Las net op Facebook dat Jomashop een foutje had gemaakt. Ze hadden namelijk een Rolex voor een spotprijs aangeboden en hadden waarschijnlijk 1 decimaal te weinig ingetoets bij het aanmaken van de advertentie.
Jomashop zal zich - net als LeenBakker en ook Wehkamp met die televisie - beroepen op het feit dat de consument gelet op de ongebruikelijke prijs had moeten weten dat het om een overduidelijke fout gaat. Er zijn nu drie keer van die collectieven geweest en drie keer hebben ze ongelijk gekregen. Er was er vorige week ook eentje dacht ik, ik zal die eens opzoeken.
Wel interessant. De slaperig gevolgde colleges over consumentenrecht aan de UvA dateren alweer van 1999 maar het is wel een leuk onderwerp. Als ik bij de Bijenkorf in een āstunt opruimingā waar overal dikke kortingen op zitten, een Corneliani pak tegenkom waar een 50% korting sticker op zit maar ze zeggen bij de kassa: āhelaas meneer, het moet 30% zijnā dan moeten ze het mij meegeven omdat ik redelijkerwijs had kunnen aannemen dat die korting klopt. Zit er een prijsstickertje van 50 euro op dan is het helaas pindakaas. Dan āhad ik moeten weten dat het een fout wasā. Aldus mijn toenmalige docent, Robbert Jan Piet. Arme man: twee voornamen en dan is je achternaam de derdeā¦
Als ze slim zijn, verkopen ze gewoon het horloge aan die kerel voor $650. Kost ze een paar ruggen maar is geweldige reclame. Als ze het niet doen, vindt iedereen het flauw.
Hallo, uw horloge was net ingepakt en mijn zoontje het heeft gepakt en laten vallen. Nu doet het horloge het niet meer en het glas moet vervangen worden.
Als Jomashop er tijdig achter komt zullen ze je echt wel een berichtje sturen dat het niet klopt. Maar als ze er nĆ” leveren met 91% korting achter komen, denk ik dat het lastiger wordt om nog meer geld van de klant te vorderen, niet? Stel dat ze er een proefproces tegenaangooien, dan is het wel interessant wat de rechter zegt als je stelt dat āandere luxe merkenā ook geregeld met 90% korting wordt verkocht. (denk Invicta)