Officina del Tempo?

Heeft iemand ervaringen met dit merk? Ik vind dat ze erg mooie en zeer aparte modellen hebben. Wat voor uurwerken zitten er in? En ongezouten meningen zijn natuurlijk welkom.

Ongezouten…okay. Ik heb ze in Basel gezien. Leuk pretentieloos mode klokje voor niet al te veel geld. Tweedehands geen ruk waard. Overjarige modellen worden voor weinig centen te koop aangeboden. Leuk voor erbij, maar ik zou ze nooit nieuw kopen. Maar goed, wat niet is kan nog komen. Merk timmert behoorlijk aan de weg en wie weet komen ze nog weleens met iets heel bijzonders.

Ik vind ze charmant. Ik weet niet waarom. Ze maken imho hele mooie modellen maar ook hele lelijke. Maar goed daar heeft ieder horlogemerk last van (iig van dat lelijke).
Ik zou er zomaar, als de prijs goed is, eens eentje kunnen kopen.

Henrik Schreef:

Ik vind ze charmant. Ik weet niet waarom. Ze maken
imho hele mooie modellen maar ook hele lelijke.
Maar goed daar heeft ieder horlogemerk last van
(iig van dat lelijke).
Ik zou er zomaar, als de prijs goed is, eens
eentje kunnen kopen.

Dat is dus precies het gevoel wat ik ook heb bij dit merk. Ik vraag me alleen nog steeds af wat vor uurwerken ze gebruiken.

Moet je even op hun website kijken, het staat er bij.

Er moeten volgens mij baterijtjes in?

Ze hebben ook automaten. Ik zie dat die een ODT8215 calibre automatic movement hebben. Dat zegt me niets. Is het Chinees, Japans of zwitsers?

dreski Schreef:

Ze hebben ook automaten. Ik zie dat die een
ODT8215 calibre automatic movement hebben. Dat
zegt me niets. Is het Chinees, Japans of zwitsers?

ODTXXXX = Officina del Tempo… Het zal geen manufaktuur zijn, maar wat het wel is?

ik zag ze vorig jaar al in de "wrist watch annual"en was toen al nieuwsgierig
naar de kwaliteit en modellenlijn.Ik vraag me nu alleen af of je het merk onder de "plakmerken"moet schuiven.

Gr dennis.

Absoluut geen plakmerk, merk is nieuw en vooruitstrevend met een geheel eigen design, het is alleen prijzig voor een quartz horloge

ze hebben wisselende merken uurwerken, soms miyota, soms ook eta…is verschillend per model…en scheelt ook behoorlijk in prijs.

Maar aan welke prijzen moet ik denken?
Kan nergens goede uitgangsprijzen vinden.

TJek hier even. http://www.clockwise.nl/en/shop.php?brand=232