Oeps. Foutje

Ik zou me nog maar even inlezen als ik jou was. Of gewoon niet gaan duiken. Sowieso niet met een 100mtr horloge!

3 likes

Omega garandeert zelf de 100m rating voor die diepte dus zou niet weten waarom niet;

1 like

Kan je mij een link geven van omega zelf waarin ze dit zeggen en garantie geven als er iets fout gaat?

Ik heb wel iets gevonden van omega:

Doe eens lief.

1 like

Ik heb deze gevonden;

Screenshot_20220507-175433

Lijkt me niet zo vreemd om te verwachten dat Omega achter hun communicatie staat als het op garantie aankomt.

1 like

Ja deze zag ik net ook inderdaad.

Heel bijzonder. Ik zet er mijn vraagtekens bij.

Maar is dat niet meer dan onderbuikgevoel of misschien beïnvloed door wat keyboard warriors continue volhouden als hun waarheid?

De woorden van een Omega qualified watchmaker en inzichten die hij geeft zijn voor mij overtuigend genoeg.

Nah meer door alle voorbeelden van kaartjes die je ziet zoals mijn voorbeeld van omega zelf.

Ik wil niet beweren dat je niet met een 100mtr horloge kan duiken hoor. Maar het wordt misschien lastig bij een garantiegevalletje. Alle (tot jouw voorbeeld) fabrikanten sluiten duiken bij 100mtr uit in de voorwaarden/handleidingen bij mijn weten.

Ik dacht dat Omega een van de weinige fabrikanten is die (nu) ook echt de diepte garanderen die ze opgeven, in tegenstelling tot bijna alle andere fabrikanten. Een referentie blijf ik je even schuldig.

1 like

De vrees voor een garantiegeval die negatief kan uitpakken/tot discussies kan leiden, zorgt er denk ik ook voor dat mensen proberen die situatie te vermijden.

Ja kennelijk. De referentie staat in de link hierboven.

1 like

Ik denk ook de gebruiksaanwijzingen die er heel duidelijk over zijn. Kennelijk is omega de uitzondering op de regel. :man_shrugging:

Dus om nou te zeggen dat je met elk 100mtr horloge zonder problemen kan gaan duiken :thinking:

Ja, maar ik heb het ook ooit ergens letterlijk zien staan ergens, volgens mij, als in: bij 300m rating kun je naar 300m duiken. Volgens mij recent nog en dat ik het nu niet kan vinden irriteert me :angry:

1 like

Hier in de link:

1 like

Vraag is natuurlijk waarom zou bij de ene fabrikant een WR test anders zijn dan bij de ander. Een snelheidsmeting bij auto’s verschilt toch ook niet afhankelijk van het merk?

1 like

Ik zeg niet dat de WR test anders is maar de garantiebepalingen.

Ik geef je gelijk hè, wat omega betreft. :v:

1 like

Die had ik gezien maar was niet wat ik zocht, maar dank desalniettemin. Ik ga straks wel even verder zoeken of ik kan vinden wat ik bedoel. Zo niet jammer dan, men is er al uit :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dat het horloge dat overleeft geloof ik, de beperkende factor is de drager.
Maar goed, als de pakkingen in orde zijn, dan is er weinig aan de hand, wel even rekening houden dat je bij een nat horloge de kroon niet inschroeft, dan maak je kans alsnog water langs de pakkingen te persen, dus eerst de buitenkant goed laten drogen.

Reclame? Prestige? Waarom een METAS certificatie?

Denk niet dat de WR rating van 100m of 300m sec om reclame gaat, de ultra deep pro die WR rated is tot 11km diepte is dan wel prestige, een deep sea zal ook door maar weinigen gebruikt worden voor waar die voor gemaakt is.

Metas vind ik dan weer wat anders aangezien daar magnetische invloeden tot 15000 Gauss geen impact hebben op het uurwerk, een milgauss is ook prettig is als je in een omgeving werkt waar magneten dichtbij in de buurt zijn, al is dat in de dagelijkse omgeving met laptops boxen in mindere mate ook veelvoorkomend.