Die Squale op leer kan natuurlijk echt niet maar eerlijk is eerlijk, die stalen band die erbij zat was echt heel lelijk. Hij zat overigens nog best prima dacht ik. Stalen band in de kliko gegooid of heb je die nog?
Die Citizen is trouwens wel erg mooi hoor
Zo, op dat horloge staat alles subtiel, wat een klont joh
Ik heb 'm nog. Sterker nog, de full set. Doos, omdoos, rubberen vanillebandje, stalen mesh, de hele rataplan. Maar op één of andere manier ben ik gehecht aan de Squale, ook al draag ik 'm niet per se meer dan anderen in roulatie.
Het was m’n eerste horloge van boven de 500 ballen, m’n eerste forumaankoop en de eerste duurdere non-Seiko die ik ooit kocht. Als ik het me goed herinner was het nog gezellig ook.
Toch doen he? Het lijkt wel een Italiaan. Maar om het goed te maken: NATO. Leren NATO zelfs.
Mooi trio Die Oris is echt ontzettend cool. Helaas wat te groot voor mij. Ik moet altijd lachen om de mensen die zich druk maken over de bandaanzet, dat het geen bandenswapper is
Dat kun je wel stellen ja. Grappig om te zien hoe die band van die Seiko chronograaf lijkt op die van de Speedy. Zal echter vast niet hetzelfde aanvoelen.
Het is dat staal niet mooi staat op de Aevig en de RichardtMejer, anders hadden ze allemaal een stalen band gehad. De Halios band is wel een klasse op zich. Perfect af te stellen en zeer flexibel. De Certina is een goede 2e. Zit heel licht om de pols en heeft een halve schakel voor de fijnafstelling.
Naast deze nog een 4th gen monster en een Shark monster op staal.
Staal vindt ik meestal het mooist voor een horloge, echter, ik houd ervan dat mijn horloge ‘pas’ zit. Dat betekend dat het verloop van mijn pols (heeft iedereen wel denk ik) tijdens de dag opgevangen moet worden door een microverstelling. En daar gaat het heel vaak mis, of er is helemaal geen microverstelling, of het is er wel, maar voldoet niet door een te grove verstelling (afstand tussen de gaatjes of te weinig gaatjes)
Voor mij als ‘pasdrager’ vaak een dealbreaker. Voor mijn vijftigste verjaardag - zo’n 100 jaar geleden ) kreeg ik mijn Omega ‘Peter Blake’ Seamaster. Prachtige stalen band, maar geen microverstelling, dus die band ligt meer in de la dan dat ik m gebruik
Sommige merken hebben een ratcheting clasp, dat is dan weer ideaal, maar vaak erg lomp. Op deze Laco had ik een Miltat met ratchet clasp, erg grof, maar paste wel bij het geweldige horloge en de fantastische band!
Glidelock van Rolex en de dynamische sluiting van de Tudor Pelagos zijn erg fijn en slank, dat zou ik graag op veel meer merken zien, want staal is gewoon erg mooi!