Okee... weer een Tudor Black Bay topic

Vandaag moesten mijn vrouw en ik in Rotterdam zijn. Naast andere zaken het juiste moment om naar een Tudor Black Bay te kijken. Twee mogelijke adressen: Heetman en S&C, beide aan de Lijnbaan.

Heetman opent op maandag iets eerder dan S&C dus eerst daar naar toe. In de winkel 3 dames die meer met hun eigen ringen bezig waren (je raadt al waar dit heen gaat…) dan met ons, de klanten. Ik zag een Tudor Heritage liggen en vroeg naar de Black Bay. “De tjuudor blek b…? Oh dan moet ik even naar boven bellen!” De deskundige die boven de winkel van alles verstand heeft, meldde telefonisch aan de mevrouw in de winkel dat die pas in oktober zou komen. Natuurlijk verlieten we teleurgesteld (…) de zaak van de firma Heetman.

Na een lunch bij Dudok en een gigantische regenbui op de Meent later op naar S&C. Ook daar troffen we dames in de winkel die totaal niet wisten waar we het over hadden. En opnieuw, zonder resultaat de winkel uit. Maar… het verhaal nam een andere wending. Terwijl we wegliepen, kwam een van de verkoopsters achter ons aan en riep ons terug: ze hadden er wel eentje in de winkel. Om de pols van een mannelijke verkoper! Dus wij weer naar binnen.

Om de TBB kort samen te vatten: hij is prachtig!! Iets dikker dan ik me voorgesteld had, maar prachtig afgewerkt en de kleurstelling is he-le-maal goed. Mijn vrouw deelt gelukkig mijn mening. En we verschillen nog wel eens van mening mbt het begrip ‘mooi’. Qua massiviteit vind ik 'm erg lijken op het vorige model SeaDweller. Lekker aanwezig. Qua look en feel lijkt het op niets dat ik ken! Totaal uniek in de kleurstelling, de rode ring tussen de kroon en de kast, de plaat is heel mooi mat (merkt mijn vrouw op) en lijkt bij de randen wat omlaag te buigen (opnieuw, volgens mijn vrouw - ik zag het niet).

Ik heb 'm aan de stoffen band gezien en omgehad. Ik zou het geen nato durven noemen… De gespen en keepers zijn mooi. De stoffen band zelf is ruk. Te kort en zeer stug. Zou er bij mij meteen afgehaald worden.

Is het een ik-ga-er-voor-sparen-horloge? JA. Deze Tudor heeft een unieke look en zit mooi op de pols. Kortom, een aanbeveling!

Menno

Edit: ik droeg op het moment van passen een Seiko SKX009. De breedte van de Tudor iets kleiner dan de SKX - ik schat 41mm. De totale lengte van het horloge is wel groter dan de SKX, dat komt voornamelijk door de puntiger ‘lugpootjes’. Mijn SKX aan een nato is een stuk dikker dan de TBB waarbij ook de band onder de kast doorliep (maar niet twee lagen zoals bij een nato. De Tudor-band is maar 1 laag dik)

Beste Menno,

Leuk om te horen! Ik heb inderdaad ook al Heetman gebeld en S&C maar beide gaven ze aan dit horloge inderdaad voorlopig nog niet te hebben… Ik heb me naam laten opschrijven en wordt gebeld als het er is want na al die verhalen wil ik hem ook wel in het echt zien :wink:

Max

En dan geen foto’s maken. Ga je eens heel diep schamen!!

Cool. Overigens schijn je de bato band te kunnen verlengen/inkorten. Althabs, dat is bij de heritage chrono iig wel zo.

Mijn beste,

De Deugd van het levensritme:
“een pracht van een verhaal, een droom van een horloge en een doortastende vrouw”

Fantastisch!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Koop hem nou maar Menno… Je weet dat je hem wilt!

Wel grappig/opvallend dat de dikte zich laat vergelijken met vorig model SD (+1200m WR) en de BB heeft slechts 200m. Is dit vanwege de dikte van de oude modellen waar dit een eerbetoon aan is?