Omega 1953 hebbes

Vandaag opgehaald voor een heel mooie prijs een 80 micron Omega uit mijn geboorte jaar. Ik ben verliefd want hij ziet er in werkelijkheid echt als nieuw uit :smiley:
Hier zijn de foto’s:

Wijzerplaat is vlekkeloos

Uurwerk ziet er ook als nieuw uit

Gegevens in de achterdeksel

Zijaanzicht met de originele kroon

De band heeft ook een originele Omega gesp.

Kortom ik ben blij :slight_smile:

mvg, Frans

Gefeliciteerd! En 80 micron verguld, dat had ik volgens mij nog niet eerder gezien, dat is nogal wat!

Dank je wel Henrik het schijnt ook weinig voor te komen volgens de verkoper.
En man o man, wat heeft deze man een prachtige verzameling.
Heb hem geattendeerd op jouw geweldige forum, ben ook helemaal verliefd op een Paul Breguette die hij had uit begin '50, een automaat met een zwarte plaat en power reserve aanduiding, geweldig!
Zit er aan te denken om 'm te laten reserveren tot ik weer wat centjes heb.
Hij was niet eens erg duur.

mvg, Frans

Henrik Schreef:

Gefeliciteerd! En 80 micron verguld, dat had ik
volgens mij nog niet eerder gezien, dat is nogal
wat!

Man man toch, wat een mooie klok is dit.
Ik zie graag die uurwerken met losse secondenpignon.
En 80 microns is echt zeldzaam, nog maar een paar keer tegengekomen in mijn lange loopbaan.

Mijn beste,

Proficiat Frans, met deze magnifieke aanwinst.

Een voor jou bijzondere aanwinst die er zijn mag. Wat een prachtig horloge is dit. Een horloge uit de categorie ‘Haute Horlogerie’ met een gevoelsmatige link naar jou geboortejaar 1953. Een mooiere combinatie is er bijna niet. Chapeau!! (tu)

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit passionele horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Beste Frans, gefeliciteerd! Wat mooi, een Omega uit 1953(tu)
En nog wel één met een zeldzame coating:D

Ik ben jaloers (en ook uit '53:))

Ja Frans en Tom, ik ben ook uit '53, is wel een goed jaar, maakten ze mooie horloges :smiley:

Ik ga voor m’n verjaardag maar eens geld vragen! En als Frans dan misschien zijn goudmijntje voor de 56 jarigen dit jaar bekend wil maken (als de goudmijn in kwestie daar tenminste geen bezwaar tegen heeft), wie weet wat voor een jaar dit nog wordt:D

tjvreeken Schreef:

Ik ga voor m’n verjaardag maar eens geld vragen!
En als Frans dan misschien zijn goudmijntje voor
de 56 jarigen dit jaar bekend wil maken (als de
goudmijn in kwestie daar tenminste geen bezwaar
tegen heeft), wie weet wat voor een jaar dit nog
wordt:D

Haha, ik heb Philip (dat is zijn naam) een mooie mail gezonden en met een beetje mazzel wordt hij ook forumlid als horloge liefhebber. Voor wat ik heb begrepen is hij aan het sparen voor zijn droom Rolex en ik heb gevraagd of hij misschien foto’s van zijn droom horloge zou willen plaatsen. Hij heeft een schitterende old timer Cadillac voor de deur staan dus ik denk dat zijn droomhorloge wel iets aparts zal zijn :wink:

mvg, Frans

Erg mooi horloge, gefeliciteerd.

Vooral de cijfers vind ik mooi, alleen lijkt op de foto de twee van de 12 iets laag te zitten.

Leuk hoor horloge uit geboortejaar.
Wil ik ook nog eens.

Veel plezier ermee.

Oei, oei, oei, dit is om van te genieten! Wees er zuinig op, Frans! (tu)

Hoi Frans,

fantastische aanwinst! Hopelijk blijf je wel op het forum actief, aangezien je nu je horloge hebt gevonden: :wink:

Van harte hiermee, ga je 'm nog een verwenbeurtje geven of laat je 'm in de originele conditie?

Mooi horloge met nog een mooier uurwerk. Prachtig vind ik die Omega uurwerken (tu)

gefeliciteerd. Ik vind ook de eenvoud erg mooi.

ik had deze al op marktplaats gezien (tis bijna een henrik koopje) heel gaaf

Hahaha, je hebt gelijkmaar ik zal je geruststellen ik heb die uitspraak gedaan omdat ik dacht dat Omega geen horloges op de markt had gebracht in 1953.
Volgens een andere post hier op dit forum zou volgens de serienr. tabel er een sprong gemaakt zijn van '52 naar '54, je moet mijn uitspraak dan ook zien als een grapje :wink:

Ik zou niet weten wat er aan zou moeten gebeuren, hij loopt als een tiet en ziet er geweldig uit zowel van binnen als van buiten.
Ben alleen op zoek naar een nieuwe band daar de band die er aan zit versleten is.
Door de maten 17mm naar 14mm zal de keuze beperkt zijn vermoed ik.

mvg, Frans

Jaap-Wim Schreef:

Hoi Frans,

fantastische aanwinst! Hopelijk blijf je wel op
het forum actief, aangezien je nu je horloge hebt
gevonden: :wink:

Gepost door: Frans53 (IP gelogd)
Datum: 15 februari 2009, 23:19

Ik had voor mezelf besloten om te stoppen met
verzamelen wanneer ik een Omega uit mijn geboorte
jaar (productiejaar) zou hebben gevonden (zal wel
mijn verwekkingsjaar worden ).

mvg, Frans

Van harte hiermee, ga je 'm nog een verwenbeurtje
geven of laat je 'm in de originele conditie?

Hoi Martin,

Ja meestal bied ik niet meer omdat dat meestal geen zoden aan de dijk zet. Heb meegemaakt dat ik een accoord had en dat de verkoper daarna in zijn wijsheid had besloten om hem toch maar aan een ander te verkopen. Wanneer er een telnr. bijstaat bel ik (wanneer ik een goed gevoel heb) meteen op en kom dan meteen tot zaken en haal daarna (indien mogelijk) het horloge meteen op.
Ik heb ook gewoon de vraagprijs betaald omdat ik het een mooie prijs vond.
Na een aantal zeeperds heb ik nu ook eens een gelukje :slight_smile:
Van mijn Tudor zeeperd zal ik tzt nog een stukje (met foto’s) plaatsen omdat je ontzettend moet uitkijken op eBay heb ik gemerkt.

mvg, Frans

Een fraaie aanwinst, hoor! Heel veel plezier ermee.

Groet,
Mark

Heel mooi, een vintage Omega hoort in iedere verzameling thuis.

Prachtig!
Veel plezier met je Omega.
Een gelukkige Frans en misschien nog een nieuw forumlid erbij; wat wil je nog meer? :wink: