oh, hij past...

Dat is op zich goede leidraad, maar dan houd ik het gewoon bij mijn skx031.

1 like

Als ik liever een Rolex wilde, kocht ik wel een Rolex :stuck_out_tongue_winking_eye:

De SKX blijft in mijn ogen Seiko’s über duiker. 42mm, geen X, tikje hoog maar niet schokkend… Yup. Yup.

:grinning:

1 like

Scheelt niks, MM draagt niet zo groot. Wel hoger, maar als je hem een beetje strak draagt heb je daar ook geen last van.
3b56fc4d230524668d67571d351be9cb87663723_1_690x388

2 likes

Mijn 16 minus pols draagt de Seiko monsters prima maar ik vind ze te zwaar, dus kijk maar uit als ik binnenkort een oranje monster en een zwart monster verkoop…

Jarenlang onafgebroken een Marinemaster gedragen op mijn dunne polsen, maar met de veel kleinere SLA017 is ook wel het besef gekomen dat een Marinemaster best lomp is. De lompheid zit hem overigens met name in de hoogte van het horloge en niet zozeer in de andere afmetingen. Als je de bezel opmeet kom je namelijk niet verder dan 42mm. Zo draagt hij ook. Het is dat de kast schuin af loopt dat de echte afmetingen 44mm zijn, maar dit ervaar je nauwelijks. De Sumo draagt een stuk groter (minimaal als een 44mm).

De hoogte is het grootste probleem van de Marinemaster en met de lancering van het nieuwe model is dit zelfs nog een klein beetje hoger geworden.

Overigens neemt dat niet weg dat ik mijn Marinemaster nog steeds regelmatig draag, maar ik pak nu sneller een kleiner horloge. Ook als ik kijk naar potentiële nieuwe horloges is bij mij nu 40mm een redelijk harde limiet.

4 likes

En de Marine Master … Onvergelijkbare grootheden.

1 like

:face_with_monocle: ik vind je baby SPB077 toch een stuk beter staan dan de MM300… valt mooier om de pols en een stuk lager… my 2 cents

1 like

Die was ik vergeten. Niet alle Seiko duikers zijn stuk, dat neem ik terug. 39mm. Moeten ze vaker doen. :slight_smile:

Eens, ik vind bijna alle duikers van ze gewoon niet mooi. Plaat, wijzers en de kroon op 4 uur vind ik van velen niet mooi.
Maar zo een samurai vind ik wel lekker maar die is dan weer te groot.
Zo jammer

1 like

en in de blauwe staat er constant weer 1 te koop… BB58 vindt ik echt super mooi maar dit maakt mij niet gerust…

1 like

Bescheiden mening: ze staan je allebei maar die baby-uitvoering is toch beduidend minder “lomp”. De verhoudingen zijn voor mij precies andersom goed.

1 like

Die golfbeweging van vrijkomende horloges op het blauwe gedeelte zie je altijd wel. Nu na een jaar Is het de beurt aan de bb58.

Blijft een schitterend horloge, maar na de eerste kriebels wel twijfel. Ratio neemt dan over van emotie. Eens kijken hoe dat met dit horloge gaat. De deep forest uitvoering is nog mooier…

1 like

Dat had ik dus ook verwacht. Maar die lompe overrompelde… had beter eerst andersom kunnen omdoen. :smirk: