Wat heeft dat er mee te maken? TS heeft een horloge gekregen bij zijn vrijwilligerswerk en nu ga je dit soort dingen zeggen, je weet niet eens of hij dit wel kan of wil betalen. 750 euro is een bak geld voor veel mensen.
Ik snap de inhoud van @BMWX6M volledig en onderschrijf het ook. Maar vraag me af of het van toepassing kan zijn in deze situatie.
Ook eens met BMX, echter er zijn best wel horlogemakers in de lijst die uit bestaande voorraad of andere contacten in de fournituren handel, of op Ebay b.v. aan de meeste originele onderdelen kunnen komen.
Een chaton deksteentje vastlijmen is te zot voor woorden, die inca veertjes zij in alle maten prima te verkrijgen, dit vastlijmen is een teken van grote incompetentie of een totaal onervaren charlatan op het gebied van horloge revisies.
Maar er komt een punt, dat je je moet afvragen of je dan uberhaupt aan de āvintage horlogeā hobby wilt beginnen/haalbaar is. Of koop je ook een tweede hands wandklok of auto zonder papieren? Ik zie het iedere keer als ik een Ebay puinbak krijg 50/50 gok. En daarbij als het een chronometer uurwerk is, forget it, full service. Na een service van Omega (en die is goed) weer OK voor wat 10 jaar als je in een mix draagt.
Dit horloge kost ongeserviced een kwart van de Omega service prijs op de private markt + 150 + onderdelen+ geen garantieā¦Dus dat zijn gewoon de kosten. Thereās no such thing as a free lunch. Als je betere tips hebt, hou ik me aanbevolen.
Ik haat zwarte bandjes om zelf te dragen, past niet bij mij, dus ik ben het helemaal met Ruud eens. Donkere kleur zal goed staan. Zwart maakt het een begrafenis-horloge. Zo ongenuanceerd ben ik doorgaans niet.