Olie en vet

Aan de horlogemakers hier: welke olien en vetten raden jullie aan voor een beginnende prutser?

Misschien een iets economischer alternatief voor Moebius?

Wat ik in het nog net geen jaartje op het forum is : goedkoop = duurkoop. Investeer en koop moebius. Verder geen idee wat voor olie etc je moet gebruiken, nog geen ervaring met oliën😂

1 like

Mee eens, maar misschien is er nog een alternatief tussen stervensduur en goedkoop.

Probeer anders eens bij een horlogemaker je oliepotjes te laten vullen

Zo ben ik begonnen. Vriendenvet smeert alles, en makkelijk af te spoelen.

1 like

Deze Franse dame op eBay verkoopt ook kleinere hoeveelheden. Je het er maar heel weinig van nodig:

Zij is wel hartstikke duur vergeleken met bijvoorbeeld Cousins. De pest is bij haar vooral de enorme porto.

Ja, je moet inderdaad een beetje vergelijken. Op sommige dingen is de porto vrij hoog, op andere weer helemaal niet. Er zit weinig lijn in.
Bij Cousins komt de BTW er aan het eind weer bij waardoor ik altijd weer duurder uitkom dan gedacht. :sweat_smile:

Oef, ik had geen idee dat die rotzooi zo duur was. Zit wel aardig marge op, of lijkt dat maar zo?

Dat weet ik wel zeker. Uiteindelijk combinatie v Novostar, Molykote DX en Moebius besteld.