OEM straps, wie maakt ze eigenlijk?

Beste hf’ers,

Wat ik me afvraag: ik zie regelmatig foto’s van horloges met op t oog dezelfde stijl/uiterlijk band.

Of t nou leer of rubber is kan ik niet zo goed zien.

Bijvoorbeeld deze Omega PO en deze nieuwe Ming. Welke partijen maken dit soort straps?

2 likes

Interessante vraag! Ben benieuwd naar het antwoord!

1 like

De Ming is door Jean Rousseau: https://www.jean-rousseau.com/

Tudor doet iets met deze:

2 likes

Gaaf filmpje. Dank!
Maar het blijven wel nato straps uiteindelijk.

Je hebt NATO en je hebt NATO heh :wink:

Betreft OEM, dat hangt soms per merk en type band af.
Sommige halen ze bij n bekende horloge banden maker, zoals Rios, maar laten er hun eigen merk op zetten. Bij anderen staat er alleen Rios op of zowel t bandenmerk als t horlogemerk.

Ik kan me er een post over herinneren op HF een tijdje terug. Ging om een banden atelier die ook de banden voor volgens mij dat het Patek was.

Gevonden, hier dus:

Wel bijzonder dat het niet inhouse gebeurt.

2 likes

Wie OEM straps maakt vroeg ik mij ook af. Ik heb vreselijk lang moeten zoeken (ook al bleek dit achteraf redelijk snel te vinden te zijn) maar er zijn twee plekken waar veel originele straps vandaan komen (met name uit het duurdere segment). Dat zijn Jean Rousseau en Camille Fournet. De laatstgenoemde maakt bijvoorbeeld oa voor Breguet, patek en Jaeger bandjes. Het leuke is dat zij daardoor originele bandjes kunnen leveren die je naar eigen smaak kunt samenstellen. Dit was in mijn geval handig omdat de band die op mijn Breguet past extreem afwijkend is en er daardoor geen aftermarket mogelijkheden zijn. Aanrader om ze te bekijken!

1 like

Zo daar kan je wel mooie bandjes bestellen zeg! net even in de configurator bezig geweest voor een custom bandje. Kwam ik uit op 175 euro. Vind het nog wel een prima prijs, voor als het echt een top kwaliteit is.

Ik heb een tijd geleden een band besteld en deze zou (hopelijk) aankomende week binnenbkomen. Dus volgende week kan ik hopelijk bevestigen of het wel of geen topkwaliteit is :smiley:

Het zou pas écht inhouse zijn als ze daar ook stallen zouden hebben voor dieren waaar het leer van gemaakt wordt voor de horlogebanden :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Op de rubberen band van de colt staat dit merk naast Breitling zelf.

Lijkt mij wel een eer als je voor een groot merk bandjes mag maken.

3 likes

Bedoel je “ caoutchouc”?
Dat betekent rubber in het Frans, is dus niet echt een merk…

48 likes

:rofl: geweldig dit…!

11 likes

Echt?
Mende da werklik woar?

Frans zit 0.0 in mijn pakket

10 likes

Haha doet me denken aan de advertentie voor schoenen die ik een keer zag. Van het bekende merk ‘Vero Cuio.’ Oftewel echt leer in het Italiaans.

11 likes

Belangrijk om te weten :ok_hand:t2:

3 likes

Was nog onvoldoende wakker geloof ik :sweat_smile:

1 like

Zo haal ik graag een doosje wijn van het wijnhuis “Fragile” , erg lekker :ok_hand:

28 likes

@Sandy kassa 3 !!! :rofl:

5 likes

@jurk; Leuke inderdaad. :rofl:

2 likes