Oh Oh, Omega Chronostop Seamaster? Kan dat?

Beste forum experts, niet gedacht dat ik hier eens iets zou posten.

Ben al jaren lid van dit mooie forum, en koop alleen via het forum. Dus dat zijn “kloppende” horloges.
Toen ik net begon aan de hobby ook wat op marktplaats gekocht (we spreken 2010 ongeveer). Onder andere deze Omega die al jaren in de la ligt en ik wilde verkopen.

Toen ik op zoek ging naar details voor de advertentie zag ik iets vreemds…
Dit horloge heeft de kast van een 145.009 Chronostop Geneve, maar een wijzerplaat van een Chronostop Seamaster, maar dan zonder de buitenste ring??? OMG.

Hieronder wat foto’s. Kunnen jullie de collectieve kennis eens aanwenden waar ik mee te maken heb? Ik vermoed een redial (met behoorlijk aangetaste wijzerplaat trouwens) maar hoor graag van jullie:

• lijkt het uurwerkje origineel?
  • bevestigen jullie dat de wijzerplaat - kast combinatie niet klopt?
  • lijkt het jullie ook dat de wijzerplaat een 145.007 zonder buitenste ring kan zijn?

Dank voor het meedenken…

2 likes

Nee, dat kan niet.

Ik snap je gedachtegang dat de bezel mist maar ik zou dan een grotere leegte verwachten. Het lijkt nu dat de 1/5e seconde interval ring (wie kan mij zeggen hoe dit eigenlijk heet?) Nog redelijk aansluit bij het glaasje.

Er is hier een mooi overzicht van de Seamaster Chronostop

Dank @Plees je bevestigd mijn vermoeden. Kan iemand iets zeggen over het uurwerk? Of andere punten van aandacht? :face_with_raised_eyebrow:

Nee, de seamaster chronostop bestaat wel, maar heeft een andere kast.

Precies dat. Het enige verschil is dat er Seamaster staat ipv Genève, dus die zijn prima compatibel.

Ziet het uurwerk er wel correct uit dat je weet?

Jawel, behalve dat uitgerekend de brug met het serienummer nogal afwijkend van kleur is. Dat lijkt alsof die is overgezet.

Dat kan ook door belichting komen, maar ik zie geen reden om dit überhaupt aan te willen schaffen.

Het uurwerk 865 werd in beide gebruikt (no date) de Seamaster en Geneve, weet niet of de brug overgezet of aangepast is:
image

Nee, ik heb het horloge al 10+ jaar geleden aangeschaft…en wilde het verkopen…maar aangezien het een behoorlijke redial lijkt te zijn, niet hier op dit forum. Of in het licht-blauw, als onderdelen bron :sweat_smile:

1 like

De plaat is toch niet opnieuw opgemaakt, of mis ik iets? Gewoon een 145.007/145.008 plaat in een 145.010 kast.

1 like

Precies dat. Is een redial wat anders? Het is inderdaad een 145.007 wijzerplaat in een 145.010 kast.

1 like

Geen idee van de precieze terminologie, maar in mijn ogen is een redial een wijzerplaat die opnieuw is opgemaakt, overgeverfd, aangepast. In ieder geval niet meer origineel zoals van de fabriek. Bij jou zijn alle onderdelen prima origineel. Als je het vervolgens ook zo verkoopt is het toch prima?

3 likes

ik zal de verkoopregels even lezen…anders gaat ze op MP. Dank voor het meedenken allen!

1 like

Als je hier transparant over bent is er toch geen issue. Als hij het verder goed doet kan de aankomende drager er toch veel lol van hebben.

Dat dus :sunglasses:

1 like

:scream: dat doet even pijn. Geen redial wel een frankenwatch tot op zekere hoogte. Nog wat onduidelijkheid over eventuele uitwisseling onderdelen in het uurwerk. Dat kan jij zelf nu denk ik het beste beoordelen: kijk of je kleurverschil ziet tussen de brugdelen.

Ik heb nog een wijzerplaatje liggen die je wel had mogen hebben, maar dat bleek er een met een datumvenster te zijn, dus daar heb je niks aan.

1 like

tja, de wijzerplaat en kast zijn iig samengesteld. De foto van het uurwerk geeft de verschillende oppervlakten verschillende gradaties van “glim” en is zonder fel licht voor de foto zo goed als de zelfde kleur.

1 like

Dank! helaas met datumveld is het geen match. Ik ga het als samengesteld horloge aanbieden. Het loopt namelijk prima. Dank voor het meedenken!

2 likes