Om eens uit te proberen

Heb weer effe zitten kijken op de Parnis modellen; net aks Alpha zijn het structuur genomen geen replica’s en je krijgt meestal wel waar voor je geld.

Ik vind ze vooral interessant om de looks eens uit te proberen op je pols.

Je zal maar net een 8K klok gekocht hebben die je na 14 dagen al dient te “flipperen” :wink:

Dus mijn mening: leuk om eens te proberen en daarna prima als tuin- of vakantiehorloge.

Hier een voorbeeldje

http://www.benl.ebay.be/itm/PARNIS-OYSTER-41MM-OVERSIZE-BLACK-DIAL-AUTO-WATCH-0011-/261018875101?pt=Wristwatches&hash=item3cc5eff4dd

Marc-B1 Schreef:

Heb weer effe zitten kijken op de Parnis modellen;
net aks Alpha zijn het structuur genomen geen
replica’s en je krijgt meestal wel waar voor je
geld.

Ik vind ze vooral interessant om de looks eens uit
te proberen op je pols.

Je zal maar net een 8K klok gekocht hebben die je
na 14 dagen al dient te “flipperen” :wink:

Dus mijn mening: leuk om eens te proberen en
daarna prima als tuin- of vakantiehorloge.

Hier een voorbeeldje

http://www.benl.ebay.be/itm/PARNIS-OYSTER-41MM-OVE
RSIZE-BLACK-DIAL-AUTO-WATCH-0011-/261018875101?pt=
Wristwatches&hash=item3cc5eff4dd

precies. dat vind ik ook het prettige van de “hier verboden te noemen” horloges. op vakantiebestemmingen zijn die vaak voor een fractie van de hommages te koop.

even checken hoe die zijn.

Ik begrijp de nood van mensen om een Alpha of Parnis te kopen om te testen nooit zo goed. Zelf heb ik altijd de grootste lol om bij een juwelier een paar horloges te proberen of met bekenden af te spreken die het horloge hebben.

Voor mijn gevoel kan je beter testen bij een juwelier dan iedere keer een goedkope variant aan te schaffen. Die centen kunnen dan weer het spaarpotje in voor het echte werk.

ryan Schreef:

Ik begrijp de nood van mensen om een Alpha of
Parnis te kopen om te testen nooit zo goed. Zelf
heb ik altijd de grootste lol om bij een juwelier
een paar horloges te proberen of met bekenden af
te spreken die het horloge hebben.

Voor mijn gevoel kan je beter testen bij een
juwelier dan iedere keer een goedkope variant aan
te schaffen. Die centen kunnen dan weer het
spaarpotje in voor het echte werk.

+1(tu)

Marc-B1 Schreef:

Heb weer effe zitten kijken op de Parnis modellen;
net aks Alpha zijn het structuur genomen geen
replica’s en je krijgt meestal wel waar voor je
geld.

Waarom zou je bij een Parnis of Alpha meer waar voor je geld krijgen? Verwacht je dat ze hier meer aan kwaliteitscontroles doen dan aan een replica? Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben ook tegen replica’s, maar ik denk dat ze niet veel anders te werk gaan dan replica manufactures. Als ik het mis heb hoor ik het graag, maar dit is mijn mening.

Groeten,

Dimitri

Marc-B1 Schreef:

Ik vind ze vooral interessant om de looks eens uit
te proberen op je pols.

Op zich snap ik wel dat dat je insteek kan zijn. Maar ik kan me herinneren dat je een complete doos met Panerai klonen had. Dat gaat wel een stapje verder, niet ;)?

Veekeren Schreef:

Marc-B1 Schreef:


Ik vind ze vooral interessant om de looks eens
uit
te proberen op je pols.

Op zich snap ik wel dat dat je insteek kan zijn.
Maar ik kan me herinneren dat je een complete doos
met Panerai klonen had. Dat gaat wel een stapje
verder, niet ;)?

Complete doos is veel gezegd - en ik beweer absoluut niet dat de kwaliteit hetzelfde is, maar let op - zéker niet slecht - toegegeven, je moet een beetje geluk hebben en soms moet je eea zelf afregelen, maar dat is ook het leuke ervan.

Ik zie nog niemand zo direct zijn Panerai of Rollie openen om er wat aan te sleutelen :smiley:

Neen, ik heb het vooral over de LOOKS.
En ik vond die klokken wel leuk om even te dragen, maar uiteindelijk was de LOOK mij geen 5K waard. En de look verschilt niet gek zoveel van het echte spul.

Kijk, had ik 1 Pammie gekocht was ik véél meer geld kwijt dan bij deze 4 hommages.

Ik denk dat het proberen met zo’n hommage/nepper behoorlijk tegen kan vallen. De kwaliteit en afwerking is van een heel ander niveau, ook van de band (waardoor het toch ook anders draagt) en de uitstraling van het horloge zal ook anders zijn. Het zou toch best zonde zijn als je door een niet goed lijkende imitatie besluit om niet voor the real deal te gaan, terwijl die misschien wel helemaal aan je verwachtingen voldoet.

oops dubbele post

dimi0808 Schreef:

Marc-B1 Schreef:


Heb weer effe zitten kijken op de Parnis
modellen;
net aks Alpha zijn het structuur genomen geen
replica’s en je krijgt meestal wel waar voor je
geld.

Waarom zou je bij een Parnis of Alpha meer waar
voor je geld krijgen? Verwacht je dat ze hier meer
aan kwaliteitscontroles doen dan aan een replica?
Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben ook tegen
replica’s, maar ik denk dat ze niet veel anders te
werk gaan dan replica manufactures. Als ik het mis
heb hoor ik het graag, maar dit is mijn mening.

Groeten,

Dimitri

Soms zijn ze perfect, soms moeten ze wat afgeregeld worden, en ja, soms … ligt er een (Chinees ? ) haar in - ook al voorgehad, en soms is het echt crap…

Maar over het algemeen genomen krijg je best waar voor je geld hoor.

Eddy C. Schreef:

Ik denk dat het proberen met zo’n hommage/nepper
behoorlijk tegen kan vallen. De kwaliteit en
afwerking is van een heel ander niveau, ook van de
band (waardoor het toch ook anders draagt) en de
uitstraling van het horloge zal ook anders zijn.
Het zou toch best zonde zijn als je door een niet
goed lijkende imitatie besluit om niet voor the
real deal te gaan, terwijl die misschien wel
helemaal aan je verwachtingen voldoet.

Neen, het UITZICHT is behoorlijk scherp afgewerkt hoor; het is echt balanceren op het scherp van de legaliteit.

Ik heb bv. ook een Alpha PO en ik wéér dat er ooit eens een Omega PO zal komen.
De Alpha PO is zéér goed afgewerkt, alleen het ietwat bolle glas valt mij tegen.

Ik heb ook een paar Alpha Subs, en een Rolex Sub zal er ook wel es komen.

Dus je ziet; het werkt in de twee richtingen :wink:

Marc-B1 Schreef:

Neen, het UITZICHT is behoorlijk scherp afgewerkt
hoor; het is echt balanceren op het scherp van de
legaliteit.

Ik heb bv. ook een Alpha PO en ik wéér dat er ooit
eens een Omega PO zal komen.
De Alpha PO is zéér goed afgewerkt, alleen het
ietwat bolle glas valt mij tegen.

Ik heb ook een paar Alpha Subs, en een Rolex Sub
zal er ook wel es komen.

Dus je ziet; het werkt in de twee richtingen :wink:

Puur voor mijn nieuwsgierigheid: als je zo tevreden bent over de Alpha’s, moet je dan nog wel voor de originelen gaan? Gaat het dan niet knagen dat je zoveel meer geld uitgeeft aan een horloge dat niet al te veel verschilt van zijn goedkopere probeersel?

beleving, beleving, beleving, beleving …

ryan Schreef:

Ik begrijp de nood van mensen om een Alpha of
Parnis te kopen om te testen nooit zo goed. Zelf
heb ik altijd de grootste lol om bij een juwelier
een paar horloges te proberen of met bekenden af
te spreken die het horloge hebben.

Voor mijn gevoel kan je beter testen bij een
juwelier dan iedere keer een goedkope variant aan
te schaffen. Die centen kunnen dan weer het
spaarpotje in voor het echte werk.

Aan een relatief kortstondige ervaring bij een juwelier of tijdens een meeting is voor mij niet altijd meteen de klik duidelijk. Of soms of er dingen zijn waar ik aan zou kunnen wennen of aan zou storen. Bij dat soort zaken kunnen hommages enzo :wink: me helpen.

Het is absoluut geen vervanging van het uitproberen van het echte werk, maar meer een aanvulling.

Een voorbeeld voor mij was bijvoorbeeld de ‘grotere’ horloges. De looks, uitstraling, afwerking, etc. van een merk als Panerai bevalt me prima. Heb ze al een paar keer in de winkels gezien en bij kennissen. Maar ik twijfelde of het formaat een dealbreaker zou worden. Mijn klokjes waren namelijk zo tussen de 40 en 42mm. 44-45mm is dan toch een slag groter. Voor een paar tientjes kon ik voor lange termijn uitproberen of het formaat me zou storen of dat het iets is waar ik aan zo kunnen wennen. Dat laatste bleek het geval te zijn. Dit inzicht/besluit hebben sommigen in 1 oogopslag al, en anderen hebben er wat meer tijd voor nodig. Daar heb ik best een paar tientjes voor over.

dimi0808 Schreef:

Marc-B1 Schreef:


Heb weer effe zitten kijken op de Parnis
modellen;
net aks Alpha zijn het structuur genomen geen
replica’s en je krijgt meestal wel waar voor je
geld.

Waarom zou je bij een Parnis of Alpha meer waar
voor je geld krijgen? Verwacht je dat ze hier meer
aan kwaliteitscontroles doen dan aan een replica?
Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben ook tegen
replica’s, maar ik denk dat ze niet veel anders te
werk gaan dan replica manufactures. Als ik het mis
heb hoor ik het graag, maar dit is mijn mening.

Groeten,

Dimitri

De uitdrukking “structuur genomen” ken ik niet, maar denk dat er iets bedoeld wordt als “strikt genomen”. Ik denk dat Marc-B bedoelt dat een Parnis of Alpha meer een hommage is dan een replica. En dat daarnaast gezien de geringe prijs van een Parnis of Alpha, het geld 't klokje meestal wel waard is. Niet dat je MEER waar voor je geld krijgt.

Eddy C. Schreef:

Marc-B1 Schreef:


Neen, het UITZICHT is behoorlijk scherp
afgewerkt
hoor; het is echt balanceren op het scherp van
de
legaliteit.

Ik heb bv. ook een Alpha PO en ik wéér dat er
ooit
eens een Omega PO zal komen.
De Alpha PO is zéér goed afgewerkt, alleen het
ietwat bolle glas valt mij tegen.

Ik heb ook een paar Alpha Subs, en een Rolex
Sub
zal er ook wel es komen.

Dus je ziet; het werkt in de twee richtingen :wink:

Puur voor mijn nieuwsgierigheid: als je zo
tevreden bent over de Alpha’s, moet je dan nog wel
voor de originelen gaan? Gaat het dan niet knagen
dat je zoveel meer geld uitgeeft aan een horloge
dat niet al te veel verschilt van zijn goedkopere
probeersel?

Het gaat idd ook de beleving. Voor mij althans. Een replica of hommage van een Rolex kan er nog zo goed uitzien, maar het is GEEN Rolex. Bovendien is de afwerking en kwaliteit vaak toch net een stapje hoger. Zoveel maal als 't prijskaartje…? :sunglasses:

Ik vind overigens dat je een goed punt aankaart over een verkeerd beeld kunnen krijgen. Zoals ik op Ryan’s post al reageerde, is het voor mij een aanvulling/onderdeel van de selectieprocedure. Zo weet ik dat de lijnen van het origineel vaak mooier gedaan zijn. Daar waar je bij het origineel bij kunt kwijlen, denk je bij een namaak “mwoah”. En ook helemaal mee eens met het punt over bandjes. Vooral bij de (oudere) metalen imitatie banden zit er een groot verschil. Daarom vraag ik er ook specifiek naar wanneer iemand er 1 heeft.
Zelf heb ik die ervaring met de SMP band. Het origineel is heel soepel en buigt mooi met de pols mee. Hele oude imitaties waren de schakels uit 1 stuk met alleen de vorm van 't origineel. Bovendien klopte de sluiting niet. Nieuwere imitaties hebben ook schakels die uit meerdere delen bestaan en een sluiting die dezelfde duikersextentie heeft. Maar hoe de band valt is toch behoorlijk anders en de bandaanzet valt ook minder mooi (Hoewel op titanium modellen dit laatste punt mij wat tegenvalt).
Dus laat je niet misleiden door een imitatie. Mijn stappen zijn meestal plaatjes, bekijken in shop of bij vrienden, en bij twijfel pas een imitatie uitproberen.

dimi0808 Schreef:

Waarom zou je bij een Parnis of Alpha meer waar
voor je geld krijgen? Verwacht je dat ze hier meer
aan kwaliteitscontroles doen dan aan een replica?

Ik heb alleen ervaring met Alpha. Niet met “hommage” horloges, maar net 2 andere.
Ik vond de kwaliteit in overeenstemming met het betaalde, lage bedrag. Als je echt eisen stelt, zijn dit niet de horloges om voor te gaan, de kwaliteitscontrole is m.i. nauwelijks aanwezig. Ik kon er niet mee leven en heb ze weggeven. Anderen blij en ik niet te veel “verloren”. Les, de meeste waar is naar z’n geld :wink:

Ik zit nu toevallig met een Alpha sub om, ik heb ook nog een Marina Militaire liggen. In antwoord op je vraag: nee, ik ben beslist niet van plan om voor een origineel te gaan. Ongetwijfeld beter dan wat ik nu draag, maar ik ga dat geld beslist niet uitgeven voor een horloge. Voor een bedrag dat 100 (!) keer lager ligt heb ik net zoveel plezier.

lencoth Schreef:

dimi0808 Schreef:


Waarom zou je bij een Parnis of Alpha meer waar
voor je geld krijgen? Verwacht je dat ze hier
meer
aan kwaliteitscontroles doen dan aan een
replica?

Ik heb alleen ervaring met Alpha. Niet met
"hommage" horloges, maar net 2 andere.

Ik dacht dat Alpha alleen maar zwaar geinspireerde modellen heeft. Mag ik vragen welke je hebt?

marnix.moed Schreef:

lencoth Schreef:

Ik dacht dat Alpha alleen maar zwaar geinspireerde
modellen heeft. Mag ik vragen welke je hebt?

Dat moet ergens in 2008(?) zijn geweest. Ik heb ze een maand of 2 later weggegeven.
Mijn geheugen laat me in de steek welke het precies waren en m’n emailprogram heeft de aankoop ook niet meer in z’n historie. Ik geloof dat een iets met een retrograde was…