Betreft OEM, dat hangt soms per merk en type band af.
Sommige halen ze bij n bekende horloge banden maker, zoals Rios, maar laten er hun eigen merk op zetten. Bij anderen staat er alleen Rios op of zowel t bandenmerk als t horlogemerk.
Wie OEM straps maakt vroeg ik mij ook af. Ik heb vreselijk lang moeten zoeken (ook al bleek dit achteraf redelijk snel te vinden te zijn) maar er zijn twee plekken waar veel originele straps vandaan komen (met name uit het duurdere segment). Dat zijn Jean Rousseau en Camille Fournet. De laatstgenoemde maakt bijvoorbeeld oa voor Breguet, patek en Jaeger bandjes. Het leuke is dat zij daardoor originele bandjes kunnen leveren die je naar eigen smaak kunt samenstellen. Dit was in mijn geval handig omdat de band die op mijn Breguet past extreem afwijkend is en er daardoor geen aftermarket mogelijkheden zijn. Aanrader om ze te bekijken!
Zo daar kan je wel mooie bandjes bestellen zeg! net even in de configurator bezig geweest voor een custom bandje. Kwam ik uit op 175 euro. Vind het nog wel een prima prijs, voor als het echt een top kwaliteit is.
Ik heb een tijd geleden een band besteld en deze zou (hopelijk) aankomende week binnenbkomen. Dus volgende week kan ik hopelijk bevestigen of het wel of geen topkwaliteit is