Oepsss foutje van Jomashop

Las net op Facebook dat Jomashop een foutje had gemaakt. Ze hadden namelijk een Rolex voor een spotprijs aangeboden en hadden waarschijnlijk 1 decimaal te weinig ingetoets bij het aanmaken van de advertentie.

Na het bestellen kreeg hij een bevestigingsmail:

Wat denken jullie? Krijgt hij de Rolex voor de spotprijs of kan Jomashop hier nog onderuit? :joy:

6 likes

Das nog eens wat anders dan een bedje van Leen! :joy:

is dat niet eens eerder geweest? ā€œprijzen onder voorbehoud fouten op internet paginaā€ zoiets.

Ja, kans is groot dat er zoiets ergens in de voorwaarden staat.

Jomashop zal zich - net als LeenBakker en ook Wehkamp met die televisie - beroepen op het feit dat de consument gelet op de ongebruikelijke prijs had moeten weten dat het om een overduidelijke fout gaat. Er zijn nu drie keer van die collectieven geweest en drie keer hebben ze ongelijk gekregen. Er was er vorige week ook eentje dacht ik, ik zal die eens opzoeken.

Wel interessant. De slaperig gevolgde colleges over consumentenrecht aan de UvA dateren alweer van 1999 maar het is wel een leuk onderwerp. Als ik bij de Bijenkorf in een ā€˜stunt opruimingā€™ waar overal dikke kortingen op zitten, een Corneliani pak tegenkom waar een 50% korting sticker op zit maar ze zeggen bij de kassa: ā€˜helaas meneer, het moet 30% zijnā€™ dan moeten ze het mij meegeven omdat ik redelijkerwijs had kunnen aannemen dat die korting klopt. Zit er een prijsstickertje van 50 euro op dan is het helaas pindakaas. Dan ā€˜had ik moeten weten dat het een fout wasā€™. Aldus mijn toenmalige docent, Robbert Jan Piet. Arme man: twee voornamen en dan is je achternaam de derdeā€¦

12 likes

Als ze slim zijn, verkopen ze gewoon het horloge aan die kerel voor $650. Kost ze een paar ruggen maar is geweldige reclame. Als ze het niet doen, vindt iedereen het flauw.

7 likes

Ja, en als het dan nog een keer gebeurt gaat iedereen deze screenshot erbij halen en zeuren dat ze de vorige keer ook geleverd hebben.

Expres een foutje maken en daarna ā€œoepsā€ zeggen en niet leveren is ook prima reclame want we hebben het er wel over.

1 like

VoilĆ , meteen een goede incentive om te zorgen dat het niet nog een keer gebeurt. Omdenken die hap! :wink:

Hij zal wel mailtje krijgen met:

Hallo, uw horloge was net ingepakt en mijn zoontje het heeft gepakt en laten vallen. Nu doet het horloge het niet meer en het glas moet vervangen worden.

37 likes

hahaha!

vlijmscherp!

2 likes

Er moet wel ƭemand de prijs bij handmatig verifiƫren, anders komt zoiets niet goed bij Jomashop. Als het uitleverproces na betaling helemaal geautmatiseerd is is het lastiger foolproof te maken. Het proces van orderpicker in het algemeen is doorgaans geheel fysiek. Bij een goede procedure verifieert hij nog of er inderdaad betaalt is. Als hij een bƩƩtje verstand heeft van horloges dan zou hij kunnen weten dat dit bedrag bij Rolex niet kan kloppen. Maar omdat hij het van het leeuwendeel toch niet weet kijkt hij misschien niet naar de prijs. Het is geen klein bedrijfje, 90 werknemers.

Als Jomashop er tijdig achter komt zullen ze je echt wel een berichtje sturen dat het niet klopt. Maar als ze er nĆ” leveren met 91% korting achter komen, denk ik dat het lastiger wordt om nog meer geld van de klant te vorderen, niet? Stel dat ze er een proefproces tegenaangooien, dan is het wel interessant wat de rechter zegt als je stelt dat ā€œandere luxe merkenā€ ook geregeld met 90% korting wordt verkocht. (denk Invicta) :grin:

5 likes

hahaha!

649,- voor dat klokje :flushed:

ja ik zou het er ook nooit voor neertellen maar heeā€¦ smaken verschillen :wink:

4 likes

Achā€¦ bij Aicher Watches worden ze zelfs gratis weggegeven.

http://www.aicherwatches.com/index.php?id_product=642&controller=product

Ik heb er al zoveel thuis liggen dat ik ze gebruik als onderzetters.

4 likes

Daar past net een flesje flugel op. Wel ideale servetringen!

1 like

Tja, dat krijg je met ouders die zich niks aantrekken van foutief spatiegebruik. Die arme man heeft gewoon 4 voornamen:
Rob Bert Jan Piet

2 likes

Ach, gebeurt de beste weleens, zeg maar
:joy:

2 likes

mazzelaar, doe mij er maar 1 tje, ik krijg te zien dat the amount of zero an error is, contact sellerā€¦heb ik weer, computer bug :slight_smile: