Ogival

Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en de trotse bezitster van enkele aardige horloges, waaronder:
een Gucci (G-watch),
een Raymond Weil (MOP en 18k electroplated)
een Raymond Weil (Tema, 18k electroplated)
een Maurice Lacroix (Intuition Goldplated)
een Longines (Dolcevita petit Diamanten MOP -blue- Horloge L5.158.4.94.6)
een Longines (Dolcevita petit Horloge -koper- L5.161.4.96.6)

Nu is mijn oog gevallen op een Ogival en wel de automatic (self-winding) “Rose Gold EAGLE”. (Model: 358-11-32). Hij ziet er heel mooi uit in het rose gold.
Weet iemand van jullie iets over dit merk?
Ik vind er vrij weinig over. En wil niet voor niets veel geld uitgeven voor ik duidelijkheid heb…
Alvast heel hartelijk dank voor het delen van jullie kennis!
Groetjes
Yucki

Dit zijn overigens de foto’s:



Mijn persoonlijk mening is dat ik het geen mooi horloge vind. Dus ik zou het niet doen (wat het ook kost). Het merk zegt mij trouwens niets.

Welkom op dit fantastische forum yucki!:slight_smile:
Hoop dat je er net zoveel plezier aan mag beleven als ik.
(trouwens een heel bijzonder klokje die Ogival)

Gr Dennis

Het merk zegt mij ook niets. De sluiting moet natuurlijk ook van rose goud zijn en dat is niet het geval. MEestal duid dit op goedkope fabricage. Ik zou dan eerder voor deze gaan. Degelijk en een redelijke prijs. http://wereldhorloges.nl/wereld_details/3001
Persoonlijk vind ik deze Ogival ook een draak van een horloge.

Sorry ff geen tijd om te vertalen

Ogival ressuscité à Granges
Publié le 22 Janvier 2005

A la fin des années 80, la marque Ogival a fait couler beaucoup d’encre. C’est devant la justice que s’est terminée la faillite de l’entreprise. Elle a été officiellement liquidée en décembre 1990.
     Fondée à La Chaux-de-Fonds par René Brandt en 1903, Ogival s’est rendue célèbre à travers le monde grâce à son logo, un poisson frétillant, symbole de chance et d’amour. Dans les années 1930 à 1960, la marque a été très célèbre pour ses chronomètres automatiques dotés de boîtiers en argent ou en or.
    Si la société produisant les montres a fait faillite, la marque Ogival a refait surface du côté de Granges. Détenue par O & G SA, elle est distribuée dans une trentaine de pays, surtout en Europe et en Asie. Son réseau comprend la Hongrie, l’Italie, la Russie, l’Espagne, l’Ukraine, les Emirats arabes unis, le Cambodge, la Chine, Hong Kong, le Japon, la Corée, la Malaisie, Singapour, le Sri Lanka, Taiwan, le Vietnam et les Etats-Unis.
    La nouvelle collection Ogival est composée de quatre lignes de montres à quartz (Duke Star, Lyra, Enchantement et Orion ) et de deux gammes de produits mécaniques (Pioneer et Voyager).

Hallo Yucki,

Allereerst welkom op dit mooie forum, wees gewaarschuwd dat het bezoek de kooplust kan opwekken.

Lees ik het nu goed dat je een ‘zij’ bent?

VrGr,

Vncnt

Het model dat jij hier toont vind ik niet op hun site http://www.ogival.ch

Verder nog een korte samenvatting in het Nederlands van mn vorige post:
Ogival is opgericht in het jaar 1903 door René Brandt in La Chaux de Fonds
In de tijd van 1930 tot 1960 waren ze bekend voor hun automatische chronografen met zilveren en gouden kasten
Einde jaren 80 kwamen ze in de problemen, 1990 is het faillissement afgesloten met de liquidatie van de onderneming.
Het merk bestaat nog en is in handen van O & G SA.
De horloges worden naar een dertigtal landen geexporteerd o.a. in Europa en het Verre Oosten.

De big boss van O & G SA. schijnt de heer Yang, Hong Ping uit Taiwan te zijn.
In ieder geval is hij bij alle verhuizingen (van La Chaux de Fonds naar Grenchen en van Grenchen naar Biel) bij de onderneming gebleven terwijl alle andere betuurders dan steeds wisselden.

Mijn beste,

Wees welkom op dit horloge-forum met de nodige ‘grandeur’.
Een grandeur welke ‘ook’ voor het dames horloge ruim baan maakt.

Gezien de diversiteit van jou horloges uit de categorie ‘Très chique’ vormt dit een welkome aanvulling binnen de horlogegelederen van de veelal robuuste horloges ‘pour homme’:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Nou, je naam doet dit horloge (naar mijn vrouwelijke mening) eer aan… yuck!
Wat een spuuglelijk ding.
Maar ja, ieder zijn eigen smaak…

Lieve, lieve Posters,

Ik ben vrouwelijk en zo Nederlands als het maar zijn kan.
Ik was op zoek naar een rose Gold 18k electroplated horloge.
Dit in verband met de prachtige sieraden die daar dan bij gedragen kunnen worden (ring/oorbellen). Die vind ik niet passen bij een geel- of wit/staal-kleurig horloge.
Ik ben al blij te horen dat ik er van af moet zien omdat de clip niet van rose-goud is gemaakt. Dank daarvoor!
Ik vond het bewuste horloge ook niet terug op de site van Ogival, dus had al mijn bedenkingen en wilde het jullie voorleggen. Ja, ja ik neem jullie mening absoluut mee in mijn overweging het (dus niet) te kopen.
Nog één vraag: hebben jullie mooie voorbeelden van zo’n horloge, wel met bracelet? Ik ben heel dankbaar voor de berichten!
Veel goeds,
Yucki
(time is money, you know…)

In mijn eerdere reaktie stond al een link. Het is volgens mij wel een groot horloge en wellicht te groot voor een damespols.

Inderdaad!
Ik vond het heel mooi… Maar wat te groot voor mij (in combinatie met de sieraden die ik draag)
Toch heel hartelijk bedankt!!
Yucki
(fijne dag!)

Wat dacht je van deze:

Zelfde kastvorm, bracelet, zwitsers uurwerk…
Nieuwe collectie van Balmain, te weten de Arcade Crono Lady.

Edit: is alleen wel een quarts…

KIJK! Dat bedoel ik… Misschien hebben ze hem ook met een lichte wijzerplaat?
Denk het wel, he?
Thanks,
Wat leuk dat jullie meedenken!
Groetjes
Yucki

Of:

:smiley:

Euuuhhh… Ietsje té…
Hahahahahah…

Tadaaaa!:

Yucki, Tissot heeft ook mooie dameshorloges ook automatische met saffierglas zowel voor als achter. Mijn dochter heeft er ook een model ‘‘ring’’. Je ziet ze alleen niet zoveel liggen bij de juwelier meestal zijn het kwarts.

YES YES YES!!!
Prachtig…
Hoop dat hij ($$) redelijk is…
Ik vond deze prachtig… Maar ik ben niet zo van de bands…
Meer van de bracelets… Dus die van jou, euh… “Balmain” is top!

Groetjes!