Omega 18k horlogekast real or fake...?

Ik heb volgende horlogekast van Omega. Weet iemand of dit een echte of een neppe is en van welke caliber past hier in?

Fake zoals je wellicht al vermoedde. Gooi er chloor overheen en het verkleurt.

1 like

Even naar de juwelier of het wel echt goud is. Daarna kijken of het dan ook echt van Omega afkomt.

Wij zijn je forumjuwelier.

3 likes

Fake

Bespaar je de moeite om naar een juwelier te gaan, deze is echt nep, ik heb al eerder een paar keer een linkje geplaatst op dit forum waar dit type 18kt fake Omega’s beschreven worden. Gebruik de zoek funktie op dit forum maar even of google op fake 18kt Omega…

1 like

en wat is er dan fake? De kast of is het geen 18kt? of beiden?

Omega heeft dit grote logo nooit gebruikt aan de buitenkant van een horlogekast, maar dat staat wel op veel slechte replica’s. Als je dit logo op de buitenkant ziet, kun je meteen doorlopen.

afbeelding

3 likes

volgens dit website bobswatches is het mogelijk dat Omega voor het '90 jaar ook buiten de kast gegraveerd wordt (blijkbaar geldt dit ook de Swedish model).

Wat ik eigenlijk mis is een serialnummer, maar dit kan ook gevonden worden bij de bijbehorende caliber.

ga dit later proberen :grin:

Omega graveert inderdaad wel aan de buitenkant van de kast, alleen niet dit logo hierboven. Nooit.

Het serienummer op een Omega kun je op het uurwerk vinden. Bij modernere Omega’s staat dat ook op de kast, maar niet bij vintage.

1 like

thanks, kon niet veel vinden op dit forum, maar via google vond ik een Omegaforum over dit onbderwerp.

Omega stempels.

2 likes

eerst de kast opgepoetst en dan de chloor test gedaan:

Binnenkant van de deksel lijkt meer aangetast te zijn, dan buitenkant:

terwijl de kast is niets aan de hand:

Zoals je ziet verkleurt het bruin/rood, dat gebeurt bij echt goud niet hè :slight_smile:

En die kast is messing btw.

Google even ‘fake Omega 18k’, dan zie je dit in overvloed. Dit is de simpelste Omega variant om eruit te halen, er zijn veel betere fakes op de markt (maar dan heet het weer frankenwatches of redials). Dit heeft niks met Omega te maken.

2 likes

Ik krijg het idee dat TS maar niet wil horen dat er geen bal van klopt :sweat_smile:

6 likes

Moet hij niet bij Hardcore Pawn proberen😂
afbeelding

Dat die kast fake is is duidelijk; dat wil echter niet meteen zeggen dat de kast niet van massief goud is. Ik heb ook voorbeelden gezien van fake omega kasten die wel degelijk van massief goud waren.

Overigens heb ik gezien de vlekkerigheid van deze kast ook het vermoeden dat het hier om een vergulde kast gaat en niet om een massief gouden kast.

thanks allen, conclusie… All fake (fake Omega / fake goud) :sweat_smile:

Vroeger kwamen er uit Antwerpen massief gouden Rolex kasten, bijna niet van echt te onderscheiden, maar verder zo nep als wat,…
Het zijn verwarrende tijden :scream: