Oliepot gezocht

Goedenavond allen!

Deze week heb ik de sprong gewaagd en allerlei (dure) olie soorten aangeschaft. Nu kan ik niet meer uit de voeten met mijn goedkope plastic potje van Aliexpress, en ben ik op zoek naar een iets serieuzere voor 4/5 oliesoorten. Heeft iemand er toevallig eentje liggen? Ik heb niet zo veel geduld om te wachten op een serieuzer exemplaar uit China…

Vroeger kocht ik nog wel eens wat van cousins, maar na de Brexit ben ik daar niet zo happig meer op… Ik heb een account bij Bijou moderne maar die hebben niet wat ik zoek (heel apart eigenlijk)

De enige criteria zijn dus: minimaal 4 reservoirs, en individuele dekseltjes zodat niet alle olie tegelijk blootgesteld is aan de elementen…

Ik hoor het graag!

Bestel maar gewoon bij Cousins, dat gaat weer zoals voor de Brexit.

3 likes

Hoe bedoel je als voor de Brexit? Zijn er andere invoertarieven?

ioss alles onder de 150 euro dacht ik zonder invoer en btw zit dan al in de prijs bij afrekenen.

https://www.cousinsuk.com/support/tree?supportCategoryId=4&supportTopicId=154&navigation=False&trigger=Homepage

Hier staat het exact.

2 likes

Of gewoon op Amazon…

https://www.amazon.nl/Watch-Deksel-Horloge-Repareren-Accessoire/dp/B09FQ53B61/ref=mp_s_a_1_10?crid=1XJUJZ7QMOF21&keywords=oliepotjes+horloge&qid=1682016126&sprefix=oliepotjes+horloge%2Caps%2C104&sr=8-10

1 like

Wel sneller dan idd, althans vaak.

1 like

Deze is ongebruikt van Ali en mag weg. Pb maar even als dat voldoende is voor je.

4 likes

Heb je de foto’s gezien? Je moet ze vullen met motorolie :wink:

2 likes

Ja? Dan ga ik binnenkort weer wat spulletjes bestellen daar. Bedankt

Tja, ik gun ieder zn geld maar 2,5x de prijs betalen voor iets dat ook gewoon van Aliexpress komt vind ik het niet waard. Dan ben ik ineens niet zo ongeduldig meer😂

Bedankt voor de tip

Maar bij Ali komen er vaak ook nog invoertaxen bij of verzendkosten, dus dan is het plots geen 2,5x meer… en direct gratis thuisgeleverd met Amazon prime. :sunglasses: Ik zie een verschil van 26 euro ex verzending en invoer op Ali naar 39 euro op Amazon. Voor mij prima te doen.

Chinezen gaan hier creatief mee om, laats nog een massief stuk carbon besteld van ongeveer 100 euro, vervolgens staat op het pakketje bij invoer informatie sample sleutelhanger waarde 15 cent :rofl:

2 likes

Hoge Kwaliteit Horlogemakers Metalen 4 Schotel Reparatie Tool Horloge Olieman Olie Dip Tool Olie Cup - AliExpress 1511 deze van alie voor 19,50 incl alles. Nog nooit een cent invoer betaald vanaf aliexpress. Inderdaad geen 2,5x maar toch 2x zo duur op amazon. Voor exact hetzelfde product.

Als het verschil nou een tientje was, maar dubbel de prijs gaat voor mij toch tegen mn principes in :upside_down_face:

En, mn doel is bereikt! Er is er eentje onderweg van een forumlid, ik blij en hij blij dat het niet meer in de weg ligt :grin:

1 like

Invoerkosten zijn bij aliexpress sowieso verleden tijd sinds je onder de 22 euro ook belasting begint te betalen. Dit is veranderd op 1 januari 2021. Aliexpress dient sinds toen zelf de BTW in van 21 procent.

Meer info: BTW Invoerrechten Douanekosten AliExpress China vanaf 1 Juli 2021