Omega 1967 / 1969

Wat zijn mijn Omega Seamaster 1967 en 1969 waard ?

NB De horloges zijn NIET te koop, ik ben alleen benieuwd naar de geschatte waarde op basis van jullie als ervaringsdeskundigen. Al vast hartelijk bedankt !

Ik heb in 2005 twee Omega Seamasters gekocht, en er toen (samen) 510 euro voor betaald. Dat was dus 17 jaar geleden. ik heb beide horloges gekocht om ze dagelijks te dragen, en heb dat altijd ook gewoon gedaan. Ik weet er echter weinig of geen details van. Het gaat om:
1969 seamaster automatic
1967 seamaster opwind cal 601

Heeft iemand hier een redelijke schatting wat momenteel de waarde is ? Ik verwacht niet dat ze de hoofdprijs waard zijn, ben gewoon benieuwd. Nogmaals, zijn nu niet te koop dus hoef geen biedingen of PMs.

2 likes

Zien er niet goed uit… heb bij beide flinke redial vibes…

Heb je hogere resolutie foto’s van de platen? Redials zijn funest voor de collectors value van een horloge.

1 like

Die rechtse wijzers zien er ook niet kloppend uit. En die plaat al helemaal niet. De linkse is inderdaad ook een twijfel, komt ook door de zwarte plaat. Die zijn heel vaak repainted.

2 likes

Dat… en ik vind t geheel alles behalve strak ogen. Die rechter heeft lume op de dial en niet op de wijzers. Das ook niet correct.

1 like

Maargoed, de waarde is dus redelijk lastig in te schatten. Ik doe een redelijk wilde gok, 250 euro per stuk via eBay? Na 17 jaar dragen is een service ook wel aan te raden natuurlijk, dat drukt de waarde ook nogal.

Mijn twee centen: rechter idd verkeerde wijzers en niet correcte kroon? Wijzerplaat zou wel eens origineel kunnen zijn gezien de nette en correcte tekst, de indices echter weer niet.
Linker horloge lijkt mij correct ondanks de afwijkende S. In die tijd wisselde men nog al eens van de stijl. Betere foto’s helpen, inclusief die van achterzijde, binnenwerk en deksel.

Bedankt voor de antwoorden tot zoverre. Ik heb ook ong 250 per stuk betaald, dus in principe zijn ze dat ongeveer waard ? Niet gedaald niet gestegen ?

Beide geen originele wijzerplaat en beide heel veel slijtage aan de vergulding, vooral op de lugs. die zijn zelf aan de zijkant/achterzijde doorgesleten.

rechtse is zo te zien een Seamaster 600 geweest. Als het originele Seamasters waren geweest waren ze veel meer waard geworden, €500 per stuk zeker maar in dit geval mag je blij zijn met €250 per stuk.

1 like