Even een vraag omtrent bovenstaand horloge.
Ik kan deze aanschaffen/ruilen.
Hij lijkt op de Breitling Navitimer en is ooit aangeschaft op een beurs in Duitsland bij O & W en nog nieuw volgens de eigenaar.
Begrijp dat het een handopwinder is.
Kan iemand iets meer vertellen over dit merk cq type horloge en wat is de markt/ruil waarde van deze O&W.
Dat het horloge op een Breitling lijkt kan kloppen. Toen Breitling een soort van failliet ging in de jaren 70 heeft O&W onderdelen uit de voorraad gekocht. Die gebruik(t)en ze voor het maken van deze horloges. Waardes liggen pak 'm beet, grofweg ongeveer rond de 2000 euro, omdat het uiteindelijk toch wel legitieme Breitling onderdelen zijn, maar alleen een andere naam. Heb je misschien een foto?
Dat het horloge op een Breitling lijkt kan
kloppen. Toen Breitling een soort van failliet
ging in de jaren 70 heeft O&W onderdelen uit de
voorraad gekocht. Die gebruik(t)en ze voor het
maken van deze horloges. Waardes liggen pak 'm
beet, grofweg ongeveer rond de 2000 euro, omdat
het uiteindelijk toch wel legitieme Breitling
onderdelen zijn, maar alleen een andere naam. Heb
je misschien een foto?
Weet je dat laatste zeker?
Ben niet zo bekend met de historie van breitling, maar is het niet gewoon zo dat er meerdere merken zijn die horloges met dit voorkomen maakten destijds?
Dat heb ik zelf altijd gedacht
oT:
O&W is best wel een gewild ‘vintage’ merk.
Ik had ooit een Orano Computer welke identiek was aan een bepaald type O&W.
dank voor de info en het meest had ik wel al gelezen vroeg me alleen af qua onderhoud en uurwerk en wat de marktwaarde was…
Heb wel een foto maar geen idee hoe ik die hier op krijg ?
Waardes liggen pak 'm
beet, grofweg ongeveer rond de 2000 euro
!!! Ik weet een dealer die ze nieuw kan
leveren rond de 1100 euro
Ik ga maar een handeltje beginnen
Ho ho, ik riep ook maar “grofweg” 2000 na een snelle zoektocht Wist wel ergens tegen beter weten in dat ik het af zou leggen tegen de Breitlingspeurder van het forum
Kwam bij dit getal dmv de bekende wegen. De goedkoopste op Chrono24 begint op 1450, oplopend tot 3000. Handjevol op Ebay er ook bijgerekend. Gemiddeld zo’n 2000, dacht ik. Ook hier nog een paar in diezelfde prijsklasse: http://www.swissmade.com/1001/watches_-aviateur-_aviation.
Misschien moet ik maar beter zoeken. Of gewoon
vaker mijn mond houden vwb richtprijzen
Nee hoor, beter zoeken hoeft niet
Gewoon een mailtje naar een officieele dealer en dan krijg je de ‘echte’ prijs
Ik weet dat een hoop mensen op C24 en ebay kijken maar waar die peijzen vandaan komen weet ik ook niet , misschien onwetendheid of gemakzucht ?
En mocht het via de ‘echte dealers’ of via dhr wajs zelf niet lukken wil ik best bemiddelen of bestellen , de 1100 euro kreeg ik vorige week door toen in zelf informeerde , misschien een speciale ‘collector price’ ?
Die prijzen op Ebay manipuleren ze zelf
wanneer je 5 dezelfde klokjes hebt en je verkoopt er 1 voor een tehoge prijs aan jezelf
vervolgens zet je die andere 4 voor iets minder op Ebay dan denkt een argeloze koper dat hij een goede
deal heeft.