Omega 166.0204 gekregen, advies nodig.

Hallo allemaal!

Ik ben reeds in bezit gekomen van een omega 166.0204 via mijn vrijwilligerswerk. Nu wil ik hem graag gaan dragen. Het horloge loopt super, beter op tijd dan mijn nieuwe Seiko😆. De kroon is wel lastig in de tweede positie te zetten, om de tijd te veranderen, dus een service komt sowieso, samen met mogelijk een lichte polijstbeurt aan de kast.

Alleen heeft het glas een redelijk diepe kras er in. Het is niet gebarsten, maar je voelt de kras wel als je met je nagel er over heen gaat.

Nu vraag ik me af, (het is mijn eerste vintage horloge namelijk)
Wat zijn goede horlogemakers voor vintage horloges? (Ik ben zelf in de buurt van Arnhem, maar alle suggesties zijn welkom)

Valt zo’n kras er uit te polijsten? Of zal het glaasje vervangen moeten worden? Het is namelijk nog het originele glaasje met het Ω logo.

Heeft iemand hier ervaring mee? Alle tips zijn welkom!!

3 likes

Kaart met horlogemakers, geen idee of deze wordt bijgehouden.

1 like

Wesseling en Vreeker in Alkmaar heb ik goede ervaring mee. Je krijgt een vrijblijvende prijsopgave voor ca. 10 euro.

Om een idee te krijgen:

2 likes

Een kras krijg je meestal nog wel weg ook op het originele glaasje. Maar dit lijkt me meer een barst door en door. Zo te zien. Die blijf je na polijsten altijd zien onder een bepaalde hoek. Succes met je keuzes.

1 like

Zeker weten! :+1:

3 likes

Bij service bij een erkend Omega horlogemaker komt er sowieso een nieuw glaasje op, zit in de prijs inbegrepen.
Dan wordt de kast opgemaakt indien gewenst en heb je 2 jaar garantie.

De erkende Omega horlogemaker heeft ook toegang tot alle nodige onderdelen indien er iets vervangen moet worden.

Veel plezier met het horloge trouwens.

1 like

Plus het is een goede plek voor water/vocht en water wil je niet in je horloge.

1 like

Dankjulliewel voor de reacties! Ik zou graag naar een certified omega maker gaan maar zit een beetje met de vaak hogere kosten. Jullie suggesties hebben me over de streep getrokken😌.
Heel fijn dat jullie zo helpen😆

1 like

Goedkoop is het niet maar dan heb je wel een heel toffe echte Omega! Mijn horloges waren erfstukken, dat scheelt wel natuurlijk… En alles hangt af van wat je hebt betaald voor dit horloge, afwegen of je het de moeite waard vind.

1 like

Je betaald natuurlijk wel voor kwaliteit, ik had nog plannen om een Sinn 556 te kopen, maar die stel ik wel uit.:relieved:
Ik heb het horloge gekregen van de overleden man van een van de bezoekers bij het ouderencentrum waar ik vrijwilligerswerk doe, dus het heeft wel veel symbolische waarde.

Ik heb hem nu ook mee op vakantie, dus ben er wel een beetje verliefd op geworden😆

3 likes

Glas plus onderhoud moet geen fortuin kosten. Klopt wel dat een gecertificeerde Omega horlogemaker meer zal kosten, maar dan heb je er ook meer voor terug - gegarandeerd aan onderdelen raken bvb, en de garantie. Moet je zelf uitmaken, maar is het wel waard gok ik zo. :ok_hand:

Zet er wel aub een ander bandje op. Zwarte kroko leer of iets dergelijks. Fixoflex, brrrr. :grimacing:

1 like

Dan gewoon een flink bedrag erin steken en dragen! Ik was ook €500 kwijt maar dan heb je weer jaren plezier van het horloge.

1 like

Ik vind de Fixo-flex best fijn zitten eigenlijk, alleen is het zeker mooier op leer👌

Tegenwoordig geloof ik al 750 euro voor een drie wijzer bij een Omega gecertificeerde horlogemaker.

2 likes

Exact :grimacing: ik vind het niet direct een goed advies om iemand naar een Omega gecertificeerde horlogemaker te sturen met een horloge met een waarde van een paar honderd… Daar kost die beurt 2 a 3x de waarde van dit horloge…

2 likes

Dat is wel iets te duur😭
Kan ik net zo goed een andere seamaster kopen😀

Helemaal mee eens. Niet echt een leuk cadeau als je erna 750 euro moet betalen. Begrijp ook niks van zulke adviezen.

Probeer een niet officiële Omega horlogemaker te vinden. Die zitten ook op het forum.

1 like

Dat jullie het niet begrijpen kan ik best begrijpen. :wink: Als je op de verschillen zou gewezen worden, dan zou je het kunnen begrijpen denk ik. :zipper_mouth_face:

Maar als iemand zijn horloge hem dierbaar is, of het is een echte verzamelaar die toch wel graag origineel glaasje en onderdelen wil, zoals nieuwe kroon, omkeerrad, veertrommel(veer) en andere onderdelen van het binnenwerk… dan is er geen andere keuze.

Er zijn meer dan voldoende klanten die opteren voor een oem service, ook al geef je aan dat het meer kost dan de waarde van het horloge, voor sommige is het horloge “priceles” en die hebben het graag 100% goed. En niet een samengesteld eBay horloge, met universele veer enz.

Ik weet dat er velen niet akkoord zullen zijn, maar ik kan zeggen dat de meeste Omega horlogemakers voldoende werk hebben met mensen die wel akkoord zijn. Dus daar is het hem niet om te doen, wel om duidelijke info te geven, dat er wel degelijk een verschil is. :sunglasses:

Ik heb al Omega’s gezien waar de dekstenen in gelijmd zijn omdat de horlogemaker niet aan het veertje kan komen. Het werkt even dus alles ok? Dacht het niet.

Het is geen advies geven, wel wat de mogelijkheden en verschillen zijn.

1 like