Ombouw van Grovana

Een tijdje geleden heb ik van een forumlid een Politi Orlogi Ocean pro 2 overgenomen in een zeer fraaie staat. Op de bezel insert zat een klein krasje en derhalve ben ik op zoek gegaan naar een reserve, ik dacht het is een wat onbekend merk en wie weet hoe lang ik nog wat kan vinden.
Omdat verkoper aangegeven had dat de firma Grovana de producent was van het horloge daar maar eens contact mee gezocht, en een paar minuten later kwam er al een reply van de directeur van Grovana.
Men wou eerst een aantal foto’s van het horloge hebben om te bepalen of dit inderdaad door hun vervaardigd was. Blijkbaar hebben ze dit horloge onder eigen naam uitgebracht ( Grovana coral reef 300 ) en gebouwd in opdracht van derden met eigen onderdelen of onderdelen aangeleverd door derden.

Vrij snel kreeg ik al een reply dat dit inderdaad door Grovana vervaardigd was en kwamen we wat aan de praat ( via mail :smiley: ), en om een lang verhaal kort te maken kwam Grovana met het aanbod om de Politi weer om te bouwen naar een Grovana.

Dit zou betekenen vervanging van de kroon-wijzerplaat en case back, en voor het gemak zijn ook de wijzers vervangen is het horloge nagekeken schoongemaakt en compleet krasvrij en echt als nieuw weer retour gestuurd en o ja ook de bezel insert is een nieuwe.

Toen ik het horloge kocht van forumlid was het al in een zeer goede staat maar nu heb ik echt een nieuw horloge retour.
Mijn dank naar de firma Grovana is dan ook zeer groot, vooral ook omdat dit alles voor een zeer schappelijke prijs is gedaan.
De verzendkosten waren de grootste kosten post :}

En dan nog de foto’s.

voor :

Sorry voor de wat slechte “voor” foto’s ik wou de mooie foto’s van vorige eigenaar gebruiken maar deze krijg ik niet opgeslagen

Na :

Da’s nog eens service & mooi resultaat! :~

Grovana heeft dat knap gedaan en een goeie service ook nog eens!

Ziet er goed/ beter uit(tu)

Een warme douche voor Grovana

Klasse (tu)

Nooit van dit merk gehoord…
Wat een service!

Hendrik

Ik had zelf ook nog nooit van Grovana gehoord maar na dit zo gelezen te hebben, niets dan lof dus…!

Mooi verhaal met schitterend horloge.!
Veel plezier ermee.

Pieter.

Dank voor je reactie, en ook de anderen (tu) Grovana bestaat als onafhankelijk horloge producent al sinds 1924 en is ook eigenaar van het merk Revue Thomen, deze maken naast horloges ook apparatuur voor de luchtvaart en daarnaast produceert Grovana horloges voor diverse merken zoals in het verleden bijvoorbeeld de Steinhart ocean 1

Prima service. En hij is er ook nog mooier op geworden :slight_smile:

lencoth Schreef:

Prima service. En hij is er ook nog mooier op
geworden :slight_smile:

+1

  • 1
    leuk project!
    Ik heb een schoonvader die telkens maar zijn oude swatch naar zwitserland stuurde voor (gratis) reparatie.
    Ongelooflijk hoe vaak hij het klokje geretourneerd kreeg, gerepareerd, zonder enig pardon!

Het moet ongeveer de 10 e keer zijn geweest dat de Swatch company voorzichtig meldde dat het niet de bedoeling is het plastic automaatje steeds weer ter reparatie aan te bieden.
Mijn schoonvader opperde dat hij zo tevreden was met het automatische uurwerk, en het zonde vond om hem weg te gooien, alleen maar omdat de kast lunges op den duur steeds afbraken. Het klokje werkte immers nog zo goed!
(ongelooflijk dat swatch het model steeds weer opnieuw kon leveren, Ă©n zelfs zonder kosten!)
Het advies was om een metalen swatch model aan te schaffen, waarbij dit euvel nauwelijks voorkwam.
warme douche voor de swatch company!
en een plaatje!

Explore mokermike5

Deze is niet de bedoelde klok, maar wel een oudje die het nog goed doet!
stopwatch/alarm!

Das nog es een nette service (tu)

Mooier klokje en inderdaad super service. Geloof dat ze gelijk wat “fans” erbij hebben :slight_smile:

Door dit bericht bijna zo n klok gekocht…
Maar net niet helemaal :slight_smile:

Hendrik

Das jammer ik heb na een bericht van jou wel mijn eerste rus gekocht :smiley:

Had je bij mij moeten doen :slight_smile:

Hendrik

p.s. denk dat zo n Grovana kwalitatief gelijkwaardig is aan de "look alike"
Rolex.

Hij lijkt op de Aramar Arctic Ocean 1 (die werd ook bij Grovana gemaakt):wink:

Mooi! bevalt me “na” beter als “voor” (tu)

Mooi resultaat!Ben benieuwd wat je hebt moeten betalen, wellicht zou ik mijn Grovana ook maar eens op moeten sturen.