Om gek van te worden ?

Ik ben al een tijdje aan het sparen voor mijn “droom” horloge.
Al sinds deze op de markt kwam ben ik mijn hart verloren :smiley:

De SevenFriday P1

Maar nu het erop aankomt zie ik er steeds meer tegenop.
Ik weet dat de kast groot is, bijna 48mm maar heb nu een aantal foto’s gezien van mensen met een kleine pols die dit horloge dragen en het ziet er eigenlijk niet uit :frowning:
Ik kan niet even ergens gaan passen want hier in het zuiden is nergens een dealer.

Nu zie ik deze week dus in real-life een Rado Ceramic Diastar

En ik ben wederom verliefd…

Wat zouden jullie doen ?

En alleen gaarne advies over deze 2 horloges dus niet aankomen met “ik zou voor Steinhart gaan of voor…” want dan weet ik het helemaal niet meer :slight_smile:

Ik vind de SevenFriday erg mooi en bijzonder, en ook veel mooier dan de Rado. Maar ben dan ook geen Rado fan.

Tja 48 mm is wel behoorlijk de moeite. Wat is je pols omtrek? En hoe dik is het horloge?

Restwaarde van de Rado is nihil. De seven Friday is niet mijn ding.

Op ‘a blog to watch’ staat een review dat hij door dunne kast en strakke lijnen net zo groot draagt als een 44mm panerai

http://www.ablogtowatch.com/sevenfriday-watch-review/

Dus misschien valt het mee.

Ik weet niet precies waar je in het zuiden woont.
Maar bij nellissen juwelen te Venlo hebben ze de SevenFriday liggen.
Succes met de overweging.

Ik vind persoonlijk de Seven Friday stukken mooier, maar 48mm is best een klatser ja. Is het niet mogelijk toch maar een wat verdere roadtrip te maken om hem eens bij een dealer of desnoods bij iemand van het forum te bekijken? Dan weet je pas zeker of het iets voor jou en je pols is…

Just an idea.

De Rado vind ik persoonlijk niet echt mijn ding.

Ik zou ook voor de seven friday gaan als het tussen deze 2 gaat. Rado is dan ook totaal niet mijn ding

Er waren toch nog klokjes met een soortgelijk uurwerk er in? Meen dat Marnix daar eens een topic over geplaatst heeft…

Edit: gevonden

Vermoed alleen dat dit ook wel een klatser zal zijn, maar door de ronde vorm makkelijker draagbaar is

Allereerst: hier ook geen fan van de rado.

Er zijn voor mij een aantal zaken die een horloge te groot maken. Je kunt niet volstaan met ‘48mm is te groot voor een pols van 17cm’. Het design van de sevenfriday werkt mijns inziens niet echt mee. Aan de ene kant(positief): geen lugs. Aan de andere kant, de band lijkt een beetje onderaan de kast te zitten. Hierdoor valt de band een beetje weg en dat maakt de kast alleen maar groter. Je kunt dit dus ook niet oplossen door een dikkere band. Wat bij veel andere horloges ruimte geeft om een beetje te compenseren. Daarnaast vind ik het niet bij het design passen. Een PAM submersible kan zijn grootte weer heel goed hebben. Allemaal mijn mening uiteraard, geen wetenschap.

Verder herken ik je frustratie. Ik heb 16,5 cm polsen en een enorm zwak voor de PAM372 (47mm)

Voor de afwisseling hier een groot Rado fan.
Dus ik vindt de Rado oneindig veel mooier.
Er is geen horloge waar ik zoveel complimenten over krijg dan de Rado.
Niet dat ik hem daarom gekocht heb hoor.
De mijne is al 20 jaar oud en zeer veel gedragen en ziet er nog steeds als nieuw uit.
Op grote en kleine polsen, hij staat overal op.

groetjes Lenno

Ik zou ook voor de Rado gaan, echt een klassieker. Dat vind ik van de SevenFriday P1 niet echt…

Dat zijn wel 2 totáál verschillende horloges. De ene is statement door zijn grootte, de Rado is onderkoeld. Als je ooit het horloge onder de mouwen van je shirt wil dragen, dan…

Uit deze twee zou ik voor de Rado gaan. Een design horloge, met een praktische grootte. Maar uiteraard ieder het zijne.

1. De Seven Friday is belachelijk groot. Google en zie het bewijs. Je moet wel een pols hebben van 25cm+, voordat e.e.a. in verhouding is.
  2. De Seven Friday is met 13mm natuurlijk niet dun. Hoogstens relatief dun in vergelijking met de reusachtige kast.
  3. Het design van de Seven Friday is te uitgesproken, om er niet over 2 jaar mee voor gek te lopen.
  4. De bullshit teksten voor- en achterop reduceren de Seven Friday tot speelgoed.
  5. De Rado heeft ook een duidelijk design, maar is tijdloos, doordat ze dit consequent toepassen.
  6. Vind de waardevastheid bij een grail niet van belang. Maar over 2 jaar raak je de Seven Friday niet meer aan de straatstenen kwijt. Maar zoals gezegd, daar gaat het feitelijk niet over.
  7. Mijn mening is duidelijk :wink:

Ik sluit mij bij de laatste vier reacties aan , RADO

lexor Schreef:

1. De Seven Friday is belachelijk groot. Google en
    zie het bewijs. Je moet wel een pols hebben van
    25cm+, voordat e.e.a. in verhouding is.
  2. De Seven Friday is met 13mm natuurlijk niet
    dun. Hoogstens relatief dun in vergelijking met de
    reusachtige kast.
  3. Het design van de Seven Friday is te
    uitgesproken, om er niet over 2 jaar mee voor gek
    te lopen.
  4. De bullshit teksten voor- en achterop reduceren
    de Seven Friday tot speelgoed.
  5. De Rado heeft ook een duidelijk design, maar is
    tijdloos, doordat ze dit consequent toepassen.
  6. Vind de waardevastheid bij een grail niet van
    belang. Maar over 2 jaar raak je de Seven Friday
    niet meer aan de straatstenen kwijt. Maar zoals
    gezegd, daar gaat het feitelijk niet over.
  7. Mijn mening is duidelijk :wink:

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Als je een horloge van 48 mm draagt en dunne polsen hebt, loop je echt voor schut.

WVE Schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Als je een horloge van 48 mm draagt en dunne
polsen hebt, loop je echt voor schut.

En 48mm in het vierkant! Dat is nog een fors stuk meer oppervlak dan een ronde kast :frowning:

Dikte kan ik helaas niet zo snel terug vinden.
Ik heb maar dunne polsjes 16.8cm

(tu)

Ancon X-35 concept is dus niks?

Igor Schreef:

Dikte kan ik helaas niet zo snel terug vinden.
Ik heb maar dunne polsjes 16.8cm

Dikte is zoals Lexor zegt: 13mm. En dat is inderdaad enkel relatief dun…

Thanks allen voor jullie (uitgesproken) mening (tu)
In eerste instantie d8 ik dat de sevenfriday dik zou winnen maar de rado is toch sterk terug gekomen.
Ik ga in ieder geval niet zomaar iets bestellen en zal ze beiden eerst eens om de pols gaan passen.
Keep you posted!