Ode aan de stalen band

Toen ik ruim 10 jaar geleden mijn Seiko Monster kocht, was ik erg onder de indruk van de stalen band die erop zat. Ondanks dat ik vandaag de dag veel op die specifieke band aan te merken heb, was mijn liefde voor de stalen horlogeband geboren.

In de afgelopen jaren heb ik veel verschillende horloges gehad. De horloges die in de collectie blijven zijn opvallend vaak met een stalen band. Mijn laatste aanwinst, de Damasko DS30, heb ik zelfs speciaal voor de stalen manufactuur band aangeschaft. De kans is groot dat de volgende aanwinst ook weer op staal gaat zijn.

Hieronder een paar plaatjes van het staal in mijn collectie.

Ik ben vast niet de enige hier op het forum met deze fetisj en ben benieuwd naar jullie favoriete horloge op staal. Kom maar op met die plaatjes.

51 likes

Draag horloges zowel op staal als op leer maar deze blijft onbeslist de topper op staal.

25 likes

Erg mooi horloge @Aad_A :ok_hand:t2: Die band erg tof met die fijne schakels. Is het daardoor geen Epilady? Dat is voor mij altijd een afknapper. Had dat met de Tudor 1926.

5 likes

Ben niet zo zo van staal, alleen als het bling bling of two tone is. Al vond ik deze wel gaaf.

10 likes

Mijn huidige 4 piece is allemaal staal en ik zou het niet anders willen. Leder zegt me niets, rubber draagt heel leuk maar ik vind het soms storend om naar te kijken.

1 like

Dat is een horloge en stalen band idd. Is daar niet net een nieuwe versie van uitgekomen?

En waar beataat die 4 piece zoal uit dan? Ben wel benieuwd :grin:

Japans Staal

Oud Staal

Hoogwaardig Staal
afbeelding

Stoer Staal

Chinees Staal

Nog meer Chinees Staal

Blingstaal :slightly_smiling_face:

9 likes

Dit, maar ik heb er wel enkele.

Opvallend:
De horloges die ik op staal heb, hebben allemaal een zwarte wijzerplaat. De horloges op leer hebben allemaal juist geen zwarte wijzerplaat.

1 like

Staal is voor mij ook altijd dé keuze geweest, toen kwam titanium. Nog steeds metaal maar nog beter dan staal vind ik.

2 likes

Leer is ook gewoon een beetje vies :zipper_mouth_face:

2 likes

Ik heb een sterke voorkeur voor staal en vooral de geintegreerde stalen banden, die springen er wat mij betreft vaak bovenuit. Vooral de IWC Ingenieur vind ik top. Helaas niet meer in mijn bezit…

6 likes

Mijn 2 stalen Bulova’s naast elkaar :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Staal… and only staal!

5 likes

een kleine greep uit mijn collectie (niet allemaal)

ik heb er nog veel meer en ook veel met mesh banden :ok_hand:
ik schat dat mijn verzameling maar een goed 2% met lederen banden zijn uitgerust :slightly_smiling_face:

6 likes

En waarom dan als ik vragen mag? Heb nog nooit een horloge met titanium band gehad.

Die Constellation heb ik ook nog gehad. Ook een prachtige band. Opvallend dat ze allemaal een lichte wijzerplaat hebben.

1 like

Ik kan taperend staal ook waarderen.

10 likes

De lichte wijzerplaat is een minimale concessie geweest omdat ik geen donkere plaat kon vinden. Laatste foto is van mijn Aquatimer, die heeft een zwart/antraciet kleur wijzerplaat. De constellation ook erg mooi en zeker wat ondergewaardeerd.

1 like

Jouw Oysterquartz is werkelijk een grail :ok_hand:t3:

1 like

Tissot bedoel je?