Hoewel ik deze klokken eigenlijk helemaal niks vond heb ik deze onlangs gekregen van een andere liefhebber zodat ik eens kan kijken wat het nu eigenlijk is met die dingen. Eerste indruk is dat hij degelijker/zwaarder voelt dan ik verwachtte(tu)
Echter 1 probleem, er zit geen bandje aan. Ik dacht dan doe ik er wel een NATO op, ook leuk. Maar wat blijkt de bandaanzet is slechts 16mm en dan ziet een NATO er dus niet uit
Daarom mijn vraag: heeft iemand hier nog een bandje welke past op een Casio G-Shock?
Het is een model DW-6100 met groene camouflage print en thermometer functie.
Mocht iemand verdere info over dit klokje hebben dan hou ik me aanbevolen (een gebruiksaanwijzing zou ook fijn zijn want ik snap er niets van hoe ik dit ding in moet stellen, tijd/datum lukt nog maar dan houdt het echt op)
Gefeliciteerd! Een bandje vinden wat er op past is lastig. Casio heeft voor ieder model een eigen bandje en dat luistert vaak erg nauw. Op de achterdeksel moet een modulenummer staan. Als je die hier intoetst. http://world.casio.com/wat/download/en/manual/
krijg je de gebruiksaanwijzing te zien. Er zijn adapters verkrijgbaar voor sommige modellen zodat je er een nato aan kunt bevestigen. Hiervoor zou ik even op ebay speuren. zoeken op Casio strap DW6100 wil ook wel eens lukken. Je hebt een model dat niet meer wordt geproduceerd. Een echte vintage dus. Die temperatuurmeter is erg gaaf. Ga ook eens zoeken op het G-Shock forum. http://forums.watchuseek.com/f17/
Hier is een adres voor een band. http://www.tiktox.com/dw6100-ref031-p-1335.php
Adapters met een nato is denk ik mooier.
Nou je hebt in ieder geval even e.e.a om je bezig te houden. Pas op dat je er niet in gezogen wordt want dan ben je verslaafd.
Hoewel het modulenummer wat er bij mij achterop (1424) staat geen handleiding oplevert. . .
Ik zal eens verder gaan speuren.
Voordat ik in de auto stap, is het eventueel mogelijk dat een gewone juwelier die Casio verkoopt een passend bandje kan hebben liggen? Of komt het echt heel nauw?
Hoewel het modulenummer wat er bij mij achterop
(1424) staat geen handleiding oplevert. . .
Ik zal eens verder gaan speuren.
Voordat ik in de auto stap, is het eventueel
mogelijk dat een gewone juwelier die Casio
verkoopt een passend bandje kan hebben liggen? Of
komt het echt heel nauw?
Bandjes zijn echt lastig te vinden van dit model. Op ebay komt het model ook niet vaak meer voor. De gebruiksaanwijzing zou toch nog wel voor handen moeten zijn dacht ik. Deze module wordt niet meer gemaakt dus misschien hebben ze die er ook af gehaald. Je kunt een 20mm rubber bandje nemen en die afsnijden met een mesje aan beide kanten als oplossing.
Wat is dat toch, dat G-shock virus? Het kan me nog
altijd niet bekoren maar het is wel een
cult-watch. Misschien ga ik ook ooit nog eens
overstag…
Hoe dan ook; erg veel draagplezier gewenst!
Begin gewoon eens met een simpele DW5600. Het draagt zeer comfortabel, je kunt heerlijk spelen met de functies, loopt altijd op tijd, een mooi lichtje er in, countdown timer, alarm en een stopwatch om mee te spelen. Het is gewoon een stukje mannen speelgoed. Wanneer je vertouwd raakt met de bediening van een eenvoudig model wil je al snel meerdere functies hebben. Wereldtijden, hoogte meters ,temperatuur, timne memos, databank. Dan is het te laat.
En eigenlijk hoort iedere horloge gek er één in huis te hebben om alle andere mechanische uurwerken te beschermen bij een dagje sporten of klussen.