Hier is tie
Eterna vind ik één van de meest ondergewaardeerde merken. Je ziet ze hier bijna nooit voorbij komen terwijl het echt een heel mooi merk is. Deze is ook om te watertanden…http://cgi.ebay.com/Eterna-Air-Force-Stainless-Automatic-Watch-Eternamatic_W0QQitemZ160357601163QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item25560ecf8b&_trksid=p3286.m20.l1116
Toen dat model uitkwam was ik helemaal gek van de 3 wijzer automaat versie.
Ik zag mezelf al avonturieren op zo’n vlot, terwijl ik helemaal geen zeebenen heb.

Dat is zeker een mooie, een klassieker (tu)
Inderdaad erg, alleen jammer van dat loepje, vindt ik in deze stijl niet passen.
Er komt een spectaculaire duiker aan van Eterna. Fenomenaal. (Kom even niet op de naam van die Duikershorloge Log. (daar heb je lekker veel aan dus))
Mooi merk inderdaad. In mijn prille jeugd hingen er vaak reclameborden van Eterna aan de gevels van juweliers en klokkenmakers. Mooi logo hadden ze toen
Weet iemand eigenlijk of er Eterna dealers in Nederland zijn?
Inderdaad een zeer ondergewaardeerd merk, t is omdat ik de munten niet heb, want anders??
Er zit volgens mij een v7750 werk in, dus als je hem voor zo een 500 euries kan krijgen heb je een goede investering gedaan lijkt mij
In dat horloge zit een pannekoek chrono van een ETA2892 met moduul. Dat kun je bijv. zien aan de diepliggende datum, en van de zijkant bekeken zit de opwindknop een stuk lager dan de chronodrukkers.
Pannekoek? Volgens mij is het een pannenkoek maar wat bedoel je ermee te zeggen?
Wat ik bedoel is een moduulchronograaf bestaande uit een normaal horloge-uurwerk met daarop een chronograafmoduul. (Tegenwoordig zijn dit zijn meestal combinaties van het ETA2892 met een chronomoduul van Dubois Dépraz). In de volksmond een panne(n?)koek.
Vroeger had je bijvoorbeeld ook het Breitling/Buren 11 caliber, dat was ook zo’n moduulcaliber, maar dat had het chronodeel onder het uurwerk liggen, en niet aan de wijzerplaatzijde.
Dit in tegenstelling tot geïntegreerde chronocalibers, zoals alle Valjoux’s, Lemania’s, etc. waarbij het chronodeel een integraal onderdeel van het uurwerk is.
Hier
http://www.thewatchforum.co.uk/index.php?showtopic=40895
staan wat mooie foto’s van die constructie.
Pannenkoek, dat kon wel eens mijn eigen bedenksel zijn, maar ik vind het wel toepasselijk. 
Arjen Schreef:
Wat ik bedoel is een moduulchronograaf bestaande
uit een normaal horloge-uurwerk met daarop een
chronograafmoduul. (Tegenwoordig zijn dit zijn
meestal combinaties van het ETA2892 met een
chronomoduul van Dubois Dépraz). In de volksmond
een panne(n?)koek.Vroeger had je bijvoorbeeld ook het
Breitling/Buren 11 caliber, dat was ook zo’n
moduulcaliber, maar dat had het chronodeel onder
het uurwerk liggen, en niet aan de
wijzerplaatzijde.Dit in tegenstelling tot geïntegreerde
chronocalibers, zoals alle Valjoux’s, Lemania’s,
etc. waarbij het chronodeel een integraal
onderdeel van het uurwerk is.
Ah ok ik dacht al dat het een pannenkoeken uurwerk was in de zin van kl*te uurwerk. 
dreski Schreef:
Ah ok ik dacht al dat het een pannenkoeken uurwerk
was in de zin van kl*te uurwerk.
Nee, het was inderdaad geen kwaliteitslabel. Volgens mij zit dat wel goed hoor.
Ok ken dit merk helemaal niet. Is het Zwitsers? Ik kom zelf redelijk vaak in Zwitserland en heb ook daar dit merk nog nooit bij een juwelier zien liggen geloof ik.
Daar moeten we dan gauw verandering in brengen:
http://www.eterna.ch/#/de/home/
De overbekende ETA 2824 en 2892 uurwerken komen uit Eterna’s schoot.
Nog een aardig weetje: Het beeldmerk van Eterna, de vijf kogeltjes, is omdat zij de eerste waren die een kogelgelagerd rotor op hun automaten toepasten.