Oeps, foutje, bedankt

Goede morgen,

Voor velen van jullie mogelijk een bekend gebeuren, kopen bij een veilinghuis, maar voor mij pas sinds kort.
Kwam op internet bij toeval op de site van een veilinghuis wat ook aan horloges deed, om verder te kunnen kijken heb ik me toen op de site geregistreerd.
Er kon geboden worden op (voor mij) interessante horloges van Raymond Weil, deze veiling liep al binnen 1 uur af.
Daarop snel het minimum-bod uitgebracht op een horloge waarop nog helemaal niet was geboden, daarbij niet de moeite genomen om de algemene voorwaarden en bevestigingsmail te lezen.
Tot mijn verbzaing werd er niet tegen het einde van de biedingsperiode een spervuur van (over)biedingen gedaan zodat dat ik het horloge had “gewonnen”.
Toen kwam het leermoment, er kwamen nog flink kosten bij, nl. de veilingkosten en BTW over het de biedinsprijs en de veilingkosten.
Denk dat ik al met al toch wel minder heb betaald dan in de winkel en ben ook heel blij met de klok (zocht al langer een rechthoekig model), maar niet zo weinig als ik oorspronkelijk had gedacht.
Kortom, een wijze les en een horloge rijker door deze ervaring.

Foto’s:

Hij is mooooi!
Heb ook wel eens gekeken, maar er komt inderdaad iets van 35% aan koaten bj(19% btw en 16% voor het veilnghuis)
Daarmeewerd het voor mij vaak te duur. Valt me ook op dat veel van de veilngen nieta eens het minimumbod wordt gedaan.

Maar als het voor jou binnen een acceptabel budget is gebleven, dan is het prima.

Veel plezier ermee!

Mooi horloge, en het is gelijk een mooi verhaal, hoe je er aan gekomen bent, weer eens wat anders dan naar de juwelier gaan :slight_smile:
Hoe zit het trouwens met garantie? Onderdelen voor het uurwerk zullen geen probleem zijn, maar een “nieuw glaasje” zal wel iets moeilijker zijn denk ik?

En de verkoper betaalt ook 16% kosten, dus een veilinghuis heeft 32% winst op iedere verkoop. Gouwe handel! :slight_smile:

Horloge is compleet met doos en papieren geleverd, dus ook met garantie.
Zal bij problemen contact op moeten nemen met de importeur.

Bva-auctions? Die staan er om bekend.

In dit geval Zadelhoff Auctions.

Leuk foutje hoor :slight_smile:
Veel draagplezier.

Nou nou ik wou dat ik zo’n foutje in mijn collectie had!

Erg mooie klok geniet ervan!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Bedankt voor het delen. Zowel van de foto’s als de les :wink:

Wel een begrijpelijke vergissing hoor. Bij eBay betaalt de koper het laatste bod. Maar niet alle veilinghuizen werken zo. Blijkbaar… Was hier ook eerder te spraken gekomen.

Misschien heb je meer betaald dan in eerste instantie gedacht, maar zoals MartijnV al zei, je hebt nu een klokje met een verhaaltje erbij. Een mooi klokje wel te verstaan. Proficiat!