Oeh, in love, de nieuwe montblanc 1858 geosphere

Deze vind ik wel heel apart! Wat vinden jullie? En welke uitvoering, staal of brons? Het is een GMT, en de noordelijke en zuidelijke “wereldhekften” draaien tegengesteld rond, een ronde in 24 uur.
42mm case. Brons limited op1858 pcs

32 likes

Gaaf, die lume op die aardbollen!

2 likes

maar dat maakt het ook weer een beetje een kermisklok.

(maar verder technisch fraai.)

Zeker fraai … en wat is de prijs ?

Ik vind hem weg mooi eigenlijk wel ja.
Die Lume zijn aan de 1ne kant een beetje jeppie de peppie maar aan de andere kant is het een super gaaf extraatje die zeer zeker ook mooi en uniek is.

Voor mij, ik hou niet zo van cijfers. Als dat nou gewone strakke index streepjes of puntjes waren vond ik hem super.

Brons… bronzen uitvoering vind ik hem wel passen.

Ik kwam onilne heel mooie fotos tegen die het horloge nog beter in detail laten zien. Erg erg mooi horloge ja.

1 like

Ik meen ongeveer €5200 voor staal en €5900 voor brons.

1 like

Dat van die cijfers heb ik normaal ook. Maar zo van de foto’s af zou het voor mij geen dealbreaker zijn.

Wat betreft de lume; dat vind ik juist gaaf, niet zo heel erg bling, je ziet dat alleen op bepaalde momenten.

Precies. Die lume hoe vaak zie je dat nou daadwerkelijk?
Ik vind het ook een mooi detail.
De cijfers passen prima, maar gezien de prijs zou dat voor mij wel een reden zijn om hem te laten liggen.

Kost een paar euros het horloge, voor dat geld mag er geen maar en twijfelpuntje aan zitten.

Los van dat, hij is erg erg mooi.

2 likes

Die is wel erg leuk ja. En hoewel ik normaliter wel een bronzofiel ben, zou ik hier voor de stalen uitvoering gaan omdat ik ‘m in brons een beetje monochroom vind op de foto. Het staal zorgt voor een spannender kleurcontrast met de lume.

1 like

Erg mooi zo met die twee ronddraaiende wereldbollen maar helaas weer te groot voor mij met 42 mm. en de dikte zal ook wel behoorlijk zijn neem ik aan. De lume is inderdaad erg gaaf (is dit inmiddels een old-skool term?)!

De keuze tussen brons en staal is snel gemaakt: staal graag.

1 like

Gaaf.
Origineel ontwerp.
Betaalbaar.
Aflezen zal ff wennen zijn.
En zeker op staal tenzij bij de bronzen uitvoering de wijzerplaat bijv. blauw is (iig geen zwart).

Dank voor de post!

1 like

Op Chrono24 aanmerkelijk goedkoper. Deze staat in de stalen uitvoering ook bij mij op een verlanglijstje, alleen de maat houdt me tegen

3 likes

Ik vind hem ook gaaf

3 likes

Cool in staal. Ik moet nog even drie keer kijken of ik 'm echt mooi vind, maar da’s op zich al een goed teken.

1 like

Doe maar staal…

Brons wordt je naar mijn mening wel snel beu en past niet voor elke gelegenheid.

Mooi ding, leuke techniek, zou mooi passen in de doos naast mijn Nicolas Rieussec GMT, maar hoe leg je zo iets uit aan je vrouw? :wink:

Er bestaat zoiets als plastische chirurgie, laat je toch je polsen wat breder maken? Zie je hem graag of niet? :joy:

1 like

breedte is probleem niet, voor dit soort horloges vind ik hem te groot

1 like

Zoals je zegt: heel apart. Maar mooi kan ik ze niet vinden.
Die lumen op de aardbollen is daarentegen wel weer eg kek.

1 like

Mooi mooi, ik zie maar een probleem voor mij (€)

2 likes

Je kan vast ook wel in $ betalen :grin:

3 likes

Neen. Bah. Laat Montblanc zich maar bezig houden met het maken van pennen en cufflinks.

1 like