OK, als iets is binnengekomen, is het geen INCOMING meer, klopt toch?

Vandaag kwam voor een super zacht prijsje iets uit China binnen en het heeft mij hogelijk verrast, hoe netjes en compleet dit is.
Deze Chronos, van het bedrijf Lugyou, kwam in een eenvoudige kleine zwarte doos niet erg luxe, maar met 4 kliksluitingen stevig afgesloten, zodat hij niet onverwacht open zou gaan tijdens het transport. Verpakt in een grote bubbeltjesenvelop en om de doos heen meer bubbeltjesfolie en aan de binnenzijde van de doos met papieren zakdoekje rond de kast. Bovendien kwam het met twee zeer bruikbare gereedschappen, een schroevendraaier en een lug/strap tool, de laatste zelfs met de Chronos naam erin! Het horloge zelf is voor-gepatineerd, ik moest lachen omdat zelfs de vingerafdruk te zien van de persoon die er mee bezig was te zien was op de bronzen lunette inleg. Het is allemaal gemakkelijk te verwijderen, maar dit is heel mooi brons, met een roodkoperen gloed erin. Veel beter dan mijn Sharkey tuna, die eruit ziet als oud messing. Het is roder, dan mijn bronzen Invicta die ook al mooi van kleur is.

Het horloge zelf werkt uitstekend zoals verwacht, de bezel is perfect uitgelijnd en draait gewoon uitstekend, niet te licht, niet te moeilijk, maar gewoon perfect voor mij. Ik had graag een gesigneerde kroon, maar goed. Het mooie brons is ook gebruikt voor de gesp, ook voorgepatineerd. Ik hoefde alleen maar het rubberen bandje te verwijderen (wat een behoorlijke kwaliteit lijkt te zijn, maar ik rijd alleen op rubber) om het mooie dikke, soepele wildleren bandje om te zetten. Het kwam als extraatje bij het horloge en ik hoefde er geen extra te vinden. Ik zou het liefst een gladde leren bruine band hebben zoals op mijn andere bronzen horloges, maar wat maakt het uit, dit ziet er mooi genoeg uit en voelt goed aan. Ik vraag me af welke Seiko model kast ze als model hebben gebruikt, maar vind het geweldig dat ze gebruik hebben gemaakt van doorboorde “lugs”, wat het verwisselen van een horlogebandje veel gemakkelijker maakt. Hoe dan ook, hier zijn de foto’s!

36 likes

SPB051/SBDC051 en de aanverwanten, en niet alleen de kast, de rest ook :wink:

5 likes

Mooi, nou de binnenkant is NH35A dus dat past mooi! :smile:

2 likes

Mooi toch? Seiko kwaliteit en een betere QC ook nog. Gefeliciteerd.

2 likes

En mooi brons ook nog en dat was mijn hoofd reden deze 62MAS hommage te kopen. Meende altijd dat dát een veel hoekiger model was.

Potverdikkie deze doet me denken aan mijn SPB147

Bizar he, dat twee design teams met vrijwel het gelijke idee komen. What are the odds?!

12 likes

Tja, je kent de Chinezen, he? Copyright= My right to copy! :joy:

4 likes

Voor €200 mag het ook kloppen vind ik.

Ik vind hem in het brons eigenlijk mooier.

5 likes

Het was actie bij Ali, ik betaalde € 154! :rofl:

Helaas denkt Seiko daar anders over.

Tja, Japanners hebben een duurdere levensstijl en economie en volgens mij maakt Seiko ook geen bronzen modellen.

Seiko 5 SRPE80K1

Volgens deze site: https://www.excluso.nl/seiko-srpe80k1-seiko-5-sports Kast is roestvrij staal, dus brons KLEUR :wink:

Ah. Zoals gewoonlijk, @koekoek was me voor! :slight_smile:

Van de zijkant bezien valt dat altijd mee. Je ziet het DNA van m’n Seiko Stargate uit de Superior serie vanaf de zijkant terug. Wat dat betreft zijn de Sumo, MM200, 62MAS re-issues en de Stargates allemaal typische bananen-seiko’s.

Draagt als het goed is heerlijk.

Ik kan deze hommage goed vergeven omdat ze hier iets doen in een metaal en een kleurstelling die normaliter gewoon niet beschikbaar zijn. Veel plezier er mee!

2 likes

2 likes

Hoe dat dan je hebt toch al 834 horloges uit China gehad ?

4 likes

Hoe kom je aan dat getal?

Gewoon uit mijn duim gezogen.

1 like

Met andere woorden jij kletst uit je nek?