Omega 168.004

Onderstaand horloge wordt voor een nette prijs te koop aangeboden, ik ben enthousiast maar hoor graag jullie mening mbt authenticiteit alvorens ik tot aanschaf overga… Hoort er geen T swiss made T te staan bijvoorbeeld?

Dank voor de hulp en het meekijken!!

2 likes

Ik kan je hier niet echt mee helpen want geen ervaring met pie-pan dials op een na van een collega van me … maar wat is er aan de hand met die dial ?

Op de foto’s lijkt het wel of de rand van de dial gesoldeerd is ?

Geen foto’s van het uurwerk en geen closeups … dan krijg ik al jeuk.

Die kroon is wel erg breed / hoog . Dat is geen originele denk ik.

1 like

Heb je toevallig ook wat scherpere foto’s? Want op basis hiervan is weinig definitiefs te melden.

En ik ben ook wel benieuwd naar wat dat spul aan de randen van de plaat is.

1 like

Het lijkt op een Hidden crown 004. Met een niet originele kroon ( vrij zeldzaam met origineel) … De case ziet er zover ik kan zien origineel uit maar helemaal kapot gepolijst. Geen scherpe hoek te zien maar dat kan komen door de foto kwaliteit… De seconde wijzer lijkt ook wel in orde te zijn.

SWS geen omega vintage kopen zonder een foto van de caseback er af een foto van het uurwerk.

4 likes

Het valt me ook op dat de wijzers er tamelijk geoxideerd uitzien. Niet in overeenstemming met de wel heel erg glimmende kast

T Swiss T zou erop moeten staan als de wijzers en markers lumen (tritium) hebben
Lijkt niet het geval te zijn

Meer foto’s vragen iig … die doos die er op de foto’s staat is ook niet wat je krijgt. Denk dat dit meer gedaan is voor de mooi. Afleiding. Als je die doos er bij krijgt dan denk ik niet dat het een originele doos is.

Dus , Closeup van de wijzer vragen. en caseback eraf met foto van binnekant caseback én uurwerk.

3 likes

Dank voor alle reacties, horloge zou recent service gehad hebben bij Sonders in Leusden. Vandaar het doosje.

Ik vraag aanvullende foto’s op.

1 like

Dan is daar ook een bon van ?

2 likes

Daar ga ik van uit, ik heb een afspraak gemaakt voor het einde van de week om het horloge live te bekijken. Verder geeft de verkoper aan dat de lugs scherp zijn. Ik ben benieuwd.

2 likes

En jij weet ook hoe de lugs eruit zien als ze scherp zijn?

Check. Denk het niet als je het zo zegt.

Lijkt wel war ruimte tussen kast en plaat rechtsonder… Of is dat schaduw

1 like

Wat vraagt de verkoper voor het horloge als ik vragen mag ?
Ik wil het horloge niet voor je weg kopen maar geeft een beetje een idee.

Nog een klein detail: Zo’n doos gaat gemiddeld voor ongeveer 100-150 euro op de gebruikte markt. Denk niet dat ze dat er bij gaan doen voor niets. Sonders is een gerenommeerd bedrijf dat wel dus hoop dat je de bonnetjes erbij kan krijgen.

Want als ze bijvoorbeeld de hele kast refurbished hebben dan is het raar dat er zoveel putten in de kast zitten aan de achterkant onderop. Dus ze hebben de kast niet met laser lassen gerepareerd. Enkel een polijst maar dan is het gewoon raar dat ze er zo’n mooie doos bij doen.

Maar goed ik heb geen ervaring met Sonders. Dus zou zo maar kunnen.
Ik vind het maar een beetje apart horloge. Anders misschien iemand van het vintage forum vragen om mee te gaan :slight_smile: Ik woon in Denemarken dus ik sla af

1 like

Er staat een hele mooie 168.010 cal. 564 handwinder in het blauw hier, zo te zien ongepolijst…sla je slag:

Geen baat bij verkoop/geen connectie met verkoper

3 likes

Neuh, dat lijkt me gewoon weerspiegeling in de spanring.

Zou graag betere fotos van de plaat zien

Dit is een referentie 168.004, waarschijnlijk met een Caliber 561 uurwerk. Helaas is de kast gepolijst, waardoor de scherpe randen verdwenen zijn en de originele afwerking niet meer zichtbaar is. Persoonlijk vind ik dit bij stalen kasten echter geen directe dealbreaker, zolang de prijs hierop is aangepast. De kroon lijkt, voor zover ik op de foto’s kan zien, niet origineel, maar past wel goed bij dit model. De wijzerplaat lijkt correct, hoewel de overgang van de vlakke zijde naar de “pie pan” randen niet scherp afgelijnd is. Dit is echter vaker het geval bij de “hidden crown” modellen, dus het kan nog steeds kloppen. Tot slot raad ik aan om zeker nog een foto van het uurwerk op te vragen. - P.s. Ik zie dat Vermeij Timepieces dit model ook beschikbaar heeft maar dan in wel degelijk betere conditie.

3 likes

Ik zie het, dank voor de tip…