Beste allen.
Alweer ruim 5 jaar geleden kreeg ik van mijn ouders een erg fraaie Seiko quartz voor mijn vwo diploma. Ik draag dit horloge nog steeds met veel plezier. Zie hier enkele foto’s. De wijzerplaat is donkerblauw, deze kleur is alleen niet goed te zien op de foto’s.
Ik heb geen idee wat het typenummer is, iemand een idee?
Dit horloge heeft de afgelopen jaren behoorlijk wat stoten moeten doorstaan maar ik heb er nooit problemen gehad!
Laatst viel er een staafje uit een van de schakels waardoor de band losliet en het horloge op de grond viel. Ik had wel nog wat extra schakels waardoor ik een nieuw staafje erin kon plaatsen. Door deze val is er echter wel iets veranderd in het uurwerk. Waar de secondewijzer normaal bij elke seconde een stapje zet, slaat de wijzer nu 1 seconde over alvorens bij de 2e seconde twee stapjes te zetten. De secondewijzer staat dus steeds 2 seconden stil en verspringt dan snel 2 seconden. Wel loopt de klok nog exact gelijk.
Heeft iemand dit eerder gezien?
Ik vind het op zich niet erg dat de wijzer nu zo loopt, zo lang het horloge maar goed blijft lopen. Ik zie het maar als een unieke functie
Enneh… who needs a G-shock met zo een robuuste
Seiko grinning smiley
Tja, wie weet. Denk dat er ooit wel zo eentje komt
eigenlijk
Die dingen zijn voor mij echt ideaal voor sporten en reizen. Lekker onbezorgd om de pols en super functioneel! Alleen ben ik zo pietluttig, dat ik mijn ideale nog niet heb gevonden. En ik heb er even denken… volgens mij 9. Ik blijf maar compromissen maken. Volgens mij doen ze dat bij Casio express, zodat ik voor elk klusje een andere G-Shock nodig heb