Oeps

Grappig niet?

Na bijna jaren zoeken vond ik eindelijk een Omega Geneve in mint conditie met een oranje rode band.
Letterlijk sprong ik een gat in de lucht toen ik deze thuis mocht ontvangen…:D:D:D

En twee weekjes later zag ik deze…met een zwart bandje…ook in mint conditie…:D:D:D

Ik ben een gelukkig mens…(tu)

Daar kan ik me alles bij voorstellen!!! (tu)

Mooi Gerard.
Is er een verschil tussen de indexen van de wijzerplaten, zie een klein verschil, of is het de lichtinval ??
Ook de kronen zijn niet hetzelfde, welke zou origineel zijn ???

Verschil in wijzerplaat is puur lichtinval, er is geen verschil.

En de kronen, volgens mij zijn ze geen van beiden orgineel, maar dat is een kleine cosmetische ingreep…:D:D

Mijn Beste,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.
Het zijn twee prachtige horloges. Veel plezier ermee (tu)
Persoonlijk vind ik die met het zwarte bandje de mooiste combinatie.

Orologio Signaturis Temporis

Zeg maar nee, dan krijg je er … Mooi duo, ze lopen ook mooi gelijk.

Omega…altijd mooi (tu)

Al het goede komt in tweevoud…

Van harte met de tweeling.

gr,
Hans Mennink

Wat bezielt je eigenlijk op twee DEZELFDE horloges te kopen? Of zeg je: het gaat mij niet om het horloge, maar om de bandjes… :wink:

super super super mooie horloges…wat kosten die nou? en uit welk jaar zijn ze? Ik zoek zoiets maar dan van de Constalation type

kan ook een goede investering zijn hoor…dus 2 x goed geinvesteerd!

Mooie klokken, erg stijlvol.

Maareuh…kan je dan niet gewoon eens een bandje verwisselen ipv twee dezelfde klokken te kopen ???

Mooi duo, zou mooi zijn als je er ook de orginele kronen bij kon vinden.
Of vind je het juist mooi zo?

Groeten,

Stefan

Gadverdamme!
:smiley:

Horloges zijn in het algemeen geen goede investering; alleen zeer exclusieve merken/modellen willen in de loop de tijd nog wel 's in waarde stijgen. Maar dan heb je het wel over hoge bedragen. Daarom blijft mijn vraag: waarom koop je twee van dezelfde horloges? Het antwoord zal wel even verrassend zijn als voor de hand liggend: “omdat ik ze kon kopen…” .

Of een horloge een goede investering is of niet hangt vooral af van de verkrijgingsprijs, en de staat van het het horloge.

Nieuw aangeschafte horloges zijn vrijwel altijd een slechte investering, daarom heeft vintage (of tweedehands) zo zijn voordelen. Alle toegevoegde waarden (marge halffabrikanten, marge fabrikant, marge wederverkoper) zijn reeds voldaan. Als je een bepaald vintage model heel erg mooi vind, en je loopt tegen een goede deal aan, dan is het helemaal niet gek om er meerdere van een zelfde model te hebben.
Ik heb nu bijvoorbeeld 3 Omega Dynamic date-only´s, 2 Speedmasters 105.003´s, en ik had op een gegeven moment zelfs 5 dezelfde Citizen Eco-Drive GMT´s.

Het zal wel een rare afwijking zijn, die heerst onder horlogeverzamelaars…

gr,
Hans Mennink

Hallo Hans,

Zelf ben ik ook verzamelaar, het heeft te maken het met “willen hebben”. Niet met investeren. Da’s natuurlijk een smoesje om de onzen voor het lapje te houden. Ik heb veel vintage-horloges, maar ze worden niet echt veel meer waard. Jammer, maar helaas.

Jij bent ook zo’n freak die het niet kan laten om een horloge dat je mooi vindt, en dat voor een “redelijke prijs” wordt aangeboden, te laten liggen. Vijf dezelfde Citizen Eco-Drive GMT´s! Dat slaat nergens op, natuurlijk. En zeg 's eerlijk: hoeveel heb je op deze horloges bij verkoop gewonnen? Ik bedoel als je met alle kosten (verzending etc.) meerekent… Ik ben heel benieuwd.

Groet, Johan

De 5 Eco-Drives heb ik allemaal verkocht, totaalresultaat maar liefst + 25 euro na aftrek van alle verzendkosten e.d. Gaat natuurlijk helemaal nergens om, ik weet het. Maar het waren gewoon hele mooie en solide vakantiehorloges.

Hier een fotootje…

Ik zou enkel en alleen een tweede identieke horloge kopen om zeker te zijn van wisselstukken. Zoals bij mijn pas aangekochte Seamaster Quartz.

Maar echte high-end horloges, zoals de MC 2400 bv., zijn paradepaardjes van Omega; dus ik veronderstel wel dat ze daar nog wel onderdelen van hebben. Tegen de juiste prij$$$$$$$$$ natuurlijk ! :smiley:

Alsjeblieft, zeg!! Maar liefst 25 Euro winst! :wink: