Zijn deze twee horloges puur gekozen vanwege de 36000bph uurwerken?
Ik heb zelf de witte variant van deze Grand Seiko gehad, maar het horloge deed me al heel snel helemaal niets meer, dus hij was weer snel verkocht.
De Espada vind ik dan de interessantere van de twee, maar ik heb deze nooit in m’n handen gehad, dus ik weet niet hoe deze in werkelijkheid is. Ik zou ze in ieder geval allebei passen voor je er eentje koopt, ze schrijven beide als een malle af.
Grand Seiko staat op eenzame hoogte in dit prijssegment. De waanzinnig fraaie details, afwerking en persoonlijke aandacht voor ieder individueel horloge is natuurlijk ongeëvenaard. En voor dezelfde prijs koop je bij de Zwitsers een confectiehorloge. Eenvoudige keuze, dus: GS all the way!
Ik vind dat extra wijzertje op de Snowflake lelijk. De eenvoudiger trekken van het model dat ik presenteer bevalt mij beter. Is echter niet het enige model GS waar ik voor open sta.
Dat gereutel over El Primero wel of niet interesseert me overigens helemaal niets. Ik vind het gewoon een knap horloge met een heel mooi uurwerk.
Ik ben groot GS fan, maar deze lijkt (op de foto) niet bijzonder mooi. Maar hé, met een GS kun je niet fout gaan.
Ik zou ze zeker eerst irl bewonderen, zijn geen pakjes boter.
Eerlijk? De GS vind ik wel cool, die Zenith boeit me niet. Maar, even afgaande op het plaatje van je collectie dat je laatst plaatste, zou ik er je PO in elk geval niet voor wegdoen omdat dat je enige dedicated diver is.
Persoonlijk zou ik de Zenith Ultra Thin en Heuer Reissue eruit doen voor een Grand Seiko. Wel zou ik dan voor een GMT gaan: een complicatie die je nog niet hebt, en maakt 'm iets minder…tja…conservatief.
Op die manier heb je een collectie waarvan ik elk horloge wil hebben. Voor zover dat je doel zou zijn
Ik snap je redenering. Ik ben echter iemand die vooral wat formelere horloges draagt. 5 dagen in pak en zo. Ik kan zonder echte duiker. De Heuer re-issue mag overigens gewoon gaan, die draag ik niet. De Zenith zou ik niet graag zien vertrekken.
Mijn redenering was inderdaad dat de Nomos en de Zenith Ultra Thin misschien samen overkill waren. En dan gooide ik de Zenith eruit omdat die je qua prijs dichter bij de GS brengt (dacht ik althans). Maar als je vaak dress horloges draagt, is een zwarte en een witte plaat inderdaad geen overbodige luxe (tenminste, niet meer dan elk willekeurig ander horloge ).
Een aqua terra heb je al gehad, toch? De zwarte mid-size is ook wel erg beach to boardroom, en dan heb je tenminste nog een redelijke duiker als je je PO ervoor wegdoet.
Een AT is inderdaad ideaal,vooral omdat hij gemakkelijk het zwembad mee in kan. Ik heb er al twee gehad, een witte en een ‘Golf’. Overigens beide in de 41,5 mm variant. Uiteindelijk moesten ze om een of andere reden toch gaan. Misschien is een 38,5 inderdaad wel een betere optie. Wellicht wil iemand wel ‘upgraden’ naar een PO Liquid Metal…