Omega 2500 uurwerk

Hallo allemaal ik lees vaak dat er problemen zijn met het 2500 kaliber van Omega. Wat is hier nu precies van waar en wat is het probleem met het uurwerk. Kan ik gerust een Omega met dat uurwerk aanschaffen of is dit echt een afrader en moet ik verder kijken voor het 8500 kaliber?

Ik hoor graag van jullie

Groet Rene

Hoi Rene,

IK heb een Planet Ocean met een 2500D uurwerk gehad, liep probleemloos en zonder enige moeite binnen COSC-normering.

De 8500 is natuurlijk wel een moderner uurwerk, hou er wel rekening mee dat de Planet Ocean met een 8500-uurwerk een stuk dikker is.

Eric

2500 uurwerk is een zeer accuraat uurwerk…
Tot begin 2012 kreeg je het 2500c uurwerk en daarna volgde de 2500d versie.
2500c heeft in verleden een lubricatie issue gehad en zorgde voor stilstand horloge. Dit werd toen binnen garantie opgelost. Ik zelf heb geen issue gehad met PO 2500C.
Meest accurate horloge ever…die ik gehad heb. Afwijking 0 in een jaar ofzo.

Ip is de 2500 een doorontwikkeling van de 2892 uit de seamaster pro serie.
De 8500 is een volledig nieuw ontwikkeld " in house" uurwerk met een silicium balans.

Niets mis met de 2500. Zijn voorganger stond ookal bekend als uiterst accuraat.

Eigenlijk zijn de 2892 en de 2500 ook manufactuur aangezien eta ook tot de swatch groep behoort net als omega :wink:

Zit er in de PO en Seamaster ceramic altijd een 2500D uurwerk of kan ik hier niet vanuit gaan? En hoe kom ik er dan achter?

Groet Rene

Fijn dat je mijn post helemaal leest…

Helemaal overheen gelezen! Sorry. Maar dan nog de vraag kan ik herleiden uit het ref. Nummer om welke versie het gaat of heb ik dan meer info nodig?

Gr.

Ow no worries…

Maar bij PO kun je aan serie nummer zien.
Serienummers beginnend vanaf ong. 851… hebben het 2500D caliber.

En visueel aan de datum font…

Spoon1 Schreef:

En visueel aan de datum font…

http://i1206.photobucket.com/albums/bb448/mspoon1/
omegacal2500cvs2500d.jpg

+1

dit was ook een tip die ik eerder tegenkwam. Betreft de 2500c ik heb d’r geen problemen mee.

Ik heb al jaren een PO met een 2500C-uurwerk. Nog nooit problemen mee gehad en loopt keurig binnen COSC-normen.

Ok ik ben nu iig een stuk wijzer wat betreft het 2500 uurwerk dank daar voor nu nog de keuze voor de Seamaster Ceramic of de PO. Wat zouden jullie doen en waarom?

Reneo1 Schreef:

Ok ik ben nu iig een stuk wijzer wat betreft het
2500 uurwerk dank daar voor nu nog de keuze voor
de Seamaster Ceramic of de PO. Wat zouden jullie
doen en waarom?

Oef moeilijke keuze. De smpc vind ik iets meer dressy en de po8500 iets sportiever. Ik denk dat ik voor de po8500 zou gaan. Uurwerk vind ik erg mooi.

Hij zal wel n stuk hoger dragen dan de smpc. Ik zou ze sowieso irl eerst naast elkaar willen vergelijken om de pols.

Het gaat om een PO 2500 :slight_smile:

Reneo1 Schreef:

Het gaat om een PO 2500 :slight_smile:

Oic. Die vind ik iets eleganter dan de po8500.

Ik zou persoonlijk dan voor de smpc gaan, maar dat komt doordat ik de ospolmle heb.

Mijn 1e voorkeur zou overigens de smpd zijn (de smp met golfjes die daniel craig als 007 droeg).

T is maar wat voor stijl je mooier vindt/beter bii je past. Smp vind ik meer elegant sportive en de po meer casual sportive.

Hoe dik zijn deze modellen dan, moet ik straks dan opletten dat ik niet ergens achter blijf haken en een nare kras veroorzaak.

Reneo1 Schreef:

Hoe dik zijn deze modellen dan, moet ik straks dan
opletten dat ik niet ergens achter blijf haken en
een nare kras veroorzaak.

Millimeters weet ik niet. Maar hij draagt wat hoger. Sowieso vind ik de 42mm po n tonnetje. De 45mm vind ik meer in balans, maar tja… Die moet je maar aan kunnen.