Hier een vraagje over een horloge die ik wel erg mooi vind. Het gaat om een vintage Olympic chronograph van een kleine 50 jaar oud. Deze wordt aangeboden op catawiki. Zelf heb ik nog maar weinig verstand van horloges vandaar dat ik graag wil weten wat nog een reële prijs is. Met enig onderzoek hier op het forum kom ik erachter dat de schatting van de veilingmeesters van CW vaak aan de hoge kant is en dat dit Nederlandse horlogemerk een B merk is.
Dus wat vindt u?
Het horloge is trouwens in goede en originele staat.
Lijkt mij een Valjoux 7734 uurwerk, een goede prijs zou zijn zo tussen 200 en 300 euro. Ook afhankelijk van de onderhoudshistorie.
Schatting is trouwens 350 euro
Dank je. Aan de hoge kant dus met een schatting van 300 tot 350 euro.
Qua waarde is dat inderdaad het plafond.
Nee hoor, dat is wel een reële schatting. Houdt wel rekening met de extra kosten.
Ik vind het een vrij forse inschatting van de waarde, maar daar staat Catawiki om bekend. Een hogere “taxatie” is een hogere commissie, 1+1=2.
Ik denk dat @Jurgen gelijk heeft, een beetje knappe 7733 of 7734 racing chrono zit boven de 300 euro, dit is niet zo’n hele populaire kast maar ga maar eens kijken waar een mooie “poor man’s Carrera” voor weggaat…
Ik heb er wel tien gehad van deze soort; nooit meer betaald dan 300 euro; nooit voor meer verkocht dan 300 euro.
300-350 euro lijkt me reeel inderdaad.
Gave chrono. Ik kan je helaas niet betrouwbaar adviseren maar ik vind het een mooi ding en ik hoop dat je hem voor een nette prijs kunt bemachtigen. Ik vind deze kasten juist tof bij chrono’s uit die tijd.
Zo te zien ook volledig staal ipv chrome plated. Dan lijkt me de schatting wel oke.
Staal to verchroomd messing lijkt mij voor deze chrono echt wel een pré en als het uurwerk ook nog goed functioneert zou de vraagprijs niet eens zo gek hoog zijn.
Ik denk dat er wel 80 tot 100 van dit soort chrono’s met Valjoux/landeron/venus uurwerken in de afgelopen 20 jaar door mijn handen gegaan zijn en dat de prijzen elk jaar weer stegen voor redelijk tot goede exemplaren.
350 euro voor een simpel vintage landeron/valjoux uurwerk is echt niet vreemd meer.
En als je dan een mooie hebt gevonden wil je hem ook graag laten servicen… Waar kunnen we in NL of B nog terecht om vintage chronografen te laten servicen?
Dank allemaal
Heren, bij deze discussie niet vergeten, dat Catawiki ook nog zijn 9% neemt en dat er hoge portokosten gevraagd worden.