Officieel voorstellen

k heb deze alweer een tijdje, maar heb hem nog niet officieel voorgesteld.
De laatste tijd zat ik meer op het verkoopgedeelte :smiley:

Jaren van onrust, kopen, verkopen, kopen, verkopen enz
Met als dieptepunt de Milgauss, hoelang heb ik die gehad, 2 weken of zo ?
JMN (Joost) deed mij het beste voorstel van allemaal, een Pam 104

altijd heb ik er 1 willen hebben, maar altijd bang dat het niks voor mij zou zijn, terwijl juist de panerai zeer geschikt is voor bandjes, een andere hobby van mij :smiley:

Volgens een aantal forum vrienden sla ik door in mijn bandjes aankoop woede, maar gun mij die lol :smiley:

De 104 draagt heerlijk met zijn 44mm, is een automaat (dus ik hoef hem niet dagelijks op te winden) en bovendien meer dan waterdicht.
Heerlijk te combineren met leer, rubber of kevlar naar gelang de zin van de dag
lekker fors, ik heb dat echt gemist !!

Nee dit voelt meer dan goed, ik ben nog elke dag verliefd (tu)
het voelt zelfs zo goed dat ik op het forum een weddenschap heb lopen, de 1e die hem dit jaar in het verkoopgedeelte ziet mag een Seiko van 100 euro uitzoeken op mijn kosten :smiley: :smiley:

plaatjes !

op rubber icm de vouwsluiting

blauwe jeans Landa

cognac bruine landa die ik heb aangepast na de ervaring met de blauwe jeans
iets dunner en korter

de 3e Landa, donker jeans met een leuk bruin tipje als extra detail

Oem kalf vintagelook, heb ik ook eens vintage :wink:

Oem croco, 1 van mijn favorieten

de 2e croco is onderweg, die verwacht ik met een week
is de donker roodbruine met wit stiksel (tu) (tu)

tot slot een coramid band van panerai
ik heb er nog niet veel over kunnen vinden, maar apart is hij zeker
rubber, kevlar, klittenband en hij lijkt een beetje op een NATO
afin, hij draag prima (tu)

met zijn allen nog op de plaat

heerlijk dit… :smiley: :smiley:

Leuke fotos
Mooie panerai 104
En natuurlijk decoramid strap helemaal!!
Ik heb ook best veel horloges gehad .
maar ik mis als ik u foto’s zie
Mijn pam112 E type helemaal.
Stom dat ik hem weg gedaan heb :frowning:

Mooi hoor. En een blijvertje zo te merken. En over het flipperen…daar is wel genoeg over gezegd toch…? :slight_smile:

Persoonlijk vind ik een witte plaat nog mooier staan bij Panerai in het algemeen. Dat komt volgens mij omdat die jeansband daar zo weergaloos mooi bij kleurt (denk aan de foto van Bidle).

Hoi,

Ja zo gaat dat. Zoeken, proberen, nog weer iets anders testen, tot je uiteindelijk dátgene hebt gevonden wat je letterlijk en figuurlijk aan alle kanten past.
Dit is een prachtig horloge eigenlijk aan de meeste banden die je hebt.
Ik vind de eerste rubber band erg mooi, en één van de laatste bruine banden met het lichte stiksel. Die is helemaal fantastisch. De rest is zonder meer oké…

Zo heb je eigenlijk en zeker qua uitstraling toch steeds een totaal verschillend horloge :wink:
Panerai an sich is niet meteen mijn favoriet (even de prijs buiten beschouwing gelaten). Het “oor” aan de zijkant zou ik vermoedelijk storend vinden, even als het druppeltje.
Maar aan de andere kant is het zo dat foto’s en i.r.l. toch totaal anders kunnen overkomen, dus ik hou me nog wat op de vlakte.

De plaat kan me wel bekoren, lekker ruim en redelijk “clean” dat mag ik wel. Bovendien met een duidelijk eigen gezicht, iets wat ook voor de kast geldt.
Ik kan me voorstellen dat je gevallen bent voor deze klok, zeker ook omdat ze erg veelzijdig is met de verschillende bandjes.
Bandjes zijn betaalbaarder dan horloges, en laten we eerlijk zijn: met een andere band heb je meteen een totaal andere “nieuwe” klok. Dus ik vind dat je juist niet bent doorgeschoten in de bandjesverzameling. Juist goed bezig zo :smiley:

Veel plezier,

Groet,

Nico.

Dan officieel van harte met deze topper!!! Inderdaad mooi om te zien hoe al die banden er supergoed bij passen. Dat hebben niet veel horloges.

Geniet van je aanwinst, zolang je er van geniet. (hoe lang dat dat dan ook zijn mag…:D)

Hallo schmeink,

Officieel gefeliciteerd met je aanwinst.
We kunnen dus officieel aannemen dat dit een blijvertje is?
Veel draag- en bandwisselplezier(nieuw schmeink-HF-woord?:D)toegewenst.
Heb je al wat moois gevonden voor de banden op te bergen?

Met vriendelijke groet,

Herman

Wauw,

Wat een gave klok. Hoewel ik Panerai voor de eerste keer spuuglelijk vond, vind ik hem steeds mooier worden. Echt geweldig.

Wat ik ook erg leuk vind is dat de dial bij de banden lijken te kleuren, in plaats van de banden bij de dial. Let maar eens op de eerste fotos.

Super, heel veel plezier er mee (tu)

Geweldig mooi, vooral op de lichte crocoband, helemaal top!

Het leuke is dat je met al die verschillende banden (en zij die komen gaan) het horloge steeds een ander uiterlijk geeft, dus geen behoefte meer aan heel veel horloges, maar wel heel veel banden…:~ En volgens mij ook een stukje goedkoper!

Veel plezier met het wisselen en het vinden van steeds weer nieuwe combinaties!

Eric

This is a happy family!

Proficiat

Officieel gefeliciteerd!! Al een aantal keer voorbij zien komen en ondanks dat Panerai niet mijn merk is, wel een heel mooi horloge.

Hele mooie klok!! In mijn optiek de maximale complicaties bij een panerai. Andere vraag. Blijkbaar vind je het prettig om m strak om je pols te hebben. Ik heb nagenoeg hetzelfde horloge (met vouwsluiting), en vind het prettig als ie wat losser zit…komt daarnaast ook wat meer casual over…

Zo te zien heb je al een aardige ‘band’ gecreerd met de PAM(tu)

gr Ron

I love it !

Mooie, grote foto’s, met veel detail en scherpte (tu) JIJ hebt’t begrepen!
En een hele gave klok!

Die glanzende kast vind ik erg mooi bij dit horloge.
Al met al heeft 'ie een soort vintage-look, maar ook weer niet TE erg vintage,
das het mooie. Sommige vintage klokjes hebben iets oubolligs of truttigs, dat heb je met deze totaal niet.

Bandjes: de donker jeans met het bruine tipje en de bruine croco zijn mijn favorieten van deze fotoreeks.

V.w.b. het aantreffen in het verkoopgedeelte, ik heb ff gekeken op internet naar zo’n PAM104, maar ik denk niet dat ik die snel ergens zal aantreffen.
Punt is ook dat ie NET ietsjes boven het budget zit dat ik in gedachte heb :stuck_out_tongue:
Niet veel hoor, een paar rooitjes maar (:smiley:

Mooi spul man! top! Love it! (tu)

HS Schreef:

Hallo schmeink,

Officieel gefeliciteerd met je aanwinst.
We kunnen dus officieel aannemen dat dit een
blijvertje is?
Veel draag- en bandwisselplezier(nieuw
schmeink-HF-woord?:D)toegewenst.
Heb je al wat moois gevonden voor de banden op te
bergen?

Met vriendelijke groet,

Herman

nee nog niet, maar ben bijna jarig :wink:
ze zitten nu netjes in een reis etui

zeitgeist75 Schreef:

Hele mooie klok!! In mijn optiek de maximale
complicaties bij een panerai. Andere vraag.
Blijkbaar vind je het prettig om m strak om je
pols te hebben. Ik heb nagenoeg hetzelfde horloge
(met vouwsluiting), en vind het prettig als ie wat
losser zit…komt daarnaast ook wat meer casual
over…

dat wisselt, ligt er echt aan of hij niet teveel schommelt

bedankt iedereen voor de reacties (tu)

De OEM croc is mijn favoriet…
Groet
Mark

Nogmaals proficiat met deze prachtige aanwinst(tu) Een hele mooie set met bandjes ook, voor elke stemming en gelegenheid iets passends;)

Top dat je de ware eindelijk gevonden hebt(tu)

Geniet ervan, hij is super!!!

Groet,

Marc

In eerste instantie was ik niet echt weg van Panerai, maar door jouw foto’s van de PAM140 begin ik Panerai in het algemeen steeds meer te waarderen! (tu)
Hij verleent zich inderdaad perfect voor band wissels. Vind het zelf ook altijd erg leuk om te doen. Met een hele simpele verandering een nieuw uiterlijk creëren.
Mijn Sinn en Seiko zitten niet meer dan een week op hetzelfde bandje :wink:
Ik blijf overigens de OEM Croc het mooiste vinden. De kleur is echt fantastisch.

Hoop dat je er nog veel langer zo blij mee mag zijn! Kunnen wij lekker meegenieten :slight_smile: