storend om naar te kijken.
Ik heb een sterke voorkeur voor staal en vooral de geintegreerde stalen banden, die springen er wat mij betreft vaak bovenuit. Vooral de IWC Ingenieur vind ik top. Helaas niet meer in mijn bezit…
De lichte wijzerplaat is een minimale concessie geweest omdat ik geen donkere plaat kon vinden. Laatste foto is van mijn Aquatimer, die heeft een zwart/antraciet kleur wijzerplaat. De constellation ook erg mooi en zeker wat ondergewaardeerd.