Olympisch horloge "Oriënt Quartz" 100M

Ik heb dit Olympisch horloge “Oriënt Quartz” 100M gekocht en ben opzoek naar informatie over dit horloge.

2 likes

Wat is er olympisch aan?

1 like

In iedergeval de band:) Breitling had een gelijksoortige uitgave.

Ik eerder dat de band bij beide modellen niet zo geleverd origineel maar er later opgezet is.

Ook weet ik niet of er een directe olympische link is of dat ze het gewoon een leuk patroontje vonden voor op de band. Je hebt ook van dit soort rubberen banden, maar of er een olympische link is?

1 like

Aan de verende uiteinden te zien is de band voor meerdere breedtes geschikt. Dus universeel. Zit toevallig aan dit horloge vast.

1 like

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Deze band is overigens van precies hetzelfde materiaal als het horloge. Er is geen kleurverschil zoals bij de breitling. Weet iemand wie de fabrikant van dit type bandje is. Ik heb het dan niet over de rubberband zoals op de foto van koekoek.

Audi misschien?

Sorry maar ik hoop dat je begrijpt dat bij een horloge die bijna oninteressant is het collectieve geheugen van het forum dan ook weinig informatie omhoog borrelt.

Je hebt denk ik wel een mobile telefoon die foto’s kan maken. Laat dan ook wat meer foto’s zien misschien met logos of merk tekens zodat je ons wat prikkelt om verder te graven.

Inzet is key

De kastvorm lijkt heel erg op het Britse service horloge “G10”, alleen de bezel en het glas wijken af en de kast lijkt iets eleganter met wat smallere lugs.