"Officially flight-qualified by NASA for all space missions"

…Nee nee, het is geen Omega :slight_smile: Het is de Casio G-Shock DW-5600E. Na het bekijken van Tom’s post in het topic “laat je Casio zien” was ik meteen van dit horloge gecharmeerd. Dus zoals dat gaat heb ik gelijk wat informatie over het horloge opgezocht. Het blijkt de directe afstammeling te zijn van de “oer G-Shock” de DW-5000 en het eerste horloge met de inmiddels bekende Illuminator schermverlichting.

Mooi doosje…

Maar het gaat natuurlijk om de inhoud

Bovendien is het horloge zoals ik in de titel al aangaf door NASA goedgekeurd voor gebruik tijdens ruimtevluchten hier zijn echter twee “maaren” aan: Het horloge is niet officieel gekwalificeerd voor ruimtewandelingen, alleen voor vluchten en ik heb begrepen dat het horloge niet “issued” word geleverd maar astronauten zelf de “civiele” versie moeten aanschaffen. Helemaal zeker weten doe ik dit overigens niet, ik heb mijn informatie namelijk van fora die doorverwijzen naar een pagina van de NASA die niet meer bestaat.

Zo kunnen ze zelfs in de donkere ruimte zien hoe laat het is :slight_smile:

Verder zijn er op internet diverse verslagen en “torture tests” te vinden die de duurzaamheid van dit horloge benadrukken. Zo heeft Casio zelf het horloge als publiciteitsstunt “getest” door het als ijshockeypuck te gebruiken. Dit wilde ik voorlopig niet gaan uitproberen :slight_smile: maar het zijn toch leuke eigenschappen als je opzoek bent naar een degelijk, niet te duur horloge om vooral te dragen tijdens het sporten.

Wristshot hoort erbij

…en nog een close-upje (de digits lijken vaag door de hoek van de foto)

Bedankt voor jullie aandacht :slight_smile:

Met vriendelijke groet,

Stefan

Leuk, Stefan! (tu) Maarre… volgens mij kun je elke G-Shock als ijshockeypuck gebruiken. Op youtube vind je allerlei filmpjes van torture tests van G-Shocks.
Ik heb zelf trouwens een DW6900; volgens mij is die ook flight-qualified, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Eén ding is zeker: dit zijn lekkere horloges om te dragen.

Mijn beste,

Ik kan me zo voorstellen Stefan, dat jij met zo’n ruimtelijk uurwerk, voorlopig wel even met je hoofd in de wolken vertoeft.

Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Heb deze nu ook een jaartje. Heeft na werktijd de meeste draagtijd van de collectie. Draagt heel erg comfortabel en de bediening is geweldig.
Het NASA verhaal achter dit horloge is wel een leuke bijkomstigheid. Dit horloge heeft mijn belangstelling voor de G-Shock lijn gewekt. Ben nu dan ook een regelmatige bezoeker van Casio G-Shock - Watchuseek Watch Fora geworden. (zie http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=17)

Het is ook wel een beetje een classic vind ik.

Veel draagplezier.

Marco W

Leuk Stefan(tu) en zo’n mooi doosje had ik niet bij mijn exemplaar…

Nu alleen nog een pak en een helm:D:D

Ik kan me jaren geleden iemand herinneren die ook een soortgelijk model had. Het bijzondere vond ik toen dat de verlichting mee knipperde met 't alarm, zodat ie extra opvalt. Doet die van jou dit ook?

Bedankt allemaal voor jullie reacties (Y)

@ Marco W: Kan ik me goed voorstellen, mijn algemene interesse voor G-Shocks is hiermee ook gewekt en het horloge ging vannochtend pas weer van mijn pols af.

@ Tom: Ik was ook aangenaam verrast dat het horloge zo compleet geleverd werd. Buiten dit blik zat het horloge ook nog in een glossy omdoos en kwam het horloge incl. hangtag, boekje met garantie en Engelstalige handleiding. Los bijgeleverd was een Nederlandstalige (geprinte) handleiding, prima service van wereldhorloges.nl (hoewel het op E-bay waarschijnlijk een flink stuk goedkoper kan).

@ marnix_moed: De schermverlichting van het horloge knippert inderdaad als het alarm afgaat, maar deze functie is eventueel ook uit te schakelen. Verder heeft het horloge overigens ook een chronograaf en een countdown functie.

Groeten,

Stefan

van harte met je nieuwe aanwinst , leuke klok (tu)

Gefeliciteerd en welkom bij de G-Shock club! :stuck_out_tongue:

Hier kan je wat leuke G-Shock testjes zien. Die “Water” is echt geweldig!

http://www.gshock.com/content/toughness/resistance/

Stefanmol Schreef:

@ marnix_moed: De schermverlichting van het
horloge knippert inderdaad als het alarm afgaat,
maar deze functie is eventueel ook uit te
schakelen. Verder heeft het horloge overigens ook
een chronograaf en een countdown functie.

Groeten,

Stefan

Leuk om te zien dat het een klassieker is geworden. Proficiat!

Zijn stevige jongens …je kan er een kat mee dood gooien .:slight_smile:

En hoe langer ik naar de foto’s kijk, hoe leuker ik 'm begin te vinden! :slight_smile:

Paul G. Schreef:

En hoe langer ik naar de foto’s kijk, hoe leuker
ik 'm begin te vinden! :slight_smile:

Pas maar op, zo ging het bij mij ook met Tom’s post! :slight_smile:

Groeten,

Stefan

:d

Stefanmol Schreef:

Paul G. Schreef:

En hoe langer ik naar de foto’s kijk, hoe
leuker
ik 'm begin te vinden! :slight_smile: