Omega 2500D, datum verspringt bij openen kroon

Hallo allemaal,

Zoals aangegeven verspringt de datumschijf bij het openen van de kroon. Iemand ervaring hiermee? Probleem is dat ik niet direct terug kan naar de dealer i.v.m. aanschaf op reis.

Zolang je garantie hebt kun je ermee naar elke Omega dealer. Je hoeft niet perse terug naar de AD waar hij gekocht is.

1 like

Klinkt niet goed. Ik heb het (gelukkig) nooit gehad met mijn SMPc.

Succes! :four_leaf_clover:

Indien garantie, kun je ook bij Swatch Group Eindhoven terecht als je liever niet langs een dealer wilt.
Ook als je geen garantie hebt maar dan moet je ook rekenen op SVC beurtje a raison van zo’n E550.

Okay, bedankt voor de input allemaal. Het is dus zoals het lijkt, wel een technisch probleempje…

Op welk uur trek je aan de kroon ?

Kun je niet echt langsgaan. Procedure is: bij AD afgeven, en die stuurt ‘m naar gecertificeerde horlogemaker of Bienne (o.a. afhankelijk van het uurwerk en de aard van de reparatie/restauratie).

1 like

Nederland en België sturen hem altijd naar Omega Brussel

1 like

Gelijk welk uur

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb goede ervaringen met Wesselink en Vreeker in Alkmaar. Officieel Omega service center en altijd heel vriendelijk en behulpzaam. http://www.wesselinkenvreeker.nl/servicecenter

1 like

Okay…
Jaren geleden telefonisch contact met ze gehad en kon gewoon langskomen en op de Omega site staan ze geregistreerd als Service Center. Maar mss dat het ondertussen gewijzigd is.
Wel lullig als je tripje plant om je horloge af te geven en niet mag binnen komen.

Ik woon in het oosten van het land, ga wel even bij movements in Hengelo langs. Die zijn ook omega service center. Bedankt voor de input allemaal!

2 likes

Quickset functie :joy:

1 like

Enkele maanden geleden precies daarvoor met ze gebeld, en toen werd me verteld dat dat niet kon. Maar misschien hebben ze gewoon een hekel aan mij :joy:

Oh ja dat klopt. Vanuit NL alleen bij restauratie (veel complexer dan service/reparatie) naar Bienne dacht ik.

2 likes

Ik zou het me niet persoonlijk aantrekken dat is volgens mij gewoon hoe ze daar zijn. Maar dan is er altijd nog de Swatchgroup store in de Bijenkorf.

1 like

Ik weet niet of er nog garantie opzit maar bij een service centre kun je normaal geen garantie claimen dan moet die naar Omega zelf.

Het is geen nieuwe dus geen fabrieksgarantie helaas. Bedankt voor de input!

1 like