Volgens mij is er geen jaar in de geschiedenis waarin Seiko met zoveel nieuwe modellen komt als 2013. Waarschijnlijk niet geheel toevallig. ; )
Kwam op WUS de nieuwe Stargate tegen. So what’s new? 4R36-uurwerk. Yeah, yeah, it’s got a cyclops. Sloop je er zo af, als ie je tegenstaat. Verschillende nieuwe kleuren. De witte komt niet meer terug. Maar wel in zwart en, deze twee vind ik vooral mooi, blauw en oranje! Nee, he! Weer een Seiko die ik wil… When will it ever stop?! ; )
Vind die blauwe wel erg mooi ja!
Nope… 
Wat een $^^&*(@ hobby
haha
Prachtig!
Voor ieder die deze koopt, schroef het ornamenten los en zet het opnieuw vast met lijm, OOK het schroefje.
Heb helaas teveel klanten gehad waar het schroefje en soms het ornament kwijt is geraakt.
Ornamentje kost meer dan 20 euro! En is vaak niet op voorraad bij Seiko.
On topic: ik kwijl van die blauwe 
Mmmmmm, nee ik niet. Ik vind de blauwe wijzerplaat wel aardig, de rest voegt m.i. niets toe.
Dick
Vind ze beide niet erg bijzonder, maar zeker wel o.k. 
Er zijn diverse Seiko’s die ik wel nog zou willen hebben, maar de Stargate kon me nooit zo bekoren, ook deze nieuwe niet. Vind ze niet echt veel karakter hebben.
Leg er wat bij en koop een Sumo, dan heb je echt wat
En waarom kunnen die kroon bij die blauwe nu niet gewoon dezelfde kleur geven?X(
Stargate heb ik juist altijd wél onderscheidend en zeer herkenbaar gevonden. En in deze nieuwe gedaante ook nog eens zo mooi, dat ie zeker kanshebber is voor een volgende aankoop voor mij. Prijsverschil tussen SG en Sumo was bij de oude toch behoorlijk. Weet niet wat de nieuwe uiteindelijk, wanneer ie gewoon goed verkrijgbaar is, gaat kosten. Maar denk nog steeds echt wel een stukkie minder dan de Sumo. Dus imo niet echt concurrenten.
M.b.t. de oranje ring om de kroon bij die blauwe, dat komt dus weer terug in de oranje minutenwijzer; dat vind ik juist een heel mooi detail! : )
Twijfel nog over de oranje, maar denk toch dat ik voor de blauwe zou gaan.
Gnik Schreef:
Er zijn diverse Seiko’s die ik wel nog zou willen
hebben, maar de Stargate kon me nooit zo bekoren,
ook deze nieuwe niet. Vind ze niet echt veel
karakter hebben.
Leg er wat bij en koop een Sumo, dan heb je echt
wat
En waarom kunnen die kroon bij die blauwe nu niet
gewoon dezelfde kleur geven?X(
Iemand enig idee of die datum puist een trend bij Seiko gaat worden?
Ze zitten al op sommige limited Monsters, dus ze zullen wel denken dat de exclusiviteit er door toe neemt.
Kun je die er echt zonder schade afhalen?
Je hebt helemaal gelijk. Haal er dan maar wat af en koop een BFK :}
Cyclops is geplakt, dus zou met thinner er wel af gaan.
Ik denk dat ik wel iemand weet die het voor je doet, met de cyclops als betaling.
Heb er nog geen. Was meer een vraag voor als Seiko er een gewoonte van maakt.
Maar misschien went het wel. We’ll see:}
jaren geleden de stargate wel es overwogen, maar uiteindelijk toch niet genoeg klik met de klok. de blauwe wijzerplaat ziet er wel mooi uit, maar trekt me toch niet over de streep.