oh, hij past...

Met smalle pols nogal beducht op te grote horloges. Vooral uitstekende lugs trek ik slecht. Al een tijdje knaagt de Seiko marinemaster ergens in mijn gedachten. specs op papier doen mij twijfelen “te groot, te lomp”. Vandaag op mijn vrije dag maar eens irl gaan bekijken.

Eerste indruk… Oh, hij past… Prima zelfs. :star_struck:

En nu…?
Door sparen voor een Tudor BB 58 was een optie, daar komt nu de SLA021 als optie bij :roll_eyes:

Ook de baby marinemaster geprobeerd.
Maar die vind ik dan weer uit verhouding, met relatief lange lug to lug. Optisch in ieder geval.

20 likes

Ondanks dat de Marinemaster erg mooi is, toch:

4 likes

Gekke is… Seiko > Tudor … Nu, gevoelsmatig.

Er staat een bb58 voor 3k hier te koop eh :wink:

2 likes

Ja, grappig, ik had vorig jaar precies hetzelfde. Ik heb zulke smalle polsen dat zelfs een submariner lug overhang geeft. Maar een sbdx017 zit me superlekker. Die heb ik dus aangeschaft. Nog steeds elke dag om, en héél blij mee.

5 likes

I know… Spaar me suf… :wink:

1 like

Hij past zelfs heel mooi :+1:t2::+1:t2:.

1 like

Had er iemand nog die forest voor weinagh?

Vandaag 'n BB58 gezien.
Laat de marinemaster maar liggen waar ie ligt.

Wow.

Vind hem toch vrij groot ogen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Iedereen loopt rond met bb58 … :sunglasses:

Ik zei ook niet dat ie klein was… :wink:

En dat is niet zonder reden :wink:

4 likes

Rolex Wannabees… :zipper_mouth_face:

Geintje mensen, geintje …

Ik heb zelf sinds een paar maanden een Seiko Marinemaster om en geloof me in draag sindsdien geen Zwitser meer.

Wat op zich jammer is, want misschien wil ik 'm wel overnemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Foto?

Maar het spijtige is dus dat mijn short list, longer is geworden …

44mm x 51mm x 13.x mm is natuurlijk enorm lomp. Maar ook de SPB051J1 is 43 x XX x 14mm, en de SLA025 is keihard 45 x XX x 15mm!

Kortom, Seiko duikers zijn stuk. Ik adviseer Oris. Of Halios, als je ze vindt.

De nieuwe bicolor bijvoorbeeld. Verkrijgbaar in 36 en 40mm, retecool en veul goedkoper dan een MM300.

2 likes

Denk dat ik gewoon van lomp hou. (do I hear someone say Marathon MSAR?) #teamlomp

Stiekem gekeken naar movember oris. Maar doet het net niet voor mij. Halios preorder eerder gecanceld… Dusss…