Officina Del Tempo?

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een horloge te kopen, budget zo tussen de 300 en 400 euro. Nu zie ik heel graag bepaalde modellen van Officina Del Tempo, de Marrakech of de Safi revolution. Ik zou graag van jullie, liefhebbers en kenners, eens willen weten, is dit iets? Nu weet ik ook wel dat je dit merk niet kan vergelijken met de “echte” merken zoals Rolex, Jaeger-LeCoultre, Panerai enz. maar is het een goed merk in die prijsklasse van 3 a 400 euro? Kunnen jullie ook iets meer vertellen over het binnenwerk van deze horloges want van de meeste vind ik niets terug op het net. Alleen van het caliber van de Marrakech Swiss Made heb ik iets gevonden, dit is de 2824-2 ETA, voor zover ik gelezen heb is dit niet slecht maar dit model is dan ook weer duurder en het is een limited edition dus ik weet niet of dit nog te koop is. Bij andere modellen spreken ze bv van “OS20 modified calibre chrono quartz movement” of “8215-calibre automatic movement”. En als ik een horloge koop van dit merk zou ik dan beter een quartz model kopen of toch een automaat. Of kan dit niet veel zijn, een automaat voor 300 euro?.
Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.

Groetjes

Hi racktip,
Ken het merk Officina del Tiempo wel, 't heeft wel een hoog bling bling gehalte.
de Marrakech vind ik wel een aardig model, de gemiddelde horlogeliefhebber hier op 't forum heeft weinig op met Quartz
vandaar dat je verder geen reacties krijgt.
Als je er één wilt kopen, zou ik voor een model met een ETA uurwerk gaan, altijd goed.
misschien dat je er nog één op eBay kan vinden ?
groet, André

Kijk eens op mijn site www. erkenwatch.nl (High end Italiaans design met Zwitsers uurwerk)en zie dat je zelfs een ETA 2824/2 uurwerk kunt krijgen voor jouw budget. Bovendien 2 jaar garantie!

met glasbodem en plaat voor de kop…

Voor zover ik weet van vragen aan de juwelier, zit er gewoon Miyota kwarts in.
Ik vind ze ook mooi, zeker de blauwe Safi.
Ik heb 110 “echte” horloges waaronder horloges van meer dan 5000 euro maar ik ga er ook 1 halen!
Een horloge is mooi of niet, ongeacht wat hij kost, dus, gewoon kopen als je hem mooi vind.

Hallo,

Ik heb een agadir, ben nog van zin om een Fes te halen, heb deze horloges maar om 2 redenen gekocht, het hoge bling gehalte en het feit dat ik ze aan juweliersprijs kon kopen.
Persoonlijk vond ik de marrakech nogal reusachtig uitvallen aan mijn pols.
Ik heb dan ook niet de meest forse polsen.

Je kunt ook eens kijken voor een Christopher Ward Malvern. Heb ik zelf ook, ETA 2824-2 uurwerkje erin, nog geen problemen mee gehad. Erg goedkoop ook, voor iets van 200-250 euro heb je er een. Ik heb zelf de gouden met bruine band, die was 300 euro. Weet niet of het bij je smaak past, de Malvern, gezien je die Officina’s mooi vindt, CW is toch was klassieker denk ik. Maar succes iig.