Officiële banden/straps via AD?

Hallo allemaal!

Ik ben op dit moment aan het oriënteren voor een nieuw horloge, waarbij ik in eerste instantie interesse had in de Longines Spirit Zulu Time, alleen kan ik voor mijzelf de prijs niet helemaal verantwoorden (€3400) t.o.v. bijvoorbeeld de Hydroconquest (€1900). Voor ‘alleen’ de GMT functie €1500 extra neerleggen gaat mij net wat te ver.

Daarom nu aan het kijken naar de Hydroconquest in het groen, de L3.781.4.06.6.
IMG_2610

Daarbij wordt hij met stalen band en rubber strap verkocht. Ik neig naar de rubberen strap, alleen vraag ik mij af of mensen weten of het mogelijk is de stalen band later alsnog los te bestellen via de AD? Ik zie de rubberen strap namelijk wel los te koop bij Longines zelf (€460) :upside_down_face: maar de stalen band niet. Daardoor ben ik nu geneigd voor de metalen te gaan, en in een later stadium de rubberen los te kopen, ondanks dat ik de rubberen eigenlijk mooier vind voor nu.

Kan de post niet meer wijzigen volgens mij, maar bij deze de rubberen strap…

Stalen band is gewoon te bestellen bij de AD maar het horloge op staal aanschaffen is altijd goedkoper dan achteraf los te kopen.

5 likes

Altijd op staal kopen wanneer je uiteindelijk beide wil denk ik !
Is bijna altijd goedkoper/makkelijker volgens mij

4 likes

Heeft deze ook een microverstelling zoals bij de zulu time ( dacht ik ?!)?

De stalen band zeker, de rubberen moet je volgens mij op maat maken en afknippen heb ik gelezen

De rubber band met vouwsluitiing kost 240 euro
De stalen band 180 euro.
Normaal is het beste om op staal te kopen maar bij deze is de rubber band met sluiting duurder en de prijs van het horloge is hetzelfde als het goed is
Kan ze allebei voor je bestellen als je wilt

2 likes

De rubber band is ook los te bestellen dan kost die 130 euro, en de sluiting is 110 euro

1 like

Zo dat is wel een prijsverschil met de online prijs, maak je niet vaak mee.

Ik was nog even aan het kijken waarom die rubber band op de Longines website zoveel duurder is maar dat is de band voor de Hydroconquest boutique editie, die heeft een andere band en sluiting dan de standaard versie.
Dit is de boutique versie vouwsluiting
27876761

En dit de sluiting en rubberband voor de standaard versie
278761
278762
Deze band moet je op maat maken maar dan heb je wel 3 verstel gaatjes in de sluiting

1 like

Ja dacht ik ook dus heb het even uitgezocht zie bovenstaande bericht

1 like

Check, een stalen band is trouwens een koopje bij Longines, maak je niet vaak mee.

1 like

3 weken geleden een nieuwe standaard metalen band voor mijn Longines aangeschaft , was €220
Is voor een Conquest via de ad

Toch gewoon de zulu kopen… je blijft er naar kijken vanuit mijn ervaring :wink:

Ga eens kijken wat ik moet bijleggen😉

Dat scheelt wel wat inderdaad, je hebt een eigen bedrijf met straps zie ik? Dat zou zeker een optie zijn als het de Hydroconquest gaat worden :+1:t3:

Haha daar ben ik ook een beetje bang voor :shushing_face:

1 like

Yup en ben gecertificeerd service center voor alle Swatch Group merken dus kan de banden rechtsreeks bestellen

1 like