OK, als iets is binnengekomen, is het geen INCOMING meer, klopt toch?

Zo denk ik er ook over en ja, hij draagt erg fijn.

1 like

Nee ik zuig uit mijn duim, zeg ik toch. Wel scherp blijven captain.

1 like

Wat is je doel daarmee?

Niet echt een doel, maar ben verbaasd dat jij aangeeft verrast te zijn. Volgens mij heb jij toch ruime ervaring met dergelijke horloges, heb ze gedurende de jaren toch genoeg voorbij zien komen van jou.
Je bent niet nieuw in dit segment volgens mij.

Over scherp blijven gesproken. Laten we kijken hoeveel Chinese horloges ik heb gekocht.

Deze uiteraard:

Zes Chinese horloges in totaal. Ik bezit 16 Japanse, 9 Amerikaanse, 1 Portugees, 1 Zwitser, 3 Duitsers en 1 Rus. Heb honderden horloges geflipperd, maar slechts 3 kwaliteits Chinezen (Alpha + Tiger Concepts) verkocht.

Ik heb ruime ervaring met horloges, een gewoon gemiddelde met Chinese horloges, deze komt er als best gepresenteerde horloge uit. Dat verraste mij t.o.v. die andere Chinese horloges en eigenlijk wel zelfs met andere nieuwe aanwinsten.

1 like

Dacht je alles gezien te hebben, en dan … een Seiko hommage :joy:

Maar ik moet eerlijk zijn; ziet er op de foto’s netjes uit!

Tja, wacht dacht je van de Tuna’s (heel veel verschillende), de 007/009, de diverse Turtles, zelfs de Sumo (Steeldive Greenmarine) en een bronzen, maar iets gekrompen Samurai. Dan nog de MM300 modellen etc, etc…

1 like

Kunt u deze stelling iets verder onderbouwen,en wat maakt dat deze 2 merken kwalitatief superieur zijn aan uw andere (Chinese) horloges?
En waarom verkopen als juist deze twee zo goed zijn?

Ik heb bij die Chinese horloges een beetje het idee dat het een gok is. Je moet maar afwachten hoe de kwaliteitscontrole is, en of de uurwerkjes fatsoenlijk afgesteld en geolied zijn. Bij sommige verkopers van b.v. de ST1901 uurwerken heb ik daar wel vertrouwen in, maar bij “anonieme” AliExpress webshops is dat al weer een stuk minder.

Zei ik dat deze deze twee superieur zijn aan mijn andere horloges? Het waren wat beter in elkaar gezette horloges dan ik in het allereerste begin heb geprobeerd, spul van een paar tientjes. als ik nu een Chinees horloge koop, dat kijk ik wel wat de ervaringen van andere kopers zijn, voor ik tot aankoop over ga. De kwaliteit van mijn huidige Chinese horloges, ligt dicht bij elkaar.

Waarom verkoop je iets? Omdat het niet goed meer is, dat kán, maar dat was bij mij zelden het geval, je flippert iets omdat je het hebt vervangen door wat anders, je het minder (graag) draagt en/of er iets op uitgekeken bent. Bovendien, ik heb 2 kistjes met horloges. Die zitten vol, komt er iets nieuws bij, moet er iets anders uit. Niet altijd een makkelijke keus, maar dan is het, wat draag ik zelden?

Soms heb je wat aan de ervaringen van andere kopers. Je leest bij de verkopers van de Chronos (fa. Lugyou) zeer positieve verhalen. Ook bij San Martin, die zit ook wat hoger in de prijs. Steeldive is een gok, ik vind de lunette van mijn “Puck” wat te licht draaien, daarentegen draait de lunette van mijn Sharkey turtle (Heimdallr) ietwat zwaar. Verder zijn ze goed uitgelijnd en werkt alles naar behoren. Mocht het me vreselijk storen, ken ik nog een horlogeman, die dat soort dingetjes wel kan fixen. Ik krijg wel meer en meer vertrouwen in die zaakjes. Ze mogen graag tevreden klanten hebben en hoe meer positieve feedback, hoe beter hun zaak loopt, logisch natuurlijk.

En kreeg gisteren als beloning voor een review, nog € 7,27 op mijn Paypal retour! :rofl:
Totaalkosten € 146,73… :laughing:

1 like

2 likes