Omega 1330 lekkende batterij

Hallo,

Ik heb een Omega kal. 1330 De Ville tonneau quartz horloge (model 191 0074) die heel lang (+/- 6 jaar) in een la lag. Ik droeg het nauwelijks en was het eigenlijk vergeten. Laatst bracht ik het naar een horlogemaker om de batterij te vervangen en toen bleek dat het oude batterijtje was gaan lekken. Volgens de horlogemaker is het horloge stuk. Ik vind het doodzonde en vraag me af het de moeite waard is om te proberen te laten repareren.
Wat zou een quartz 1330 mechanisme kunnen kosten? Op ebay zijn er geen 1330’s te vinden.

mvg,

Ivan

Maak voor jezelf een automatische zoekopdracht aan op eBay voor “Omega 1330”, er komt geheid binnenkort een los uurwerk voorbij, of desnoods een defect horloge om er dan van twee weer één te maken.

Hallo Ivan,

Bij Omega worden er nog wel delen op ruilbasis geleverd. Deze horlogemaker krijgt gewoon geen onderdelen omdat hij niet gecertificeerd is.

Bovenstaande tekst was natuurlijk ook bekend en de reden van bezoek aan de horlogemaker, dat het meer is dan een batterij is eigenlijk de schuld van het te lang laten liggen met een lege batterij. Besef echter wel dat de kosten fors zullen zijn als Omega hieraan gaat werken. Vermoed zeker € 500+ en de vraag is of u dit nog over heeft voor een horloge dat jaren ongebruikt in een lade gelegen heeft.

Van 2 uurwerken weer een goede maken is bij kwarts meestal een probleem > defect is vaak de elektronische module en / of de motor met spoel.

1 like

Ik zou hier op HF hulp vragen en er eens naar laten kijken. @Horloge24 kent er zo te lezen veel van, misschien kan hij raad geven na het zien van het uurwerk of andere HF leden aanduiden die er eens naar kijken.

1 like

Horloge24,

€ 500+ heb ik zeker niet voor over. Is volgens mij ook veel meer dat wat het horloge kost. Ik zal ebay in de gaten houden (via een auto zoekopdracht; bedankt voor de tip HorloG!) en wie weet vind ik een betaalbaar uurwerk.
En ja, de oorzaak van het probleem ben ik. Dat weet ik ook maar al te goed:frowning_face:
mvg,

Ivan

Ivan, misschien is het een klein euvel en gemakkelijk te herstellen door iemand. Hier op HF zijn genoeg horlogemakers.
Verander anders even de koptekst naar hulp gezocht voor reparatie omega 1330

Door een lekke batterij raakt vaak het elektrische gedeelte defect.
Het probleen met een uurwerk van ebay is dat deze ook vaak een defect eblok hebben.
Als je een uurwerk kunt vinden zorg er dan voor dat je zeker bent dat die loopt.

2 likes

Bedankt voor de tip!

1 like

Ik zou naar een Omega gecerficeerde horlogemaker gaan. Hij/zij kan bij Omega jouw uurwerk insturen en laten beoordelen op inruilwaarde.
Bij dergelijke oude werkjes worden de inruilwerkje gerestaureerd en als ruil werkjes ingezet. Prijstechnisch kan dit best wel eens meevallen.

Heb hem al gemeld dat dit mogelijk is maar de kosten zijn hoger dan de economische waarde.

Kijk maar eens bij Cousins wat de onderdelen voor de Omega 1330 kosten.
Waarbij komt dat de kwetsbaarste onderdelen, zoals het circuit plaatje er niet meer te krijgen zijn.

Hoi, laatst heb ik via Swatch Nederland een Omega met een dergelijk probleem laten opsturen. De kosten voor het vervangen van het uurwerk waren 450 euro… Je kunt het altijd laten opsturen en checken wat de prijs is, dat kost verder niets.

Inderdaad kost de reparatie / revisie van een standaard kwarts horloge € 450,- maar voor een 1330 met batterij lekkage zullen de kosten hoger zijn.

Prijsopgave is inderdaad gratis maar de porto en verzekering moet wel betaald worden.

1 like

Tenzij je het horloge afgeeft bij een Swatch winkel, dan is het gratis (tenminste laatst bij mij).

Er staat er een te koop in Pakistan. Je kunt een laag bod doen (je hebt natuurlijk niet de garantie dat hij loopt, en de verkoper heeft een lage feedback score!):

Er zijn er recent best een aantal te koop geweest:

Je moet internationaal zoeken. Ik zou die pakistaanse niet meer dan een paar tientjes bieden, of wachten tot er iets vertrouwenwekkends opduikt.

Gaat het toevallig om dit horloge?

Hieronimus,

bedankt. Die uit Autralie (voorlaatste foto) ziet er goed uit. En voor maar 75 Aus. dollars.
Maar ik ga eerst een second opinion vragen. Misschien kan die van mij tegen een redelijke prijs alsnog gemaakt worden.

mijn 1130 is een toneau. Het lijkt (qua vorm) op deze:

mvg,

Ivan

1 like

Laat mij raden : was het een Renata batterij?

1 like

Hier nog twee circuits.

Hoi,

Ik heb mijn Omega zelf gerepareerd. Ik had een second opinion gevraagd en de horlogemaker vroeg me zo’n 50 euro om het horloge schoon te maken. Hij gaf geen garantie dat het daarna zou werken. Ik heb toen maar een contactspray van de Praxis gekocht (10 euro)en het uurwerk flink gespoten met dat spul. Na +/- 1 uur heb ik een batterijtje erin gedaan en het begon te lopen!

mvg,

Ivan

2 likes