Om gek van te worden ?

Die Ancon is idd oom erg mooi en met zijn 45mm wellicht iets meer draagbaar.
Maar ik vind die dag/nachtstand eigenlijk iets minder bij dit horloge.
Maar ja hij is natuurlijk wel de helft goedkoper:)

en ook in 42mm te krijgen

Ik kom nog even op de Rado terug, als je hem past ben je verkocht.
Je voelt meteen de kwaliteit en om de pols is hij nog veel mooier dan op het plaatje.

groetjes Lenno

P.S. en er zijn natuurlijk legio dealers van Rado.

Wat is voor jou “het zuiden” ?
Passen kan (en kopen ook) bij Slaets in Antwerpen.
Heeft er altijd enkele in huis.
Let wel, hun tweede winkel in Hopland.
Kan je bij Tensen nog even verder kwijlen, zij hebben zowat àlles. Ook het Rado gamma. Van het goedkoopste massaproduct tot omega, breiling, heuer, oris, cartier en een aparte Rolex boetiek. Alles verdeeld over vijf winkels op 30 meter uit elkaar. Achter de hoek zit Colman voor de héle dikke portemonee, maar die zijn aan het verbouwen nu.
Geen reclame, als ik hiermee de regels overtreedt, weg ermee.

Maastricht.
Uurke van Antwerpen.
Goede tip(tu)

:smiley: (tu)

Zowiezo ALTIJD passen voor je een dergelijk horloge aanschaft! Dus dan maar een ommetje naar een dealer paar honderd km verderop als 't moet, dat is toch geen straf lijkt me.

Het moet wel je ding zijn, en dat zijn deze 2 niet voor mij…

Kan me bij veel dingen aansluiten. Met deze 2 klokken die na aaschaf veel afschrijven, zou ik zeker irl willen passen. Mocht je es in de buurt v den haag komen, er zijn 2 shops in de buurt die ze verkopen, te weten steltman en alexander juweliers (leidschendam).

Ik vind de lugloze sevenfriday prettiger dragen dan de ancon, maar t wel n stoeptegeltje.

De Rado is meer gerenomeerd, maar vind m erg dressy. Ik heb ook n Ceramica, maar ik zou m niet zo makkelijk onder n spijkerjasje ofzo dragen.

marnix.moed Schreef:

De Rado is meer gerenomeerd, maar vind m erg
dressy. Ik heb ook n Ceramica, maar ik zou m niet
zo makkelijk onder n spijkerjasje ofzo dragen.

Zou liever een Rado bij een spijkerjasje dragen dan een Seven Friday bij iets nets.

Wist niet dat spijkerjasjes nog bestaan, toch eens beter opletten :wink:

Denk dat het voornemen van de TS, om beide te gaan passen, een verstandige is…

Rado dus :wink:

Precies, als je het nu over een tijdloos en mooi design hebt en ook nog een eigen gezicht.
Sorry, ik kan het niet laten.

groetjes Lenno

Heel gaaf!

Is dat degene die te koop staat hier op HF?

yip

Rado, maar dan eentje uit de R5.5 serie. Komt qua kastvorm no leuk in de buurt van die 7 Friday en deze is wel in draagbaar formaat.

lexor Schreef:

Zou liever een Rado bij een spijkerjasje dragen
dan een Seven Friday bij iets nets.

Hangt imho ook af v model. Deze met chrono oogt nog iets meer speels en sportief, dus zou wellicht nog kunnen. Maar ik heb n strakke 2 wijzers model met gouden accenten. Voor mij is dat te dressy om onder n spijkerjasje ofzo te dragen.

Ok, onder n smoking zou t imho ook niet kunnen. Maar tegenwoordig zie je zoveel rare creaties onder n pak, dat ik de sevenfriday ook wel vind mogen. Afh vd gelegenheid… Op n begravenis zou ik iets meer sobers dragen en niet zo n opzichtig uitgespoken ding

Horlogekasten van 48mm bij moderne dress-casual achtige horloges…

Ik weet nog steeds niet in welke hoek ik deze klok moet plaatsen.

Ik vind de kastvorm lijken op een onderzetter voor een kop koffie of thee.

Sorry maar ik ben ook geen fan van SevenFriday.

De Rado dus!(tu)

Succes met je keuze!

Groeten,

Noel.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

de breedte van de kast… doet niet veel nee… Lug-to-lug is wel belangrijk, maar pin to pin maakt of het horloge past…
47 mm is niet veel… zeker niet als de kast geen lugs heeft…
Mijn Instrument 2 is 45 mm pin to pin, en 50 lug to lug… gaat prima op een 165mm polsje…

wat het uiterlijk betreft… ik vind de seven friday een draak om af te lezen… voor mij is een horloge nog altijd een tijdsaanduider… zelf zou ik dus voor de Rado gaan…

SuperC Schreef:

Aan de reacties te lezen niet en het lijkt dan ook
alsof ze geen idee hebben waar ze over praten.

Ik heb het horloge nooit gezien in levende lijve. Dat heb ik overigens ook nergens beweerd. Maar dat neemt niet weg dat ik het horloge vol vindt staan met onzin-kreten. Dat & de slechte afleesbaarheid zouden voor mij al voldoende reden zijn, om er nooit aan te denken.

Claimen dat ie op een pols van
17cm niet zou staan is bullshit.

Je mag je mening hebben, ik wellicht de mijne? Mijn mening is gebaseerd op mijn inschatting & het feit dat de vraagstelling tussen slechts 2 horloges was.

Met een pols van 17cm heb ik horloges van 44mm met zeer korte lugs, moeten laten lopen. Omdat ik het geen gezicht vond (de verkoper en mijn vrouw overigens ook niet).

Des te beter dat de TS wil gaan passen. Dat is een verstandig besluit. Veel positiever dan zeggen dat iemand met andere mening “bullshit” verkoopt.

Vergeet niet dat de lug-to-lug afstand van die sevenfriday waarschijnlijk zelfs aan de kleine kant is (ik schat pushpin to pushpin 46mm). Waarschijnlijk valt het om de pols best mee. Veel klokjes met lugs zitten rond of boven de 50mm.

Rado vind ik veel meer een “modern overhemd en een strakke smalle bril” klokje. Niet mijn keuze.

Ik zou voor de Sevenfriday gaan. Heeft iets technisch en “kloek”.