Omega 145022-71 stepped dial

Hoera ik heb mijn Holy Grail Omega uit 1971 gevonden, mooie vergeelde indices, dito wijzers, scherpe kast etc.
"Helemaal origineel mijnheer, gekocht van mijn horlogemaker, die zelf Omegaverzamelaar is. Ik betrouw die man 100% "
Redelijke prijs
Wat wil je nog meer ?

Als een gek er naartoe gereden en toen kwam de koude douche.
Een fucking dial (sorry) zo plat als een pannekoek.
Serial klopte was wel uit 71.

Ben ik nu totaal verkeerd, het jaar 1971 moet toch een stepped dial hebben?
Origineel bedoel ik dan, dat vertelt mijn moonboek tenminste.

Weer een desillusie rijker .
Still looking for the perfect Speedy
En we geven niet op.

Heb de man maar de raad gegeven even contact op te nemen met zijn horlogemaker ivm de " kompleet originele speedy" en het eens over katten en zakken te hebben.:flushed:

2 likes

Oh, en als iemand me een pbtje zou kunnen sturen met een screenie uit het Moonwatch Only boek van de pagina met de kenmerken van de 145022-71 pre 1974 dial ben ik eeuwig dankbaar.

Zit nl in het buitenland en mijn boek ligt nog thuis.:disappointed:

1 like

Volgens mij zijn er in 1971 stepped en gewone fails geleverd. Dacht dit gezien te hebben op internet…maar weet niet meer waar …

Wat was de serial? Je hebt de mijne ooit gezien uit 1973 met een stepped dial. Serienummer moet ik even opzoeken. Was het een ST71?

Ja Ryan, heb het nr nu ff niet maar heb het gisteren bekeken in de list en het zou uit 1971 zijn en idd een 71ST.
Maar ben 100% zeker dat volgens de moonbijbel ze geleverd zijn met stepped en vanaf 1974 met platte dial.
Het kan natuurlijk mogelijk zijn dat het horloge in de 80ers naar Omega gestuurd is en daar een andere dial gekregen heeft.

Moet wel degelijk een step dial zijn hoor. Ik maak even een fotootje.
Volgens mij gewoon een tritium service dial dan.

1 like

-deleted-

1 like

Klasse Andy, next drink is on međź‘Ť

1 like

No problem Ray, download even en laat mij weten indien ok, voel me niet geheel comfortabel met dit online laten staan vanwege copyright en dergelijke.

Success met de zoektocht naar de perfecte Speedy!

1 like

Ok is binnen

1 like

Heb je een foto van de Speedmaster? Aan het omega logo is snel te zien of het een dial van de jaren 70 of later betreft.

Jaren 70 zal het wel zijn, gaat erom of het een 74 er dial is

Vanaf 76 hebben ze namelijk het logo veranderd, en ik heb -71’ers veel gezien met en zonder step dial. Als de dial veranderd is, is de kans groot dat je het al kan zien aan het logo

Had verkeerde foto te pakken, deze is het

1971 is volgens mij nog een ST69. Weet niet uit Mn hoofd wanneer het is overgegaan naar ST71.

In vroege ST74 kan volgens mij nog een stepped dial zitten. Maar dit zeg ik ook uit mijn geheugen.

Jep dit is het modernere logo dus 100% incorrect

1 like

Hierbij de aanvulling

74 mostly have domed dials but have been seen with stepped dials.

Ja dat verhaal ken ik ook.
Serial is in de 27.055.xxx range

Dus we zitten met een vroeg nummer…een 145022-71 deksel…een flat dial en een horlogemaker die bij hoog en laag beweerd dat het horloge zo nieuw gekocht is en NOOIT de dial en/ of wijzers vervangen zijn.

En geen Delrin brake in het uurwerk
Serienr zou naar 68 verwijzen??
En een long S verwijst dan weer naar later volgens @Robert
Op de Maddoxsite vind ik zelfs 1980

Even snel wat relevante screenshots van mijn iPhone uit het digitale Moonwatch book.

Misschien toch beter niet, ivm copyright…

1 like